Διπλο “χτυπημα” για την Intersys απο Toshiba και Canon

Όσους γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις, μάλλον καθόλου δεν εξέπληξε το πρόσφατο διαζύγιο Intersys-Toshiba, αφού ο μέχρι πρότινος διανομέας των τηλεοράσεων (καθώς και των “μικρών” audio/video συσκευών όπως τα DVD players) του Ιάπωνα κατασκευαστή, αφενός δεν περνάει και την πιο εύκολη περίοδο, αφετέρου μετά τη συγχώνευση των τμημάτων TVs και PCs στην Toshiba, ήταν απολύτως αναμενόμενο το να υπάρξουν αλλαγές και σε επίπεδο διανομής. Υπενθυμίζουμε ότι οι τηλεοράσεις της Toshiba θα διανέμονται πλέον από την Ideal, η οποία διατηρούσε αντίστοιχη σχέση για τα laptops. Άλλωστε, οι δύο εταιρείες γνωρίζονται πολύ καλά, αφού ο πρώην επικεφαλής του εμπορικού τμήματος της Ideal, είναι και ο νυν επικεφαλής της Toshiba για τη χώρα μας.

Όμως, απ’ ότι φαίνεται το 2014 δεν μπήκε, γενικώς, καλά για την Intersys, αφού όπως μαθαίνουμε η εταιρεία δέχεται και δεύτερο πλήγμα μετά τη λήξη της συνεργασίας με την Toshiba. Αυτή τη φορά η καμπάνα χτύπησε από τη μεριά της Canon, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, η ιαπωνική  εταιρεία αποκτά και δεύτερο διανομέα των προϊόντων της στην ελληνική αγορά, εκτός της Intersys. Πρόκειται μάλλον για τραγική ειρωνεία εάν αναλογιστεί κανείς ότι ο επικεφαλής της Canon στην Ελλάδα είναι πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της Intersys.

Έτσι, τα προϊόντα της Canon θα ξεκινήσει σύντομα να διανέμει και η Info Quest, ένας από τους μεγαλύτερους διανομείς προϊόντων τεχνολογίας στην Ελλάδα. Βέβαια, σε αυτήν την περίπτωση η Intersys δεν “χάνει” τη συνεργασία με την Canon, ωστόσο το πλήγμα δεν παύει να είναι αρκούντως ισχυρό και φυσικά να δημιουργεί ερωτηματικά, με δεδομένο ότι η Intersys ήταν ο “παραδοσιακός” διανομέας της Canon στην Ελλάδα (ουσιαστικά, αυτή ήταν που εγκαθίδρυσε το brand στη συνείδηση των καταναλωτών) ενώ παράλληλα, η αγορά κάθε άλλο παρά “ανθίζουσα” είναι ώστε να δικαιολογείται νέος συνεργάτης σε επίπεδο διανομής.

Είναι, λοιπόν, μάλλον φανερό ότι το θέμα έχει εξόχως εμπορικές προεκτάσεις και σχετίζεται με τις “γκρίνιες” που μάς έρχονται εκ μέρους των retailers (και όχι μόνο), για την αδυναμία της Intersys να καλύψει τις παραγγελίες και επομένως τη ζήτηση. Αυτά τα “παράπονα” είναι και μια πολύ καλή εξήγηση ως προς την τοποθέτηση δεύτερου διανομέα στην περίπτωση της Canon, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η θέση κάθε brand στην αγορά, είναι ευθύνη, τόσο του κατασκευαστή, όσο και του διανομέα.

Βεβαίως, για να είμαστε δίκαιοι, θα πρέπει να σημειώσουμε τουλάχιστον δύο στοιχεία:

Πρώτον, από το περιβάλλον της Intersys μαθαίνουμε ότι ειδικά για την περίπτωση της Toshiba, η απόφαση προέκυψε από την ελληνική μεριά και όχι από την ιαπωνική. Παρά το γεγονός ότι κάτι τέτοιο φαντάζει ιδιαίτερα δύσκολο, δεν αποκλείεται το διαζύγιο να είχε συναινετικό χαρακτήρα, με δεδομένο ότι οι τηλεοράσεις της Toshiba δεν κατάφεραν ποτέ να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην αγορά.

Δεύτερον, ασχέτως με τις ευθύνες της Intersys για το επίπεδο προώθησης των εν λόγω brands, είναι σαφές ότι τις ίδιες -αν όχι μεγαλύτερες- ευθύνες έχουν και οι κατασκευαστές. Με διαρκώς μειούμενο budget, πολύ λίγα πράγματα μπορούν να γίνουν, κάτι που εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο εταιρείες όπως η Samsung και η LG.

Το ερώτημα, τελικά, είναι τί ακριβώς τρέχει με την Intersys. Βρίσκεται σε νέα φάση αναδιοργάνωσης μετά τις απολύσεις και τις μειώσεις που προηγήθηκαν; Μήπως προσπαθεί να μεταμορφωθεί σε εταιρεία υπηρεσιών με αιχμή τις managed print services, όπως κάποιοι ισχυρίζονται, ή τα πράγματα έχουν δυσκολέψει τόσο πολύ ώστε καθίσταται δύσκολο να διατηρήσει το υπάρχον portfolio;

Η αλήθεια είναι ότι η εταιρεία έχει δώσει πολύ μεγάλη έμφαση στις υπηρεσίες, αλλά ενδεχομένως αυτό δεν θα είναι αρκετό, τουλάχιστον όχι για να διατηρήσει τα μεγέθη που διέθετε στο πρόσφατο παρελθόν. Μόνο το μέλλον θα δείξει…

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.
 

Related Posts