EMC World 2013: In cloud and big data we… trust!

Διανύοντας περίπου 23.000 χιλιόµετρα και παρακολουθώντας από κοντά 3 µέρες γεµάτες τεχνολογία, το bizTech.gr σας µεταφέρει όλες τις εξελίξεις από το EMC World 2013, το ετήσιο συνέδριο της EMC που λαµβάνει παραδοσιακά χώρα στο Las Vegas τα τελευταία χρόνια.

Το EMC World είναι ένα “µεγάλο” event. Κυριολεκτικά, αφού το παρακολούθησαν περίπου 16.000 σύνεδροι, 105 αναλυτές και 160 δηµοσιογράφοι από περισσότερες από 50 χώρες, αλλά και “ποιοτικά”, αφού αποτελεί κάτι σαν την επίσηµη τοποθέτηση της EMC για το µέλλον, τόσο ως προς τους πελάτες της, όσο και ως προς τους συνεργάτες της. Και φυσικά… είναι στο Vegas, όπου τα πάντα είναι µεγάλα και υπερβολικά!

Η φετινή εκδήλωση ήταν µε διαφορά η πιο ενδιαφέρουσα αλλά και πιο επιτυχηµένη (κατά γενική οµολογία), αφού οι συγκυρίες, και οι εταιρικές ανακοινώσεις, ήταν τέτοιες ώστε να δηµιουργούν µεγάλη ανυποµονησία για το µέλλον που αλλάζει διαρκώς.

Γενική στρατηγική
Πέρα από εταιρικές και προϊοντικές ανακοινώσεις (µε προεξέχουσα αυτή του ViPR), η EMC κατέστησε σαφή τη στρατηγική της, ορίζοντας τους 3 άξονες στους οποίους κινείται και οι οποίοι είναι:
1. Cloud, 2. Big data, 3. Trust

Ίσως θα προσέξατε ότι ο τρίτος άξονας ονοµάζεται “trust” και όχι “security”, αφού η EMC θεωρεί (και σωστά) πως όλα τα θέµατα πλέον (και ειδικά το cloud), είναι θέµατα εµπιστοσύνης. Η έννοια της εµπιστοσύνης “ενσαρκώνεται” εµπορικά από την RSA φυσικά, αλλά απλώνεται σε όλα τα µήκη και τα πλάτης των δραστηριοτήτων της εταιρείας, ξεπερνώντας κατά πολύ την πιο “στενή” έννοια της ασφάλειας.

Με βάση τους προαναφερθέντες άξονες, η EMC δίνει πολύ µεγάλη βαρύτητα στο cloud και ό,τι σχετίζεται µε αυτό, και δεν είναι τυχαίο ότι οι δύο µεγάλες… attractions του EMC World 2013 κινούνται γύρω από αυτό υπό την ευρύτερη ή τη στενότερη έννοια.

Από τη µία µεριά, έχουµε το ViPR. Πρόκειται για µία πλατφόρµα software, ειδικά σχεδιασµένη για την ενιαία διαχείριση storage. Σύµφωνα µε την EMC πρόκειται για την πρώτη πλατφόρµα SDS (Software-Defined Storage), και δίνει λύση στην αυξανόµενη ανάγκη αποθήκευσης χωρίς την προϋπόθεση ύπαρξης εξειδικευµένου προσωπικού. Το ViPR προφανώς συνεργάζεται στενά µε το SDDC (Software-Defined DataCenter) της VMware, αλλά παράλληλα είναι πλήρως ανοικτό ώστε να συνεργάζεται επίσης µε λύσεις της Microsoft αλλά και το OpenStack που φαίνεται να συζητιέται ολοένα και περισσότερο.

Η δηµιουργία του ViPR είναι έργο του Amitabh Srivastava, του ανθρώπου που σχεδίασε τον Windows Server αλλά και την cloud πλατφόρµα της Microsoft, Windows Azure! Το βασικό “design point” του ViPR είναι φυσικά το cloud, και είναι σχεδιασµένο ειδικά για τέτοιου είδους υποδοµές και τους αντίστοιχους service providers.

Σύµφωνα µε όσα µας αποκάλυψε ο κ. Srivastava, το ViPR είναι η απάντηση σε 4 βασικές ανάγκες των CIOs:
• Ανάγκη για δυνατότητα επιλογών σε θέµατα storage.
• Ανάγκη διαχείρισης της υπερβολικά υψηλής πολυπλοκότητας αλλά και του εξαιρετικά υψηλού όγκου δεδοµένων.
• Ανάγκη για απλή και ασφαλή µετάβαση στο cloud.
• Ανάγκη για την ύπαρξη ενός “ανοικτού” περιβάλλοντος ώστε να προστατεύονται οι υπάρχουσες επενδύσεις και υποδοµές.

Από την άλλη µεριά, έχουµε την Pivotal. Με επικεφαλής τον Paul Maritz (πρώην CEO της VMware), η Pivotal είναι η µεγαλύτερη εταιρεία… startup στον κόσµο, µε περισσότερους από 2.000 υπαλλήλους. Ουσιαστικά, αποτελεί ένα τεράστιο στοίχηµα αλλά και ελπίδα για την EMC (στο σχήµα συµµετέχει τόσο η VMware, όσο και η General Electric), και δεν είναι άλλο από την εµπορική έκφραση για την παροχή λύσεων Platform-as-a-Service (PaaS).

Με τα λόγια των στελεχών της εταιρείας, η Pivotal µπορεί να κάνει για την επιχείρησή σας, ότι το Facebook για τον εαυτό του. Με άλλα λόγια, αποτελεί µία πλατφόρµα για την ανάπτυξη cloud υποδοµής εξαιρετικά υψηλού επιπέδου, για… “όλους”. Με τη βοήθεια της Pivotal, οι επιχειρήσεις θα µπορούν να δηµιουργούν “cloud agnostic” εφαρµογές όπως σηµείωσε ο CEO της EMC, Joe Tucci, ώστε να βοηθήσουν τους χρήστες τους να διαχειριστούν τα µη δοµηµένα δεδοµένα (cloud και big data). Αυτή η ανάγκη  είναι κάτι παραπάνω από σηµαντική, αφού όπως σηµείωσε ο επικεφαλής της EMC, η µη δοµηµένη πληροφορία αυξάνεται 5 φορές πιο γρήγορα από τη δοµηµένη, ενώ είναι ήδη 3 φορές µεγαλύτερη σε όγκο!

Η τρίτη πλατφόρµα
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου έγινε λόγος για την “τρίτη πλατφόρµα” του ΙΤ και των εφαρµογών του, έτσι όπως πολύ εύστοχα την έχει ορίσει πρόσφατα και η IDC. Η πρώτη πλατφόρµα ήταν τα mainframes, ενώ η δεύτερη ήταν η εποχή του client-server. Η τρίτη πλατφόρµα, είναι αυτή του mobile, και η µεγάλη διαφορά µεταξύ των τριών, δεν είναι τόσο η αρχιτεκτονική, όσο η ανάγκη που οδήγησε σε τόσο διαφορετικές αρχιτεκτονικές.

Κατά την εποχή της 1ης πλατφόρµας, είχαµε ίσως λίγα εκατοµµύρια χρήστες και µερικές χιλιάδες εφαρµογές. Περνώντας στην εποχή της 2ης πλατφόρµας, οι χρήστες έγιναν εκατοντάδες εκατοµµύρια, και οι εφαρµογές άρχισαν να µετριούνται σε δεκάδες χιλιάδες. Στην εποχή του mobility και της 3ης πλατφόρµας, οι χρήστες έχουν γίνει δισεκατοµµύρια και οι εφαρµογές µετριούνται σε εκατοµµύρια.

Αυτές οι αλλαγές είναι πραγµατικά “κοσµογονικές” για την τεχνολογία, ενώ είναι και εξαιρετικά επικίνδυνες για τις εταιρείες του χώρου που δεν θα καταφέρουν να κάνουν τη µετάβαση. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τη µετάβαση από τα mainframes στην αρχιτεκτονική του client-server, υπήρχαν 21 εταιρείες µε κεφαλαιοποίηση άνω του 1 δις δολαρίων. Από αυτούς τους 21 κολοσσούς, µόνο ένας, η ΙΒΜ, κατάφερε να κάνει τη µετάβαση!

Πόσες άραγε θα αποτύχουν κατά τη µετάβαση από τη 2η στην 3η; Όλες αυτές οι επιχειρηµατικά κρίσιµες εφαρµογές της 2ης πλατφόρµας, πως θα µεταφερθούν στη νέα εποχή; Σύµφωνα µε την EMC, η απάντηση είναι φυσικά η Pivotal!

Η EMC και το κανάλι
Το EMC World είναι παράλληλα και το µεγάλο ραντεβού της EMC µε τους συνεργάτες της, οπότε δεν χάσαµε την ευκαιρία να µιλήσουµε από κοντά µε τον αντιπρόεδρο για τον τοµέα του καναλιού στην ΕΜΕΑ, Philippe Fosse.

Η συζήτηση ξεκίνησε από την τάση του “Software-Defined DataCenter” για το οποίο ο κ. Fosse µάς εξήγησε ότι ουσιαστικά η EMC “βγάζει την ευφυία” από όλα τα επίπεδα του DataCenter µετακινούµενη ένα βήµα πιο “ψηλά”, ώστε να µπορεί να διαχειρίζεται µε ενιαίο τρόπο ετερογενείς υποδοµές.

Στον τοµέα του cloud ο ανταγωνισµός είναι πολύ έντονος για το δίκτυο των συνεργατών (και µάλιστα από εταιρείες που µέχρι πρότινος δεν θα τις περίµενε ένας συνεργάτης, όπως η Google και το Amazon για παράδειγµα), και η EMC προωθεί την έννοια του hybrid cloud.

