24.6 C
Athens
29/03/2024
Biztech

Η χειροπιαστή ευκαιρία των big data για το κανάλι

Πρόσφατα, στα πλαίσια ημερίδας που διοργάνωσε η Oracle Hellas, βρέθηκε στη χώρα μας ο Tomasz Przybyszewski, επικεφαλής των λύσεων Big Data της εταιρείας, για την περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Το Biztech.gr δεν έχασε την ευκαιρία και συζήτησε μαζί του για αυτό το άκρως ενδιαφέρον θέμα.

Το θέμα των big data μπορεί να φαντάζει “εξωτικό” ή πως αφορά μόνον πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά όπως μας εξηγεί ο Tomasz Przybyszewski, τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά.
Κατ’ αρχάς, τόσο λόγω της έκρηξης των δεδομένων σε κάθε επιχείρηση, όσο και της αντίστοιχης στους πελάτες αυτής, το να βρεθεί κανείς αντιμέτωπος με την ανάγκη ανάλυσής τους, δεν συνεπάγεται ότι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα “μεγάλος”. Ο όγκος των δεδομένων της εταιρείας (πρωτίστως) και των πελατών της (δευτερευόντως) είναι αυτός που επιτάσσει τη δημιουργία ενός big data project.

Παράλληλα, το όλο θέμα δεν είναι “εξωτικό” ή περίεργο, και με τον α’ ή β’ τρόπο είχε αντιμετωπιστεί, πιο ευκαιριακά είναι η αλήθεια, και στο παρελθόν, με τις διάφορες αναλύσεις και αναφορές μέσω συστημάτων Business Intelligence.
Η μεγάλη διαφορά πλέον, είναι ότι όλα τα δεδομένα συγκεντρώνονται σε ένα κοινό repository, ενώ ταυτόχρονα επεξεργάζονται σε πραγματικό ή σχεδόν πραγματικό χρόνο. Καλώς ήρθατε λοιπόν, στον κόσμο των big data!

Όπως μας εξηγεί ο κ. Przybyszewski, “Η ανάλυση των big data μοιάζει με την προσπάθεια ενός ανθρώπου να εξετάσει και να αξιολογήσει όλες τις κούτες που του έχουν αφήσει σε ένα γκαράζ. Παλαιότερα τις άνοιγε μία-προς-μία χάνοντας πολύτιμο χρόνο και μην μπορώντας να συσχετίσει το περιεχόμενο της μίας με τις υπόλοιπες, ενώ παράλληλα νέες κούτες έμπαιναν στο γκαράζ. Με τα big data, αφενός ανοίγεις όλες τις κούτες με μία κίνηση, αφετέρου, το σύστημα σε καθοδηγεί και σε ποιες από αυτές πρέπει να κοιτάξεις για κάτι πολύτιμο!”

Το να “κοιτάξεις για κάτι πολύτιμο”, μεταφράζεται σε ανάλυση και αναγνώριση μοτίβων (patterns), τα οποία αποτελούν “χρυσάφι” στα χέρια των decision makers, ενώ εάν παράλληλα αναγνωριστούν γρήγορα, αποτελούν και τη βάση για ένα αδιαμφισβήτητο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Με αυτόν τον τρόπο, αναλύοντας δηλαδή δεδομένα και αναγνωρίζοντας πρότυπα και συμπεριφορές που επαναλαμβάνονται, η Oracle μπορεί να βοηθήσει για παράδειγμα:
– Στη μείωση του churn των πελατών (ή αύξηση της “πίστης” αυτών εάν προτιμάτε),
– Στη διενέργεια marketing που θα βασίζεται σε συγκεκριμένα events που θα λαμβάνουν χώρα κάθε φορά,
– Στη σχεδίαση ενός αποτελεσματικού “customer journey” σε διαφορετικά μέσα,
– Στην ανάλυση της συμπεριφοράς των επισκεπτών ενός site,
– Στη βελτίωση της ποιότητας ενός δικτύου, και φυσικά
– Στην ανίχνευση απάτης ή αντίστοιχων προσπαθειών.

Το μυστικό στην όλη υπόθεση, δεν είναι απλά το να έχεις το αντίστοιχο σύστημα (για παράδειγμα, ένα από τα engineered συστήματα της Oracle, εξοπλισμένο με το σχετικό λογισμικό), αλλά το να διαθέτεις και τον κατάλληλο άνθρωπο, έναν ειδικό που μέχρι πριν λίγα χρόνια… δεν υπήρχε! Ο λόγος για τον “data scientist”, έναν άνθρωπο που καταλαβαίνει αρκετά καλά τα συστήματα ώστε να μπορεί να τα χειριστεί σε κάποιο βαθμό, αλλά κυρίως, αντιλαμβάνεται πολύ καλά τα δεδομένα και τη σημασία τους για την επιχείρηση, και επομένως γνωρίζει τι είδους στοιχεία πρέπει να “κυνηγήσει” ή να ελέγξει. Αυτός ο data scientist είναι επί της ουσίας ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο ΙΤ και στο business, ενώ συχνά αποτελεί έναν τρίτο συνεργάτη της Oracle.

Τα big data projects συνήθως ξεκινάνε από μία μικρή κλίμακα, όπου η Oracle και οι συνεργάτες της κάνουν τις αναλύσεις τους και παράγουν τα πρώτα ευρήματα, ενώ αμέσως μετά το όλο project αυξάνει δραστικά, πολλές φορές συμπεριλαμβάνοντας και δεδομένα από εξωτερικά properties όπως blogs και Web sites τρίτων κ.α.

Η ανάλυση και αναγνώριση μοτίβων (patterns) μέσω των λύσεων big data, αποτελούν “χρυσάφι” στα χέρια των decision makers, ενώ εάν παράλληλα αναγνωριστούν γρήγορα, αποτελούν και τη βάση για ένα αδιαμφισβήτητο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Εάν νομίζετε πως όλα αυτά είναι θεωρητικά… κάνετε λάθος! Γνωστή εταιρεία fast food ανακάλυψε με τη βοήθεια των big data ότι οι καιρικές συνθήκες σχετίζονται με την κατανάλωση των φαγητών της! Με αυτόν τον τρόπο, άλλαξε το μενού της με βάση τον καιρό, δημιούργησε νέες προσφορές, και ίσως το σημαντικότερο, βελτιστοποίησε τη γραμμή εφοδιασμού!

Σύμφωνα με τον κ. Przybyszewski, το πόσο πολύτιμες είναι οι λύσεις big data, έχει γίνει ήδη αντιληπτό από τις επιχειρήσεις, και επομένως η ευκαιρία για την Oracle και τους συνεργάτες της είναι ιδιαίτερα σημαντική. Σε σχετική έρευνα, περίπου το 60% των επιχειρήσεων πραγματοποιούν ήδη ή θα το πράξουν μέσα στους επόμενους 18 μήνες, επενδύσεις στον χώρο των big data, ενώ παράλληλα, όταν αυτά τα projects γίνονται μόνο από τα τμήματα ΙΤ (χωρίς την ανάμιξη κατασκευαστών και συνεργατών), αποτυγχάνουν σε ποσοστό 60%. Αυτό σημαίνει, ότι πρόκειται για λύσεις όπου η αξία του καναλιού (όσον αφορά την τεχνολογία αλλά και -κυρίως- τις κάθετες αγορές), παίζει πλέον καταλυτικό ρόλο, όχι μόνο στην πώληση, αλλά και στην επιτυχία της λύσης.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.

Σχετικά άρθρα

HP Moonshot: Στοχεύοντας… το φεγγάρι με τη βοήθεια της Intel

Kitriniaris

Έτος καινοτομίας το 2012 για τη Xerox

Kitriniaris

Ολομέτωπη “επίθεση” στην αγορά B2B από τη Samsung Hellas

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα