13 C
Athens
20/04/2024
Biztech

Games ή ψυχαγωγία; Ιδού το ερώτημα για τις κονσόλες

Πριν αρκετά χρόνια, είχα την τύχη να συναντήσω τον Σταν Σι, τον άνθρωπο που ίδρυσε την Acer και ήταν εκείνος που έβαλε τα θεμέλια ώστε η Ταϊβάν να εξελιχθεί σε παγκόσμια δύναμη στο χώρο της πληροφορικής. Ο κ. Σι είναι προσωπικός φίλος του Μπιλ Γκέιτς και σε κάποιο σημείο της συζήτησης φθάσαμε στο θέμα του “ψηφιακού σαλονιού”. Και αυτό που μου είπε είναι ότι η Microsoft δημιούργησε το Xbox για ένα απλό λόγο: είχε ανησυχήσει ότι η Sony με το PlayStation θα κυριαρχούσε στο σαλόνι των καταναλωτών.

Πλέον, έχουμε φθάσει στην 4η γενιά του PlayStation και στην 3η του Xbox. Και η προσωπική μου άποψη είναι πως η ανησυχία της Microsoft αποδεικνύεται τελικώς ότι δεν είναι απολύτως σωστή. Και αυτό γιατί η Sony προτίμησε στο PlayStation 4 να απευθυνθεί στους gamers και όχι τόσο στο ευρύτερο κοινό. Ενδεχομένως, αυτό να οφείλεται και στο ότι έχει μία γκάμα προϊόντων (τηλεοράσεις, tablets και smartphones) που έχουν σημαντικό ρόλο μέσα σε ένα σπίτι. Αλλά, η αίσθηση που έχω αποκομίσει για το PS4 είναι πως πρόκειται για μία κονσόλα που θέλει να απευθυνθεί σε όσους αρέσκονται στο gaming. Τουλάχιστον, στο PS3 με την ενσωμάτωση του Blu-ray είχε φανεί μία διάθεση για έναν πιο ψυχαγωγικό ρόλο, αλλά πλέον το ότι υπάρχει BD player δεν σημαίνει τίποτα.

Η Microsoft, από την άλλη πλευρά, προτιμά μία εντελώς διαφορετική προσέγγιση. Το Xbox One είναι μεν μία παιχνιδομηχανή αλλά τα παιχνίδια δεν είναι ο μόνος τομέας που δίνεται έμφαση. Μάλιστα, η εταιρεία από το Ρέντμοντ δείχνει ότι θεωρεί το Xbox One ως ένα βασικό “όπλο” προκειμένου να προλάβει άλλους επίδοξους ανταγωνιστές (π.χ. Apple και Google) να πάρουν θέση με τις δικές τους πλατφόρμες μέσα στο σαλόνι. Βέβαια, τη βοηθά και το ότι ούτε το Apple TV ούτε το Google TV έχουν καταφέρει να ανταποκριθούν στις προσδοκίες που έχουν δημιουργήσει. Αλλά γενικότερα το Xbox One προσπαθεί να λειτουργήσει ως ένα ψηφιακό κέντρο ψυχαγωγίας που θα εδρεύει στο σαλόνι ενός σπιτιού. Και θα μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς τις Windows συσκευές (φορητούς υπολογιστές, tablets και smartphones) που είναι περισσότερο προσωπικές. Σημειωτέον πως το περιβάλλον του Xbox κινείται πολύ κοντά σε εκείνο των Windows 8.

Βέβαια, δεν είναι και τόσο βέβαιο ότι ο στόχος της Microsoft να αποκτήσει κεντρικό ρόλο στο σαλόνι μας θα επιτευχθεί. Η Apple γνωρίζει ότι πρέπει, με κάποιο τρόπο, να εισέλθει στην αγορά της τηλεόρασης ή γενικότερα της θέασης περιεχομένου σε μεγάλες οθόνες και της οικιακής ψυχαγωγίας. Είναι ένα μεγάλο στοίχημα για την ομάδα του Τιμ Κουκ που γνωρίζει ότι αν βγάλει κάτι που θα αλλάξει εκ νέου τα δεδομένα θα καθησυχάσει αναλυτές και επενδυτές που ανησυχούν από την άνοδο της δημοτικότητας του Android στις φορητές συσκευές.
Και, φυσικά, υπάρχει και η Google που επίσης δεν μπορεί να μείνει με σταυρωμένα χέρια. Μία συνεργασία Google – Sony στο PS4 θα είχε ένα ενδιαφέρον αλλά η ιαπωνική εταιρεία προτίμησε να παραμείνει πιστή στο κοινό των gamers, μη θέλοντας κιόλας να ρισκάρει σε μία περίοδο που τα οικονομικά της αρχίζουν να βελτιώνονται. Κρατήστε πάντως αυτό το ενδεχόμενο στο πίσω μέρος του μυαλού σας. Πολλές φορές έχω την αίσθηση ότι η Sony είναι πιο κοντά στη Google απ’ οποιαδήποτε άλλη εταιρεία…

Δημήτρης Μαλλάς

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα