13.5 C
Athens
19/03/2024
Biztech

Έριξε άγκυρα στον Πειραιά η ΖΤΕ

Υπογράφηκε χθες η συμφωνία μεταξύ ΖΤΕ, ενός εκ των μεγαλύτερων κατασκευαστών τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού και τερματικών συσκευών παγκοσμίως, και της Cosco, για τη χρήση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) ως διαμετακομιστικού κέντρου (logistics center) των προϊόντων της πρώτης για την ευρύτερη περιοχή της Νοτίου Ευρώπης. Πρακτικά, με τη συμφωνία αυτή ο Πειραιάς μετατρέπεται σε κόμβο μεγάλης σημασίας για την κινεζική εταιρεία ενώ αποτυπώνονται και οι δυνατότητες εξέλιξης του πρώτου λιμανιού της χώρας, καθώς και άλλοι μεγάλοι κατασκευαστές τεχνολογικού υλικού έχουν ανάλογα σχέδια. Πρόκειται για την πρώτη φάση του επενδυτικού πλάνου που έχει η ΖΤΕ όσον αφορά την Ελλάδα, το οποίο έχει πενταετή διάρκεια και θα δημιουργήσει μέχρι και 600 θέσεις εργασίας, καθώς προβλέπεται και η δημιουργία επισκευαστικού κέντρου, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει το 2015.

Στην τελετή υπογραφής παρών ήταν και ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος τόνισε ιδιαίτερα το γεγονός ότι το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί πλέον όχημα ισχυρής ανάπτυξης για ολόκληρη την Ελλάδα. Από την πλευρά του, ο Zhou Jianfeng, αντιπρόεδρος της ΖΤΕ, υποστήριξε ότι η συμφωνία “επιβεβαιώνει την εμπιστοσύνη της εταιρείας στην ελληνική οικονομία και τη δέσμευση της να επενδύσει στην ελληνική αγορά”. Η χθεσινή συμφωνία αποτελεί υλοποίηση μέρους του μνημονίου συνεργασίας που είχε υπογραφεί στο Πεκίνο τον Μάιο του 2013 κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Έλληνα πρωθυπουργού μεταξύ της κυβέρνησης και της ΖΤΕ.

Μετά την υπογραφή της συμφωνίας, ξεκινά άμεσα η λειτουργία του διαμετακομιστικού κέντρου της ΖΤΕ, καθώς όλα τα προϊόντα της κινεζικής εταιρείας που προορίζονται για την Ελλάδα και άλλες 12 χώρες της νοτίου και κεντρικής Ευρώπης (Κροατία, Τσεχία, Σλοβακία, Σλοβενία, Αυστρία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Κύπρο) θα διακινούνται μέσω του Πειραιά. Στο πλάνο της ΖΤΕ είναι σε δεύτερο χρόνο να προστεθούν 7 ακόμη χώρες της ευρύτερης περιοχής, συμπεριλαμβανομένων αγορών της βορείου Αφρικής και της ανατολικής Ευρώπης. Σύμφωνα με τα στελέχη της ΖΤΕ, η μείωση του χρόνου που απαιτείται για να φθάσουν τα προϊόντα από την Κίνα ανέρχεται σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και στις 13 ημέρες. Σημειωτέον πως αυτή τη στιγμή, η ΖΤΕ χρησιμοποιεί ως κόμβους για την Ευρώπη τα λιμάνια του Ρότερνταμ, του Άμστερνταμ και του Αμβούργου.

Η επόμενη φάση της επένδυσης της κινεζικής εταιρείας θα είναι η δημιουργία κέντρου επισκευών και επιστροφών για την ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Όπως ανέφερε στην παρουσίαση του ο Γ. Αγγελής, γενικός διευθυντής πωλήσεων της ΖΤΕ για τα νότια Βαλκάνια, το κέντρο αυτό θα είναι το 8ο παγκοσμίως για τον κινεζικό όμιλο και μπορεί να μετεξελιχθεί και σε γραμμή συναρμολόγησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διεργασίες για τον εντοπισμό των κατάλληλων υποδομών βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.
 

Σχετικά άρθρα

P1: Η νέα σειρά Β2Β οθονών της AOC

Η επόμενη γενιά της Oracle Autonomous Data Warehouse τώρα διαθέσιμη

Giorgos Athanassiadis

Η Xerox εξελίσσει την τεχνολογία inkjet με τη νέα πρέσα Baltoro HF

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα