Δυνατο τριμηνο για τα τεχνολογικα καταναλωτικα προϊοντα

Το δ’ τρίμηνο του 2014 επεφύλασσε ενθαρρυντικά αποτελέσματα για την αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων η οποία έκλεισε στα €567 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 10,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η GfK Temax. Ειδικότερα,  ελληνική αγορά παρουσιάζει σημαντική άνοδο, με τέσσερις από τους επτά τομείς να έχουν θετική παρουσία, δύο από τους οποίους –τηλεπικοινωνίες και οι λευκές συσκευές- είχαν διψήφια ανάπτυξη. Αντιθέτως η κατηγορία των φωτογραφικών ειδών εμφάνισε διψήφια πτώση.

Προϊόντα Πληροφορικής

Μετά από έξι συνεχόμενα τρίμηνα στα οποία τα προϊόντα πληροφορικής κατέγραφαν άνοδο, το δ’ τρίμηνο του 2014 σημείωσε οριακή πτώση. Ο έντονος ανταγωνισμός και οι συνεχιζόμενες προσφορές οδήγησαν κατηγορίες όπως tablets και φορητούς υπολογιστές σε σημαντική πτώση μέσης τιμής σε σχέση με πέρυσι οδηγώντας τις σε χαμηλότερα επίπεδα αξιών παρά το θετικό τους πρόσημο σε κομμάτια.

Τέλος, οι κατηγορίες των περιφερειακών όπως ποντίκια, πληκτρολόγια αλλά και οθόνες συνεχίζουν να καταγράφουν άνοδο σε αξίες.

Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλώσιμα

Παρά το γεγονός ότι η επιρροή της επιστροφής στα θρανία ήταν σαφώς μικρότερη σε σχέση με πέρυσι, που η έναρξη της σχολικής / ακαδημαϊκής χρονιάς κράτησε μέχρι και τα μέσα Οκτώβρη η αγορά σημείωσε άνοδο σε αξίες. Η θετική πορεία της κατηγορίας βοηθήθηκε τόσο από τα εκτυπωτικά μηχανήματα όσο και από τα πολυμηχανήματα.

Σε επίπεδο μέσης τιμής πώλησης αξιοσημείωτο παραμένει το γεγονός ότι τα πολυμηχανήματα καταγράφουν άνοδο εν αντιθέσει με τους εκτυπωτές που σημείωσαν σημαντική μείωση τιμής.

Φωτογραφικά Είδη

Με το ποσοστό πτώσης να φτάνει το 15,3% ολοκληρώθηκε και το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς για τις φωτογραφικές μηχανές. Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά την συνολική αρνητική εικόνα οι μηχανές αποσπώμενων φακών διατήρησαν το θετικό τους πρόσημο και στο κλείσιμο του έτους καταγράφοντας άνοδο αξιών κατά τους τελευταίους τρεις μήνες.

Τηλεπικοινωνίες

Οι τηλεπικοινωνίες ξεπέρασαν συνολικά τα €170 εκατ. καταγράφοντας αύξηση 29%. Τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα αποτέλεσαν τον οδηγό των εξελίξεων με την μέση τους τιμή να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα.

Σημαντική συμβολή στην πορεία της αγοράς είχαν βέβαια τόσο τα σταθερά τηλέφωνα όσο και τα ακουστικά τηλεφώνων . Αξίζει να σημειωθεί ότι και στις δύο περιπτώσεις τα επίπεδα των μέσων τιμών σημείωσαν ελαφρά αύξηση σε σχέση με το περσινό τρίμηνο.

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα

Με την τηλεόραση και τις κονσόλες, κατηγορίες που αποτέλεσαν την βάση για την αύξηση του τζίρου, να διατηρούν το θετικό πρόσημο και στο τέταρτο τρίμηνο η αγορά σημείωσε άνοδο κατά 8,7%.

Πέρα από τις δυο προαναφερθείσες κατηγορίες, αξίζει να σημειωθεί ότι ανοδική πορεία σημείωσαν επίσης οι βιντεοκάμερες αλλά και οι συσκευές αποθήκευσης (USB και κάρτες μνήμης).
Οι μεν βιντεοκάμερες επωφελούμενες από την δυναμική που έχουν αναπτύξει οι κάμερες δράσης (action cameras) οι δε συσκευές αποθήκευσης από τις αυξημένες πωλήσεις λόγω εποχικότητας σε tablets και κινητά.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.

 

Related Posts