ELTRUN: Αυτο ειναι το προφιλ του e-commerce στην Ελλαδα

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα μια έρευνα προσπαθεί να σκιαγραφήσει αναλυτικά το προφίλ του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενός τομέα της αγοράς που συνεχίζει να αναπτύσσεται με διψήφια ετήσια ποσοστά. Η έρευνα με τίτλο “Δραστηριότητα, Κανάλια Διανομής, Πληροφοριακά Συστήματα και Logistics των Ελληνικών e-Shops” πραγματοποιήθηκε από κοινού από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) και το neoecommerce.gr, και είχε ως στόχο την χαρτογράφηση της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο και την παροχή χρήσιμων πληροφοριών στους επαγγελματίες του χώρου.

Ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών B2C, από επιχείρηση προς καταναλωτή, στην Ελλάδα για το 2013 εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα €3,5 δις έναντι των € 2,9 δις την περασμένη χρονιά, σημειώνοντας αύξηση κατά 20,69%. Βέβαια μόνο το 60% των on-line αγορών κατευθύνεται σε ελληνικά e-shops. Λαμβάνοντας υπόψη την κλιμάκωση του τζίρου των ηλεκτρονικών αγορών κατά την εξαετία 2008-2013, αυτή παρουσιάζει μια αύξηση της τάξης του 600%.

Στην πλειονότητά τους τα e-shops είναι μικρές επιχειρήσεις, αφού το 83% απασχολεί προσωπικό κάτω των 10 ατόμων, ενώ το 73% των διαδικτυακών καταστημάτων πραγματοποιούν ετήσιες πωλήσεις κάτω των  €500.000. Οι περισσότερες προσφορές των ηλεκτρονικών καταστημάτων απευθύνονται σε ιδιώτες καταναλωτές (Β2C) με ποσοστό 67%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό που απευθύνεται σε ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις ανέρχεται στο 26%.

Τα 2/3 των εμπόρων διαθέτουν τα προς πώληση προϊόντα τους, πέρα από το διαδικτυακό κατάστημα και σε άλλα κανάλια διανομής. Ειδικότερα, τέσσερις στους δέκα εμπόρους έχουν στην κατοχή τους και φυσικό σημείο πώλησης, ενώ μόνο περίπου δύο στους δέκα πωλούν τα προϊόντα τους μέσω άλλων διαδικτυακών πλατφορμών (π.χ. Amazon, ebay). Το παραπάνω είναι απόρροια της μη ύπαρξης υποκαταστημάτων των παραπάνω πολυεθνικών στην ελληνική αγορά.

Περίπου για το 50% των εμπόρων, οι διαδικτυακές πωλήσεις που πραγματοποιεί μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματός του είναι περίπου ίσες ή μεγαλύτερες από αυτές του καταστήματος λιανικής. Επίσης, ενώ το 55% των εμπόρων διαθέτουν κατά κανόνα το 75% των εμπορευμάτων στις αποθήκες τους, ένα ποσοστό 38% των εμπόρων δεν διαθέτει ούτε το 25% των εμπορευμάτων σε stock. Εδώ εστιάζεται και το σύνηθες πρόβλημα της μη έγκαιρης παράδοσης των εμπορευμάτων στον πελάτη. 

Ανησυχητικό σημάδι εσωστρέφειας είναι το γεγονός ότι το διασυνοριακό ηλεκτρονικό επιχειρείν δεν έχει ενσωματωθεί στην στρατηγική των Ελλήνων εμπόρων. Ως εκ τούτου, μόνο 2 στους 10 εμπόρους προωθούν ενεργά τις πωλήσεις τους στις αγορές του εξωτερικού.

Περίπου το 50% των εμπόρων χρησιμοποιεί πληροφοριακό σύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ τέσσερις στους δέκα διαδικτυακούς εμπόρους επιλέγουν το πληροφοριακό σύστημα του e-shop τους μέσω σύστασης. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι μόνο το 1/3 των διαδικτυακών εμπόρων επιλέγει το πληροφοριακό σύστημα μέσω συστηματικής σύγκρισης διαφορετικών πληροφοριακών συστημάτων. Το χαμηλό κόστος, η δυνατότητα διαχείρισης μεγάλου αριθμού κωδικών για προϊόντα αλλά και η υψηλή αξιοπιστία αποτελούν τους κυριότερους παράγοντες για την επιλογή του πληροφοριακού συστήματος.

Περίπου 5 στους 10 εμπόρους χρησιμοποιούν πέρα του πληροφοριακού συστήματος και ένα σύστημα διαχείρισης εμπορευμάτων, ενώ περίπου το 20% συγχρονίζει ακόμη και τώρα δια χειρός τις βάσεις δεδομένων του συστήματος  διαχείρισης εμπορευμάτων.

Όσον αφορά τον μέσο μηνιαίο όρο αξίας παραγγελίας, αυτός είναι κάτω από €100 για το 83% των διαδικτυακών καταστημάτων. Πάνω από το 33% των  e-shops δέχονται συνολικά κάθε μήνα πάνω από 100 παραγγελίες.

Σχετικά με το ποσοστό επιστροφών, για το 73% των εμπόρων αυτό ανέρχεται κάτω του 1% επί των παραγγελιών, με το μέσο κόστος επιστροφών για πάνω από τα 2/3 των καταστημάτων, να βρίσκεται κάτω από τα €5. 

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.
 

Related Posts