Ουσιαστικά, η ίδια η αγορά έχει γίνει λιγότερο ξεκάθαρη αφού σε αυτήν δραστηριοποιούνται διάφοροι παίκτες από διάφορους τοµείς, χωρίς να είναι σαφές το τι κάνει ποιος. Service providers, τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, προµηθευτές λογισµικού αλλά και hardware, ακόµη και διανοµείς, εµπλέκονται µε διάφορους τρόπους στην παροχή λύσεων cloud.

Αυτό που προσπαθεί λοιπόν αν επιτύχει η EMC, είναι το “πάντρεµα” των µικρότερων συνεργατών µε µεγαλύτερους (π.χ. system integrators και εταιρείες τηλεπικοινωνιών), ώστε να µπορέσουν να αντιµετωπίσουν τον ανταγωνισµό. Αυτό το “πάντρεµα” γίνεται µέσω του ειδικού προγράµµατος P2P (Partner to Partner).

Μιλώντας για cloud, η προσοχή µας στράφηκε στους διανοµείς. Έχουν άραγε λόγο ύπαρξης σε αυτήν τη νέα πραγµατικότητα; Ο κ. Fosse ήταν κατηγορηµατικός: “Όχι µόνο έχουν, αλλά πιστεύω ότι η δραστηριότητά τους θα αυξηθεί κιόλας! Οι λόγοι είναι αρκετοί και οι πιο σηµαντικοί είναι ότι πρόκειται για εταιρείες one-stop-shop που δεν έχουν κάποιο άλλο µοντέλο να τους ανταγωνίζεται, αλλά και το ότι δεν υπάρχει φθηνότερος και πιο αξιόπιστος τρόπος διανοµής τεχνολογίας από αυτόν. Παράλληλα, οι διανοµείς είναι οι µόνοι που ασχολούνται στην πραγµατικότητα µε το partner management και το partner development (σ.σ. τη διαχείριση και την ανάπτυξη του καναλιού), και εποµένως ο ρόλος τους είναι εξαιρετικά σηµαντικός”.

Ποιος θα είναι λοιπόν ο νέος(;) ρόλος της διανοµής στην εποχή του cloud; Σύµφωνα µε τον κ. Fosse, οι διανοµείς θα παίξουν τον ρόλο των aggregators λύσεων (ένα κεντρικό σηµείο συγκέντρωσης) προς το κανάλι. Παράλληλα, οι κατασκευαστές προχωράνε σε νέες προηγµένες λύσεις που περνάνε µέσα από τη διανοµή, όπως για παράδειγµα η παροχή υπηρεσίας backup as a service που λάνσαρε η EMC, πάντα µέσω διανοµέων. Ένα χαρακτηριστικό τέτοιο παράδειγµα είναι η εταιρεία Arrow και η υπηρεσία ArrowSphere που έχει αναπτύξει, στην οποία οι συνεργάτες συγκεντρώνουν τις λύσεις τους.

Ο κ. Fosse µάς έδωσε και µία πρώτη γεύση για το νέο πρόγραµµα συνεργατών της EMC, αφού το υπάρχον Velocity θα είναι από 1/1/14 “παλιό”, και θα φέρει την ονοµασία EMC Business Partner. Το νέο πρόγραµµα θα υλοποιεί τη στρατηγική των τριών αξόνων (cloud, big data, trust) προς τους συνεργάτες, ενδεχοµένως µε αντίστοιχες πιστοποιήσεις, εξειδικεύσεις και εκπαιδεύσεις.

Παράλληλα, θα εστιάζει σε 3 διαφορετικούς τρόπους πώλησης: sell to, sell with και sell through.

Όσον αφορά τον καναλικό χαρακτήρα της EMC, ο κ. Fosse ήταν αποκαλυπτικός:
• Σε παγκόσµιο επίπεδο, η EMC πραγµατοποιεί πάνω από το 50% του τζίρου της µέσω συνεργατών.
• Στην ΕΜΕΑ, αυτό το ποσοστό είναι 74%! Από αυτό, το 60% αντιστοιχεί στο παραδοσιακό κανάλι και το υπόλοιπο 14% σε µεγάλους system integrators, service providers κ.λπ..
• Μάλιστα, αυτά τα ποσοστά έχουν αυξητική τάση, ενώ γενικά τα έσοδα µέσω συνεργατών “τρέχουν” περίπου µε τον διπλάσιο ρυθµό ανάπτυξης σε σχέση µε το συνολικό business της εταιρείας.

Αυτό άλλωστε είναι και µέχρι ένα βαθµό αναµενόµενο, αφού τα τελευταία χρόνια η EMC απευθύνεται ολοένα και πιο πολύ στη midrange και SMB αγορά (πέρα από το παραδοσιακό enterprise που αποτελεί το δικό της “γήπεδο”), κίνηση που απαιτεί την ολοένα και πιο έντονη ανάµιξη του καναλιού.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.

Related Posts