To e-commerce διεξοδος για τις ελληνικες επιχειρησεις

Με την οικονομία των χωρών της Νότιας Ευρώπης να έχει δεχτεί ισχυρό πλήγμα τα τελευταία χρόνια, οι νέες τεχνολογίες αποδεικνύονται για μία ακόμη φορά η ευκαιρία μέσω της οποίας οι ελληνικές, και όχι μόνο, επιχειρήσεις θα μπορέσουν να αυξήσουν τις πωλήσεις και να ενισχύσουν τη βιωσιμότητά τους. Ο λόγος αυτή τη φορά γίνεται για τον τομέα του διακρατικού ηλεκτρονικού εμπορίου, ο οποίος σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα των FedEx και Forrester Consulting, δείχνει να έχει εκείνη τη δυναμική που θα μπορέσει να “τραβήξει” μαζί του όποιον ανέβει στο τραίνο των online πωλήσεων.

Η σχετική έρευνα έδειξε ότι οι διακρατικές online συναλλαγές αντιστοιχούν σε περισσότερα από $1 τρις παγκοσμίως, ποσό το οποίο προβλέπεται να διπλασιαστεί τα επόμενα τέσσερα χρόνια, κάτι που αναδεικνύει και την ευκαιρία που ανοίγεται για τις επιχειρήσεις.

Είναι ενδεικτικό ότι η Ελλάδα πέτυχε έναν από τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη το 2013, ενώ ανάλογη αναμένεται πως ήταν η κατάσταση και το 2014. Συγκεκριμένα, για το 2013 ο τζίρος από ηλεκτρονικές αγορές καταναλωτών στην Ελλάδα άγγιξε τα €3,2 δις. Αυξημένο παρουσιάζεται, επίσης, το ποσοστό των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές. Σύμφωνα με τα στοιχεία τελευταίας έρευνας της Ελληνικής Στατικής Αρχής, στο α’ τρίμηνο του 2014, το 29,5% των χρηστών του Διαδικτύου ηλικίας 16-74 ετών είχε προχωρήσει σε μία ηλεκτρονική αγορά, ποσοστό το οποίο είναι κατά 2,5 ποσοστιαίες μονάδες αυξημένο σε σχέση με εκείνο του 2013. Επίσης σημαντικό στοιχείο για τις ελληνικές επιχειρήσεις είναι το γεγονός ότι στην ΕΜΕΑ, την περιοχή στην οποία ανήκει και η χώρα μας, παρατηρείται η μεγαλύτερη τάση για διακρατικές online αγορές, καθώς το 84% των ερωτηθέντων στην έρευνα των FedEx και Forrester Consulting δήλωσαν ότι έχουν αγοράσει αγαθά από άλλες χώρες μέσω του Διαδικτύου.

Στην ίδια έρευνα οι καταναλωτές δήλωσαν ότι προτιμούν να αγοράζουν τα προϊόντα τους από γνωστά, μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα. Στην πραγματικότητα, η πλειονότητα των ερωτηθέντων σε κάθε χώρα που συμπεριλήφθηκε στην έρευνα δήλωσε ότι τα μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι η πρώτη τους επιλογή από 5 τρόπους διακρατικού εμπορίου. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν πως ένας αποτελεσματικός τρόπος για να εισέλθουν οι μικρές εμπορικές επιχειρήσεις στις διεθνείς αγορές είναι μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Ωστόσο τροχοπέδη στα παραπάνω αποτελούν οι φόροι και οι δασμοί. Ενώ το κόστος μεταφοράς και ο χρόνος παράδοσης είναι στις προτεραιότητες των καταναλωτών, το 35% των ερωτηθέντων παγκοσμίως δήλωσε πως οι υψηλοί δασμοί λειτουργούν ανασταλτικά στο διακρατικό ηλεκτρονικό εμπόριο.Η επίδραση που έχουν φόροι και δασμοί υπογραμμίζεται και σε ερώτηση για την άρση των δασμών. Το 56% των καταναλωτών διεθνώς δήλωσε πως θα αύξανε τις διακρατικές αγορές αν οι αγορές έως $200 δεν είχαν δασμούς, ενώ εκτιμούν πως η αύξηση αυτή θα κυμαινόταν από 26% έως 75%.

Ολόκληρη η έρευνα είναι διαθέσιμη εδώ.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.

Related Posts