Ericsson: Συνδυαζοντας cloud και τεχνολογια Software Defined Networking

Οι cloud-based υπηρεσίες παρέχουν μια σπουδαία ευκαιρία για τους παρόχους ώστε να προσθέσουν αξία και να βελτιώσουν την ποιότητα των υπηρεσιών και των εφαρμογών που προσφέρουν στους πελάτες τους, είτε αυτοί είναι απλοί καταναλωτές είτε πρόκειται για επιχειρήσεις. Ένα ακόμα πλεονέκτημα των cloud-based υπηρεσιών είναι ότι επιτρέπουν στους παρόχους την ταχεία δημιουργία νέων υπηρεσιών, προσφέροντας νέα επίπεδα ευελιξίας, επεκτασιμότητας και ανταπόκρισης απέναντι στις αυξανόμενες προσδοκίες των χρηστών για καινοτομία.

Υιοθετώντας μια πολυεπίπεδη, virtualized cloud προσέγγιση, οι πάροχοι είναι σε θέση να ενορχηστρώσουν το δίκτυο και το “σύννεφο” σε συγχρονισμό. Αυτό όχι μόνο βελτιώνει την αξιοποίηση των πόρων, αλλά εξασφαλίζει μια πραγματικά δυναμική διαδικασία παροχής υπηρεσιών και βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη, επιτρέποντας μια εξατομικευμένη απάντηση στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις σύνδεσης, σε πραγματικό χρόνο.

Σε τελική ανάλυση, η ανάπτυξη των κινητών ευρυζωνικών υπηρεσιών, σε συνδυασμό με την ανάγκη για καινοτομία, αποδοτικότητα και συντομότερο time-to-market, είναι αυτή που επιβάλλει την υιοθέτηση του cloud. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με την ανώτερη απόδοση των δικτύων, αποτελεί το κλειδί για την ικανοποίηση των χρηστών.

Εκεί ακριβώς στοχεύει και η Ericsson μέσα από την εξέλιξη του Ericsson cloud, την τεχνολογία που μετασχηματίζει τον τρόπο με τον οποίο τα δίκτυα είναι χτισμένα. Η εισαγωγή νέων τεχνολογιών στα δίκτυα, όπως το “σύννεφο”και το Software Defined Networking πυροδοτούνται από τρεις απαιτήσεις:

• Καινοτομία: Η αξιοποίηση στοιχείων του δικτύου για την συνένωση και την παροχή νέων υπηρεσιών προς τους χρήστες.
• Ταχύτητα: Η μείωση του χρόνου εισαγωγής νέων υπηρεσιών επιτρέπει την ανάπτυξη σε ένα πολυεπίπεδο μοντέλο για τους παρόχους.
• Απόδοση: Μείωση των λειτουργικών εξόδων και επενδύσεων μέσω της ευελιξίας όσον αφορά τον τρόπο που τα δίκτυα οικοδομούνται και λειτουργούν.

Στο πλαίσιο αυτό, η Ericsson θα παρέχει το Operator Telecom Cloud, με το οποίο το δίκτυο γίνεται μια πλατφόρμα όπου virtualized λειτουργίες τηλεπικοινωνιών (IMS, packet core, Wi-Fi control, caching) θα εκτελούνται παράλληλα με νέες virtualized εφαρμογές που επωφελούνται από την τοποθέτησή τους σε κόμβους του δικτύου. Λειτουργίες και των δύο ειδών μπορούν να διανεμηθούν και επιτρέπεται να μεταναστεύουν σε όλο το δίκτυο, end-to-end, διατηρώντας παράλληλα το βαθμό αξιοπιστίας και διαλειτουργικότητας με τις υφιστάμενες, μη-virtualized λειτουργίες δικτύου.

Ταυτόχρονα, η Ericsson θα προσφέρει virualized λειτουργικότητα (π.χ. OSS/BSS) με το Operator IT Cloud και παροχές enterprise cloud με το Operator Public Cloud. Επιπλέον, η Ericsson θα απευθυνθεί στην SaaS (Software-as-a-Service) επιχειρηματική αγορά. Σήμερα, παραδείγματα αυτής της αγοράς περιλαμβάνουν τη λύση Device Connection Platform DCP (που χρησιμοποιείται για M2M υπηρεσίες) και την εξ αποστάσεως παρακολούθηση ασθενών, ενώ περισσότερες λύσεις θα ακολουθήσουν.

Μία ακόμη λύση είναι το Connected Vehicle Cloud, το οποίο απευθύνεται σε υφιστάμενες και μελλοντικές απαιτήσεις της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας για  επεκτασιμότητα, ασφάλεια και ευελιξία στην παροχή υπηρεσιών διασύνδεσης για τους οδηγούς και τα αυτοκίνητα.

Εν κατακλείδι, η εξέλιξη του Ericsson cloud εδράζεται σε δύο κύριες τεχνολογίες :
• Ericsson Cloud System που αποτελείται από τρία στρώματα: Το Ericsson Cloud Manager για την διαμόρφωση όλου του δικτύου, τα Ericsson Βlade System και SSR για την ποιότητα των υποδομών.
• Service Provider SDN: Το όραμα της Ericsson για Software Defined Networks, το οποίο δίνει τη δυνατότητα προγραμματισμού του συνόλου του δικτύου που στη συνέχεια με τη σειρά της παρέχει πρόσθετη ευελιξία και ταχύτητα στην αγορά για νέες υπηρεσίες.

Τις ευκαιρίες που προσφέρει το cloud για τους παρόχους περιγράφει το whitepaper της Ericsson.

Related Posts