GfK TEMAX: “Πετανε” τα τεχνολογικα καταναλωτικα προϊοντα

Με το πολύ σημαντικό +22,6% και τζίρο €497 εκατ. έκλεισε η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων το α’ τρίμηνο του 2015  σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014, αποδεικνύοντας ότι η άνοδος των προηγούμενων τριμήνων συνεχίζεται και το νέο έτος. Ειδικότερα έξι από τους επτά τομείς κατέγραψαν θετική παρουσία, δύο από τους οποίους –οι τηλεπικοινωνίες και τα προϊόντα τεχνολογίας – είχαν διψήφια ανάπτυξη. Αντιθέτως, η κατηγορία των φωτογραφικών ειδών εμφάνισε διψήφια πτώση.

Σε θετικό πρόσημο ο κλάδος της πληροφορικής

Το πρόγραμμα της Ψηφιακής Αλληλεγγύης που ξεκίνησε σε 8 επαρχιακές περιοχές τον Φεβρουάριο, με την πριμοδότηση 230€ της αγοράς φορητών συσκευών με πρόσβαση στο διαδίκτυο είχε τεράστια συμβολή στην έντονη αύξηση του κλάδου.

Όπως αναμενόταν τόσο τα tablets (+63,8%) όσο και οι φορητοί υπολογιστές (+30,9%) επωφελήθηκαν της εν λόγω δράσης συμβάλλοντας και στην αύξηση των περιφερειακών συσκευών πληκτρολόγια, κάμερες αλλά και οθόνες να καταγράφουν θετικό πρόσημο.

Οριακή άνοδος για τις συσκευές γραφείου

Οι δύο βασικές κατηγορίες των ειδών εξοπλισμού γραφείου σημείωσαν αντίθετη πορεία. Πιο συγκεκριμένη οριακά αρνητικό πρόσημο κατέγραψαν τα πολυμηχανήματα ενώ ξεκάθαρα θετικό πρόσημο σημείωσαν οι εκτυπωτές.

Άξια αναφοράς παραμένει συνεχιζόμενη πτώση της μέσης τιμής η οποία έρχεται ως απόρροια των έντονων προσφορών από την πλευρά των λιανέμπορων.

Παραμένει ο ρυθμός πτώσης για τα φωτογραφικά είδη

Με το ποσοστό πτώσης να παγιώνεται για δεύτερο τρίμηνο στο 15,9% ξεκίνησε η χρονιά για τις φωτογραφικές μηχανές. Εν τούτοις υπήρξαν αλλαγές σχετικά με την πορεία των υποκατηγοριών καθώς οι SLR μηχανές κατέγραψαν πτωτική πορεία εν αντιθέσει με τις Mirrorless μηχανές οι οποίες συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία και το 2015 (+58,4%).

Παραμένουν στην κορυφή οι τηλεπικοινωνίες

Με εξαίρεση τα απλά κινητά τηλέφωνα των οποίων οι πωλήσεις μειώνονται, έξυπνα κινητά τηλέφωνα, σταθερά τηλέφωνα και ακουστικά τηλεφώνων κατέγραψαν σημαντικούς ρυθμούς ανόδου.

Συνεχίζεται η προτίμηση του καταναλωτή σε πιο “ακριβές” συσκευές οι οποίες όμως εμφανίζονται με ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή σε σχέση με το παρελθόν φαινόμενα τα οποία συνδυαστικά έχουν οδηγήσει την μέση τιμή σε σταθερά επίπεδα με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.

Θετική πορεία για τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα

Η αλλαγή του ψηφιακού σήματος στην νησιωτική Ελλάδα συνέβαλε στην διατήρηση του θετικού πρόσημου για τις τηλεοράσεις και στο πρώτο τρίμηνο του έτους (+11,6%). Πέραν των τηλεοράσεων θετικό πρόσημο συνεχίζουν να καταγράφουν τόσο οι κονσόλες όσο και τα ηχεία hi-fi και οι ηχομπάρες.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι συνεχίζεται η έντονη αύξηση για τις κάμερες δράσης (Action Cameras) ενώ και οι κάρτες μνήμες διατήρησαν το θετικό πρόσημο.

Related Posts