Ericsson: Τι περιμενουν οι καταναλωτες για το 2014

Οι εφαρμογές θα είναι πανταχού παρούσες, το σώμα μας θα αποτελέσει το ψηφιακό μας διαβατήριο και αισθητήρες τοποθετημένοι σε στρατηγικά σημεία του καθημερινού περιβάλλοντός μας θα οδηγήσουν την πορεία προς τη δικτυωμένη κοινωνία. Αυτά είναι τα τρία ισχυρότερα trends που θα χαρακτηρίσουν τις καταναλωτικές τάσεις στην τεχνολογία για το 2014 την καθημερινότητα. Αλλά δεν είναι τα μόνα.

Στο πλαίσιο το καθιερωμένου πλέον ερευνητικού έργου του, το Consumer Lab της Ericsson βασίστηκε σε ετήσιες συνεντεύξεις με περισσότερα από 100.000 άτομα, σε περισσότερες από 40 χώρες και 15 μεγαλουπόλεις και μας δίνει μια ιδέα για το τι περιμένουμε από την τεχνολογία εντός του 2014.

1. Η κοινωνία των εφαρμογών: Η εδραίωση των smartphones σε όλο τον κόσμο έχει αλλάξει δραστικά τον τρόπο που επικοινωνούμε και χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο. Πλέον μπαίνουμε σε μια νέα φάση ραγδαίας διαφοροποίησης της χρήσης smartphones καθώς οι χρήστες αναζητούν νέες εφαρμογές για σχεδόν τα πάντα. Πλέον παρατηρείται η τάση  οι εφαρμογές να γίνονται πιο σημαντικές από την ίδια τη συσκευή στην οποία χρησιμοποιούνται.

2. Κωδικός; Το σώμα μας: Με τους πολύπλοκους κωδικούς πρόσβασης που απαιτούνται για τη σύνδεσή μας σε υπηρεσίες, ιστοσελίδες, εφαρμογές κ.λπ., και οι οποίοι δημιουργούν δυσλειτουργικότητα στην άμεση δικτύωση, παρουσιάζεται αυξανόμενο ενδιαφέρον για βιομετρικές εναλλακτικές λύσεις. Για παράδειγμα, η έρευνα της Ericsson διαπίστωσε ότι το 52% των χρηστών smartphones θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα δακτυλικά τους αποτυπώματα αντί των κωδικών πρόσβασης και το 48% ενδιαφέρονται για τη χρήση της αναγνώρισης ίριδας για το ξεκλείδωμα της οθόνης τους. Το 74% των χρηστών πιστεύουν ότι τα βιομετρικά smartphones θα γίνoυν ο κανόνας μέσα στη διάρκεια του 2014.

3. Ο ποσοτικοποιημένος εαυτός: Η αρτηριακή πίεση, ο σφυγμός και τα βήματα είναι μόνο μερικά από τα μεγέθη που θέλουμε να μετρούμε με έξυπνες κινητές συσκευές,  χρησιμοποιώντας προσωποποιημένα δεδομένα. Το 40% των χρηστών smartphones θέλουν το τηλέφωνό τους να παρακολουθεί όλες τις φυσικές τους δραστηριότητες και το 56% θα ήθελε να παρακολουθεί την πίεση του αίματος και το σφυγμό του.

4. Internet παντού: Οι χρήστες smartphones συνειδητοποιούν ότι οι μπάρες σήματος στις συσκευές τους δεν παρέχουν πλέον αξιόπιστη καθοδήγηση, καθώς ένα σήμα που είναι επαρκές για μια φωνητική κλήση μπορεί να μην είναι αρκετά καλό για τις υπηρεσίες διαδικτύου. Η έρευνα του Consumer Lab διαπίστωσε ότι η χαμηλότερη ικανοποίηση των χρηστών προέρχεται από την ποιότητα της διαδικτυακής εμπειρίας και στο πλαίσιο αυτά αναζητούν αξιόπιστη και γρήγορη δικτύωση παντού.

5. Τα smartphones μειώνουν το ψηφιακό χάσμα: Η πρόσβαση στο διαδίκτυο σε παγκόσμια κλίμακα εξακολουθεί να είναι ανεπαρκής και να κατανέμεται άνισα, οδηγώντας σε αυτό που αναφέρεται ως ψηφιακό χάσμα. Η έλευση των φθηνότερων smartphones σημαίνει ότι οι καταναλωτές δεν χρειάζονται πλέον δαπανηρές υπολογιστικές συσκευές για να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες διαδικτύου. Το 51% των καταναλωτών παγκοσμίως θεωρούν ότι το κινητό τους τηλέφωνο είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της τεχνολογίας και για πολλούς έχει γίνει η κύρια συσκευή για τη χρήση του διαδικτύου.

6. Το διαδίκτυο έχει θετικό πρόσημο: Καθώς το διαδίκτυο γίνεται αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής μας ζωής, οι κίνδυνοι που συνδέονται με τη χρήση του γίνονται όλο και πιο εμφανείς. Το 56% των καθημερινών χρηστών του διαδικτύου ανησυχούν για τα ζητήματα προστασίας των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής. Ωστόσο, μόνο το 4% λέει ότι θα χρησιμοποιούσε λιγότερο το διαδίκτυο για αυτό το λόγο. Αντ’ αυτού, οι καταναλωτές εφαρμόζουν στρατηγικές για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου, όπως το να είναι πιο προσεκτικοί σχετικά με το είδος των προσωπικών πληροφοριών που παρέχουν.

7. Video on command: Παρά τη μεγαλύτερη ποικιλία σε πηγές ενημέρωσης, οι χρήστες αισθάνονται λιγότερο αυτόνομοι όσον αφορά το τι επιλέγουν να παρακολουθήσουν. Το 38% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι παρακολουθούν αρχεία βίντεο που συνιστώνται από τους φίλους τους αρκετές φορές την εβδομάδα. Οι φίλοι έχουν σχεδόν εξίσου μεγάλη επιρροή στην ανάγνωση blog και στις μουσικές συνήθειες των χρηστών.

8. Διαφάνεια στη χρήση δεδομένων: Το 48% των καταναλωτών χρησιμοποιούν εφαρμογές για την καλύτερη κατανόηση της κατανάλωσης δεδομένων. Ενώ το 41% θέλει απλώς να ξέρει τον όγκο των διακινούμενων δεδομένων, το 33% θέλει να βεβαιώνεται ότι έχει χρεωθεί σωστά και το 31% τα παρακολουθεί ώστε να μην ξεπερνάει το όριο που έχει τεθεί από τον πάροχό του. Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι το 37% των ιδιοκτητών smartphones χρησιμοποιούν τακτικά εφαρμογές για να ελέγξουν την ταχύτητα σύνδεσής τους.

9. Εξυπνοι αισθητήρες: Καθώς οι διαδραστικές υπηρεσίες μέσω διαδικτύου είναι πλέον κοινός τόπος, οι καταναλωτές περιμένουν το φυσικό μας περιβάλλον να ανταποκρίνεται στις νέες λύσεις. Περίπου το 60% των ιδιοκτητών smartphones θεωρούν ότι μέχρι το τέλος του 2016 οι αισθητήρες θα πρέπει να χρησιμοποιούνται παντού, από την υγειονομική περίθαλψη και τις δημόσιες συγκοινωνίες, μέχρι τα αυτοκίνητα, τα σπίτια και τους χώρους εργασίας μας.

10. Έναρξη, παύση, συνέχιση αλλού: Με το 19% του συνολικού χρόνου προβολής τηλεοπτικού περιεχομένου να πραγματοποιείται σε τηλέφωνα και ταμπλέτες, οι καταναλωτές αλλάζουν συνεχώς τις τοποθεσίες που παρακολουθούν τηλεόραση για να ταιριάζουν με την καθημερινότητά τους. Για παράδειγμα, ξεκινούν την προβολή περιεχομένου στο σπίτι, διακόπτουν προσωρινά και συνεχίζουν την παρακολούθηση στη διαδρομή προς τον τόπο εργασίας. Κατά την μετάβαση αυτή, πολλές φορές αλλάζει και η συσκευή παρακολούθησης.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.

Related Posts