18.8 C
Athens
24/04/2024
Biztech

HOL Cloud: Πραγματικό cloud για πραγματικές λύσεις

Πριν από λίγες ημέρες, η Hellas On Line πραγματοποίησε μία ημερίδα υπό τον τίτλο “HOL Cloud”, παρουσιάζοντας σε πελάτες (υφιστάμενους και δυνητικούς) και συνεργάτες τις λύσεις cloud computing της εταιρείας, αλλά και τα νέα βήματά της στα “σύννεφα” με την ανακοίνωση νέων υπηρεσιών. Το BizTech.gr ήταν φυσικά εκεί, και σας μεταφέρει όλη την εικόνα από ένα event που είχε πραγματικά κάτι ξεχωριστό να επιδείξει, αφού δεν περιορίστηκε σε παρουσιάσεις και ευχολόγια.

Βασικός στόχος του HOL Cloud event δεν ήταν η “διαφήμιση” της εταιρείας και των υπηρεσιών της, αφού οι διοργανωτές κατέβαλλαν μεγάλη προσπάθεια και τελικά πέτυχαν να δημιουργήσουν, έναν ανοικτό διάλογο με όλους τους παρευρισκόμενους και τους παρουσιαστές. Για την HOL -και δικαίως- είναι πολύ πιο σημαντικό να καταδειχθούν στην πράξη τα πλεονεκτήματα αλλά και οι προκλήσεις του cloud, παρά να παρατεθούν μία σειρά από λίγο-πολύ γνωστά πλεονεκτήματα που οι περισσότεροι -αν όχι όλοι- ήδη αποδεχόμαστε.

Έτσι, πέραν των παρουσιάσεων των βασικών συνεργατών της HOL στο cloud (Intracom Telecom, Cisco, VMware, NetApp, Asigra, Desktone), στην ημερίδα παρουσιάστηκαν εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία για τη στρατηγική της μετάβασης στο cloud από την Ernst & Young, ενώ για περισσότερες από 2,5 ώρες συνολικά σε διαφορετικά sessions, πραγματοποιήθηκε ανοικτή συζήτηση με το κοινό αλλά και πελάτες της HOL που έχουν ήδη κάνει το βήμα προς το “σύννεφο”.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.

* Την ημερίδα άνοιξε ο Αντώνης Κεραστάρης, διευθύνων σύμβουλος της HOL, καταδεικνύοντας την έμφαση και τη βαρύτητα που δίνει η εταιρεία στις cloud υπηρεσίες αλλά και την ομολογουμένως εντυπωσιακή επένδυση που έχει πραγματοποιήσει, όντας η πρώτη εταιρεία τηλεπικοινωνιών με αντίστοιχο offering, ήδη εδώ και 12 μήνες περίπου.

* Ο λόγος πέρασε στον Νικήτα Δεσποτίδη, senior manager του τμήματος συμβουλευτικών υπηρεσιών της Ernst & Young, ο οποίος παρουσίασε τις θεωρητικές βάσεις του cloud, αλλά και τις πραγματικές βέλτιστες πρακτικές που μπορούν να ακολουθήσουν οι οργανισμοί προκειμένου να μεταβούν με ασφάλεια σε αυτό. Όπως αναφέρθηκε και κατά τη διάρκεια της συζήτησης που ακολούθησε, δεν υπάρχει ένα και μοναδικό “happy path” για αυτήν τη μετάβαση. Κάθε οργανισμός έχει ανάγκες και ιδιαιτερότητες που θα πρέπει να σταθμίσει, αλλά με βάση τη μεθοδολογία της Ernst & Young, υπάρχουν μία σειρά από κριτήρια και check lists, τόσο για τον τρόπο μετάβασης, όσο και για τον τρόπο επιλογής cloud provider.

* Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε και η ομιλία της Κατερίνας Αποστολάκη, marketing manager του τμήματος cloud & security της Intracom Telecom, αφού η εταιρεία παρέχει την υποδομή για το datacenter της HOL, διαθέτοντας μεγάλη εμπειρία σε τεχνικά -και όχι μόνο- ζητήματα. Αφού αναλύθηκε η υποδομή και τονίστηκαν τα χαρακτηριστικά ασφαλείας και διαθεσιμότητας, πραγματοποιήθηκε και μία ζωντανή επίδειξη με τη βοήθεια του Νίκου Παπαδόγλου, corporate product marketing manager για το τμήμα επιχειρηματικών λύσεων της HOL.

* Ο Enrico Mercadante, διευθυντής πωλήσεων και επιχειρηματικής ανάπτυξης του τμήματος cloud της Cisco για τη Νότια Ευρώπη, παρουσίασε το συνολικότερο όραμα της νέας εποχής και το πως το cloud αποτελεί έναν από τους λίγους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις. Είναι χαρακτηριστικό το ότι οι φοιτητές μας προετοιμάζονται(;) για δουλειές που αυτήν τη στιγμή… δεν υπάρχουν(!), ενώ μέσα σε 36 χρόνια, οι 1.000 συνδεδεμένες συσκευές του 1984 θα γίνουν 50 δις(!) μέχρι το 2020. Σε συνδυασμό με το ότι μόνο μέσα στο 2012 η πληροφορία που παρήχθη ισοδυναμεί με όλη την πληροφορία αθροιστικά τα τελευταία 5000 χρόνια(!), εύκολα αντιλαμβανόμαστε ότι οι ευέλικτες και εύκολα κλιμακούμενες υπηρεσίες cloud είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητες.

* Ο ανώτερος διευθυντής αρχιτεκτονικής λύσεων της VMware για Νότια Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, Regis Mauger, έδωσε έμφαση στο virtualization και το πως η εν λόγω τεχνολογία αφενός τροφοδοτεί το cloud, αφετέρου μετασχηματίζει τα τμήματα ΙΤ συνολικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι virtual servers έχουν ξεπεράσει σε αριθμό τους φυσικούς εδώ και 3 χρόνια περίπου, ενώ πλέον, περίπου 1 στις 2 εγκαταστάσεις μεγάλων επιχειρηματικών εφαρμογών τρέχει σε virtual περιβάλλον (52% για τον SQL Server, 47% για τον Exchange, 41% για εγκαταστάσεις Oracle middleware, 40% για SAP κ.ο.κ.).

* Η παρουσίαση του Παναγιώτη Κοκκώνη, country manager της NetApp για την Ελλάδα, εστίασε στην καινοτομία της εταιρείας και το προηγμένο της λειτουργικό (Data OnTap), ενώ συγκέντρωσε και πολλές ερωτήσεις σε θέματα migration, απόδοσης κ.α., μιας και αποτελεί τη storage υποδομή του cloud offering της HOL.

* Ο Quentin Stossel από την Asigra (διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης), έκανε μία ξεχωριστή παρουσίαση καθηλώνοντας το κοινό, μιλώντας για restore (και όχι backup!) και… βάψιμο σπιτιών! (μία πολύ σημαντική εργασία για την προστασία του σπιτιού που απαιτεί σημαντική αλλά όχι τόσο ευχάριστη και δημιουργική, προεργασία). Βλέπετε, το backup θεωρείται αναγκαίο αλλά και βαρετό, με αποτέλεσμα να μην βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες των IT managers. Παράλληλα, όμως, οι ίδιοι άνθρωποι τοποθετούν πολύ ψηλά στις προτεραιότητές τους το restore, δημιουργώντας ένα οξύμωρο σχήμα που σχετίζεται περισσότερο με το perception των πραγμάτων. Μάλιστα, η Asigra αλλάζει το σλόγκαν που συνοδεύει το λογότυπό της ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο, ενώ παράλληλα προσφέρει πολύ υψηλής ποιότητας λύσεις χάρει στους μοναδικούς ελέγχους ακεραιότητας δεδομένων που έχει αναπτύξει τα τελευταία 26 χρόνια (η πρώτη της λύση λάμβανε backup από απλή τηλεφωνική γραμμή, προ Internet!).

* Τέλος, ο Ivo Murris μάς εξέπληξε με τις λύσεις desktop virtualization της Desktone (technical business development manager της εταιρείας), ειδικά όταν ανακοίνωσε ότι θα δοκιμάσει μία ζωντανή επίδειξη από virtual desktop, μόνο για να μας αποκαλύψει ότι όλη την προηγούμενη ώρα έκανε αυτό ακριβώς! Σε συνεργασία με τη HOL και την αντίστοιχη υπηρεσία cloud, οι πελάτες μπορούν να κάνουν deploy νέα desktops κυριολεκτικά σε δευτερόλεπτα και με λίγα κλικ, κάτι που πραγματοποιήθηκε ζωντανά μπροστά στο έκπληκτο όσο και ενθουσιασμένο κοινό.

Ανοικτή συζήτηση
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, υπήρχε η δυνατότητα για ερωτήσεις και συζήτηση με τους ομιλητές, κάτι που το κοινό εκμεταλλεύτηκε πλήρως “ξετινάζοντας” τους  τελευταίους! Τα θέματα που ετέθησαν ήταν πολλαπλά και αρκετά ετερόκλητα:

* Μεγάλη έμφαση δόθηκε στην ασφάλεια των δεδομένων αλλά και στη συμμόρφωση με κανονιστικά πλαίσια και ρυθμιστικές αρχές.

* Η μετάβαση πιο εξειδικευμένων λειτουργιών στο cloud, όπως για παράδειγμα η εκτύπωση παραστατικών σε συνδυασμό με τους φορολογικούς μηχανισμούς, αποτέλεσε επίσης θέμα συζήτησης.

* Θέματα τεχνικής φύσεως, συμβατότητες με δικτυακή υποδομή αλλά και θέματα αδειοδότησης (π.χ. σε virtual περιβάλλοντα), επίσης απασχόλησαν το κοινό.

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε ανοικτή συζήτηση με 5 υπάρχοντες πελάτες των υπηρεσιών HOL Cloud (Airotel, Intralot, Omega Pharma, Πλαστικά Θράκης και Γκλάβας), κατά την οποία οι εκπρόσωποι των εταιρειών παρουσίασαν εν συντομία τις λύσεις που έχουν υλοποιήσει στο cloud της HOL.

Ο κ. Τσιοτινός εκ μέρους της Intralot χρησιμοποιεί το cloud (και) για την ανάπτυξη εφαρμογών οι οποίες μεταπωλούνται σε πελάτες της εταιρείας, ο κ. Μιμπιέλι της Airotel εξοικονόμησε χρήματα για τα ξενοδοχεία της εταιρείας μέσω των virtual servers τα οποία επενδύθηκαν στην αναβάθμιση των καταλυμάτων, ο κ. Τσιτσιβός (Πλαστικά Θράκης) και ο κ. Μαυροδημητράκης (Omega Pharma) μίλησαν για VPN μέσω cloud αλλά και τη μετάβαση σε cloud backup, ενώ ο κ. Γκλάβας εξέτασε το θέμα από τη μεριά του συνεργάτη, βλέποντας μία σημαντική ευκαιρία μεταπώλησης υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας προς τους πελάτες του.

Το panel ερωτήθηκε για διάφορα θέματα, τόσο από τον συντονιστή της συζήτησης, όσο και από το ίδιο το κοινό, και στοιχεία που ξεχώρισαν ήταν τα εξής:

* Η μετάβαση στο cloud χρειάζεται την υποστήριξη της διοίκησης. Σε αυτό μάλιστα, βοήθησε και η HOL “μεταφράζοντας” τα τεχνολογικά οφέλη των λύσεών της, σε χειροπιαστά επιχειρηματικά πλεονεκτήματα.

* Η ασφάλεια παραμένει σημαντική προτεραιότητα, αλλά όχι αναστολέας. Η κοινότητα του ΙΤ -και στην Ελλάδα- έχει αρχίσει να ξεπερνάει τέτοιου είδους επιφυλάξεις, άλλες φορές κάνοντας ένα μικρό βήμα πίστης προς τις νέες τεχνολογίες, και άλλες ανακαλύπτοντας ότι οι υπάρχουσες προσεγγίσεις δεν παρέχουν την ασφάλεια που θα έπρεπε (π.χ. στην περίπτωση του backup).

* Πόροι απελευθερώνονται και χρήματα για επενδύσεις αποδεσμεύονται χάρη στο cloud, με τους IT managers να προσπαθούν να προσφέρουν στην επιχείρηση, παρά να φοβούνται για τη θέση τους ή να δημιουργούν στεγανά ώστε να “προφυλάξουν” τα τμήματά τους.

* Η τεχνολογική υπεροχή είναι πολύ πιο σημαντική απ’ ότι ίσως πιστεύαμε. Το cloud δεν αφορά μόνο στο κόστος. Οι προηγμένες λύσεις που προσφέρει αλλά και η ευελιξία, είναι καταλυτικοί παράγοντες για μία επιχείρηση που θέλει να οδηγεί και όχι να ακολουθεί, τις εξελίξεις στον χώρο της.

* Όσο κ’ αν φαίνεται περίεργο, θέματα απόδοσης και ασφάλειας, μπορεί να αποτελούν αντικείμενο σκέψης αλλά και πλεονεκτήματα! Τόσο στην περίπτωση της Airotel για παράδειγμα, όσο και στην αντίστοιχη της Omega Pharma, η απόδοση και η ασφάλεια των λειτουργιών αυξήθηκαν μέσω cloud! Αυτό σχετίζεται φυσικά με την εκάστοτε υπάρχουσα υποδομή και τις ιδιαιτερότητες κάθε επιχείρησης, αλλά το γεγονός παραμένει: Τα πλεονεκτήματα του cloud είναι πολλαπλά και όχι απαραίτητα κοινά για κάθε επιχείρηση.

* Ο μεγαλύτερος προβληματισμός είναι αυτός της πρόσβασης στο cloud μέσω του εκάστοτε παρόχου της σύνδεσης. Η HOL είχε να αντιπαρατάξει την αξιοπιστία του δικτύου της, καθώς και το γεγονός ότι ακόμη και σε περίπτωση προβλήματος, η αντίδραση είναι άμεση και στοχευμένη και όχι γενική και με ευχολόγια του στυλ “ένας Θεός ξέρει πότε θα επανέρθει” όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Γκλάβας για περίπτωση άλλου provider.

* Τέλος, ήταν φανερό ότι σημαντικό ρόλο στην επιλογή του HOL Cloud έπαιξε τόσο η σχέση εμπιστοσύνης που είχε ήδη οικοδομηθεί, όσο και η αρτιότητα στην τεχνική υποστήριξη, η οποία λειτουργεί πολύ καλά χωρίς οι πελάτες να χρειαστεί να καταφύγουν σε κάποιον “γνωστό” ή τον account manager τους.

Τα νέα βήματα της HOL

Λίγο πριν το τέλος της ημερίδας, ο Νίκος Παπαδόγλου παρουσίασε το όραμα της HOL για το cloud και την εξέλιξή του, ανακοινώνοντας μία σειρά από εξελίξεις. Μεταξύ άλλων, η HOL θα παρέχει πλέον υπηρεσίες disaster recovery (DRaaS – Disaster Recovery as a Service), Security as a Service (SecaaS), καθώς και Desktop as a Service (DaaS – desktop virtualization), εμπλουτίζοντας σημαντικά τη “φαρέτρα” των λύσεών της. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό βήμα για την εταιρεία, το οποίο την τοποθετεί μπροστά από τον ανταγωνισμό, κάτι που άλλωστε έχει επιδιώξει έντονα με την όλη προσέγγιση του ζητήματος cloud μέχρι σήμερα.

Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε την πρώτη  πιστοποίηση στην Ελλάδα ISO 27001 για cloud operations, ένα ακόμη σημαντικό διαφοροποιό στοιχείο σε σχέση με τη διαχείρισης ασφάλειας των πληροφοριών.

 

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.

Σχετικά άρθρα

Τα MFPs σέρνουν τον χορό των πωλήσεων στο imaging

Kitriniaris

Στην κορυφή η Lenovo σε όλες τις κατηγορίες υπολογιστών για το οικονομικό έτος 22/23

Giorgos Athanassiadis

Η Kodak Alaris συνεχίζει τη διάθεση λύσεων της Kodak

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα