Focus Bari: σε ανοδο το ηλεκτρονικο εμποριο

Στο 20% ανέρχεται το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που αγοράζει μέσω του Διαδικτύου, σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας WebID της Focus Bari σε δείγμα 6000 ατόμων.

Το ποσοστό αυτό καταγράφηκε στην έρευνα του περασμένου Δεκεμβρίου και αφορά καταναλωτές άνω των 18 ετών, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό τον Σεπτέμβριο του 2011 ήταν 16% και τον Σεπτέμβριο του 2010 13%. Υπάρχει δηλαδή μία διόλου ευκαταφρόνητη άνοδος, από την άλλη πλευρά, όμως, τα ποσοστά είναι πολύ χαμηλότερα από τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους.

Για τους online καταναλωτές, οι σημαντικότερες προϋποθέσεις/προσδοκίες σε σχέση με τα διαδικτυακά καταστήματα είναι οι καλές τιμές (68%), οι ξεκάθαροι όροι (54%), να είναι γνωστή εταιρεία (41%), η καλή εξυπηρέτηση μετά την αγορά του προϊόντος (38%) και οι εναλλακτικοί τρόποι πληρωμής (30%).

Η “υποκλοπή των προσωπικών δεδομένων” παραμένει ο βασικότερος (αν και μειούμενος τα τελευταία χρόνια) προβληματισμό του κοινού σε σχέση με τις online αγορές. Το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν προβληματισμένοι έπεσε τον Δεκέμβριο του 2012 στο 53% από 61% τον Σεπτέμβριο του 2011, αλλά έχει αυξηθεί ελαφρά στο 12% από 11% εκείνοι που δηλώνουν προβληματισμό σε σχέση με τον “έλεγχο του προϊόντος” πριν την αγορά. Η εκτίμηση της Focus Bari είναι πως οι online καταναλωτές έχουν αρχίσει πλέον να εκπαιδεύονται και να έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις.

Από την άλλη, η κατανάλωση είναι πιο περιορισμένη. Ο μέσος όρος αγορών στο 6μηνο ανά καταναλωτή παραμένει σταθερός στις 5 αγορές αλλά έχει μειωθεί το μέσο ποσό. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο του 2010 ήταν στα 871 ευρώ, για να πέσει στα 608 ευρώ τον Σεπτέμβριο του 2011 και στα 532 ευρώ τον Δεκέμβριο του 2012.

Η έρευνα δείχνει ακόμη ότι την τελευταία διετία οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αυξήσει τις αγορές μέσω Διαδικτύου όσον αφορά στα ρούχα, τα gadgets, τα βιβλία, τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ καθώς και τις κρατήσεις ξενοδοχείων και εστιατορίων. Παράλληλα, έχουν μειωθεί οι αγορές ταξιδιωτικών εισιτηρίων, hardware, εισιτηρίων διασκέδασης, μουσικής και λογισμικού με την οικονομική κρίση να είναι πιθανότατα ο λόγος για την εξέλιξη αυτή.

Δημήτρης Μαλλάς

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.

 

Related Posts