16.3 C
Athens
20/04/2024
Biztech

Ericsson: Ο λόγος στα consumer-centric SLAs

Κατά τη διάρκεια του Mobile World Congress 2013, και συγκεκριμένα μόλις πριν από λίγα λεπτά, το BizTech.gr είχε την ευκαιρία να μιλήσει με το “μεγάλο αφεντικό” της Ericsson για την περιοχή μας, τον Nunzio Mirtillo, ο οποίος έχει μία χώρα λιγότερη υπό την εποπτεία του σε σχέση με τα χρόνια που βρίσκεται στην εταιρεία. Και βρίσκεται πολλά… 25 για την ακρίβεια!

Ο κ. Mirtillo παρουσίασε τις τάσεις της αγοράς αλλά και τις… στάσεις της Ericsson στα διάφορα ζητήματα. Mεγαλύτερη αίσθηση προκάλεσε  η θέση του σχετικά με την αλλαγή των metrics (ή KPIs αν προτιμάτε) που θα ακολουθηθούν πλέον στην αγορά των τηλεπικοινωνιών και των δικτύων. Πιο συγκεκριμένα, τα γνωστά σε όλους μας SLAs (Service Level Agreements), ήταν μέχρι τώρα network-centric. Αφορούσαν δηλαδή στην καλή λειτουργία και το quality of service της υποδομής. Πλέον, η Ericsson δεν αρκείται σε αυτό και πάει ένα βήμα παραπέρα, μιλώντας στους πελάτες της για consumer-centric SLAs!

Με άλλα λόγια, αυτό που μας ενδιαφέρει δεν είναι (μόνο) το πόσα πακέτα χάθηκαν ή αναμεταδόθηκαν από το δίκτυο, αλλά ποια είναι η εμπειρία του χρήστη. Κόλλησε το video; Υπάρχουν παράπονα στο CRM; Μειώθηκαν τα αιτήματα βοηθείας; Χρησιμοποιούνται οι συσκευές και το δίκτυο όπως σχεδιάστηκαν; Όλα αυτά είναι ερωτήματα που σε συνδυασμό με ποιοτικές έρευνες έρχονται να ρίξουν φως στην ικανοποίηση του πελάτη (του τελικού καταναλωτή) βάσει της οποίας θα πρέπει να πραγματοποιείται και η πραγματική αξιολόγηση του πελάτη.


Κάντε κλικ για να δείτε το Infograph σε υψηλή ανάλυση.

Το δίκτυο… είναι το datacenter!

Παραφράζοντας τη γνωστή ρήση “το δίκτυο είναι το PC”, ο κ. Mirtillo μίλησε αναλυτικά και για το μέλλον των δικτύων συνολικά. Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι τα δίκτυα δεν διαθέτουν αυτήν τη στιγμή την απαιτούμενη “ευφυία” και “επίγνωση” του τι ακριβώς μεταφέρουν και πως μπορούν να κάνουν αυτή τη μεταφορά πιο αποδοτική. Με άλλα λόγια, τόσο η ευφυία του δικτύου, όσο και οι πόροι τους οποίους αυτό χειρίζεται (ή εκμεταλλεύεται αν προτιμάτε) θα πρέπει να αναθεωρηθούν. Και η πρώτη βασική αναθεώρηση από την Ericsson ακούει στο όνομα “διανομή της πληροφορίας σε όλο το δίκτυο”. Τι σημαίνει αυτό; Πέρα από την απαραίτητη “εξυπνάδα” που θα χαρακτηρίζει πλέον τις δικτυακές υποδομές, οι ίδιοι οι πόροι που παραδίδονται στους χρήστες του (περιεχόμενο και πληροφορίες) θα πρέπει να βρίσκονται όσο το δυνατόν πιο κοντά στον τελικό χρήστη. Όλοι βλέπουν έναν αγώνα και αυτή η μετάδοση μπορεί να γίνει κεντρικά. Το σούπερ γκολ όμως το βλέπουν όλοι ξανά και ξανά και από διαφορετικές γωνίες, οπότε αυτό το κομμάτι του videoθα πρέπει να βρίσκεται δίπλα στον καταναλωτή και όχι να δοκιμάζει τις αντοχές ολόκληρης της υποδομής.

Cloud και virtualization

Καθώς η διαφορά μεταξύ τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής διαρκώς γίνεται ολοένα και πιο θολή (η πάλαι ποτέ Ericsson των δικτύων είναι πλέον μία “full ICT” εταιρεία όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Mirtillo), τεχνολογίες όπως το cloud και το virtualization εμφανίζονται και στις δύο μεριές της… όχθης. Ποιος θα τις υλοποιήσει καλύτερα σε ένα δίκτυο ή καλύτερα σε επίπεδο βασικής υποδομής; Η Ericsson πιστεύει πως ο λόγος ανήκει σε αυτούς που γνωρίζουν το δίκτυο και όχι σε αυτούς που γνωρίζουν το storage ή την επεξεργασία δεδομένων, και έτσι παρουσίασε τη δική της λύση. Ακούει στο όνομα Ericsson Cloud System, και είναι αυτό ακριβώς. Ένα σύστημα! Ένα σύστημα που προσθέτει ένα virtualization layer στο δίκτυο, κάνοντας virtual πρακτικά ό,τι περνάει από “πάνω” του. Έτσι, η υποδομή για το cloud είναι έτοιμη για τις υπηρεσίες και τις εφαρμογές που θα φιλοξενήσει. Δεν είναι ακόμη σαφές εάν η λύση της Ericsson θα υποστηρίζει εγγενώς και την υποδομή τρίτων κατασκευαστών, αλλά γνωρίζοντας τη λογική και τη στρατηγική της εταιρείας συνολικά, είμαστε βέβαιοι ότι ήδη δουλεύει σε θέματα interoperability ώστε όλα τα συστήματα να μπορούν να “μιλάνε” άνετα μεταξύ τους.

Άλλωστε, αυτός είναι ο μόνος τρόπος να διασφαλιστεί το επίπεδο εμπειρίας του τελικού χρήστη, ο οποίος είναι ο τελικός (και ενδεχομένως αμείλικτος) κριτής των πάντων!

Σχετικά άρθρα

Έργο Microsoft Dynamics CRM από την Data Communication

Channel-Manager

Στα $620 δις το enterprise software για το 2015

Kitriniaris

Εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το έργο «Σύζευξις ΙΙ»

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα