GfK: στο -13,9% η αγορα CE το γ’ τριμηνο

Χαμηλότερα του αναμενομένου δείχνει να κινήθηκε η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων το γ’ τρίμηνο του 2012, καθώς υπήρξε μεν διψήφιο ποσοστό πτώσης (13,9%) αλλά πολλοί περίμεναν μεγαλύτερο ποσοστό. Η αιτία για το μικρότερου του αναμενομένου ποσοστού δεν ήταν άλλη από την διακοπή του αναλογικού τηλεοπτικού σήματος από το κέντρο εκπομπής του Υμηττού στην Αττική που είχε ως αποτέλεσμα αρκετοί Αθηναίοι να σπεύσουν να αγοράσουν νέα τηλεόραση και η συγκεκριμένη κατηγορία να παρουσιάσει μετά από πολλά τρίμηνα άνοδο.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της γνωστής εταιρείας ερευνών GfK, το γ’ τρίμηνο του 2012, η ελληνική αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 479,4 εκατ. ευρώ το 3ο τρίμηνο του 2012, παρουσιάζοντας μια πτώση της τάξεως του 13,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο 3ο τρίμηνο του 2011. Σύμφωνα με την GfK, το πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα για το 3ο τρίμηνο 2012 (ανακοίνωση των μελλοντικών αλλαγών στα επίπεδα των μισθών και της εργατικής νομοθεσίας στο πλαίσιο του τρίτου μνημονίου με την Τρόικα) επηρέασαν σημαντικά τόσο την εμπιστοσύνη των καταναλωτών όσο και το διαθέσιμο εισόδημα, με αποτέλεσμα την μείωση κατανάλωσης σε συγκεκριμένους τομείς.

Από τα στοιχεία της GfK προκύπτει ότι ο μόνος κλάδος που είχε θετικό πρόσημο στο συγκεκριμένο τρίμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό, είναι αυτός των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών, όπου ο κύριος όγκος αφορά τις τηλεοράσεις. Η συγκεκριμένη κατηγορία έφθασε στα 112 εκατ. ευρώ τζίρο, παρουσιάζοντας αύξηση 8,4%, κάτι που είχε να συμβεί πρακτικά από το 2009! Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, η υποχρεωτική μετάβαση στην ψηφιακή τηλεόραση για πολλούς κατοίκους της Αττικής ήταν η αιτία, ενώ εκτιμούν ότι θετική επίδραση θα έχει στις επιδόσεις του δ’ τριμήνου η αντίστοιχη «μετάβαση» που είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Δεκεμβρίου στη Θεσσαλονίκη.

Οι υπόλοιπες κατηγορίες κινήθηκαν πτωτικά και μάλιστα με αρκετά υψηλά ποσοστά μάλιστα. Συγκεκριμένα, τα προϊόντα τηλεπικοινωνιών –που αποτελούν πλέον και τη μεγαλύτερη σε αξία κατηγορία- παρουσίασαν μείωση 14,5% στα 124 εκατ. ευρώ, τα φωτογραφικά είδη ήταν μειωμένα κατά 28,2% στα 14 εκατ. ευρώ, οι μεγάλες οικιακές συσκευές έπεσαν κατά 26% στα 108 εκατ. ευρώ, ενώ οι μικρές οικιακές συσκευές είχαν πτώση 16,9% στα 35 εκατ. ευρώ. Σημαντική μείωση της τάξεως του -14,8% υπήρξε και στα προϊόντα πληροφορικής, η αξία των οποίων κινήθηκε στα 82 εκατ. ευρώ, ενώ τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων είχαν πτώση 4,2% στα 5 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο 9μήνου, η συνολική αξία της αγοράς έφθασε στα 1,334 δισ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση της τάξεως του 17,3% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2011. Τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά ήταν στα 279 εκατ. ευρώ (-16,6%), τα φωτογραφικά είδη στα 34 εκατ. ευρώ (-31,7%), οι μεγάλες οικιακές συσκευές στα 288 εκατ. ευρώ (-26,1%), οι μικρές οικιακές συσκευές στα 107 εκατ. ευρώ (-17,7%), τα προϊόντα πληροφορικής στα 234 εκατ. ευρώ (-16%), οι τηλεπικοινωνίες στα 376 εκατ. ευρώ (-8,9%), ενώ τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων στα 16 εκατ. ευρώ (-6,3%).

Δημήτρης Μαλλάς

Related Posts