13 C
Athens
20/04/2024
Biztech

Come back για την αγορά PC

Με θετικό ρυθμό ανάπτυξης έκλεισε το τελευταίο τρίμηνο του 2014 για την παγκόσμια αγορά PC, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι μετά από δύο χρόνια παρακμής τα PCs δεν έχουν διαγραφεί από τις προτιμήσεις των καταναλωτών, όπως πολλοί προέβλεπαν. Αυτό αποκαλύπτει η τελευταία έκθεση της Gartner, η οποία αναφέρεται αυστηρά στις πωλήσεις desktops, φορητών υπολογιστών, ultramobiles και όλων των tablets που βασίζονται στα Windows.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Gartner, οι παγκόσμιες πωλήσεις PC ανήλθαν σε 83,7 εκατομμύρια μονάδες κατά το δ’ τρίμηνο του 2014, μια αύξηση κατά 1% από το δ’ τρίμηνο του 2013. Πρόκειται για επιβεβαίωση των σταθεροποιητικών τάσεων που είχαν διαφανεί τα προηγούμενα τρίμηνα, καθώς αναλυτές της Gartner εκτιμούν ότι μετά την κορύφωση του καταναλωτικού ενδιαφέροντος για τα tablets to 2013, οι χρήστες δείχνουν και πάλι το ενδιαφέρον τους για πιο ολοκληρωμένα συστήματα.

Ωστόσο η εξέλιξη αυτή διαφέρει από αγορά σε αγορά. Συγκεκριμένα, οι ώριμες αγορές οι οποίες ήταν και οι πρώτες που στράφηκαν στα tablets, φέρονται πλέον κορεσμένες με αποτέλεσμα τα PCs να επανέρχονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Είναι μάλιστα οι συγκεκριμένες αγορές που ώθησαν τις πωλήσεις του δ’ τριμήνου σε αύξηση. Αντιθέτως, οι αναδυόμενες αγορές, μυούνται τώρα στη mobile εποχή, με τους καταναλωτές εκεί να δαπανούν περισσότερα χρήματα για αγορά tablets και smartphones.  Έτσι, οι ΗΠΑ παρουσίασαν την υψηλότερη αύξηση πωλήσεων κατά το δ’ τρίμηνο του 2014, ακολουθούμενες από τις αγορές της ΕΜΕΑ και της Δυτικής Ευρώπης.

Η Lenovo σταθερά στη κορυφή
Σταθερά στην κορυφή των vendors συναντάμε για ένα ακόμη τρίμηνο τη Lenovo τρίμηνο με 19,4% της αγοράς. Η Lenovo παρουσίασε ισχυρή ανάπτυξη στην ΕΜΕΑ και τις ΗΠΑ, αλλά οι πωλήσεις της μειώθηκαν στη Λατινική Αμερική και την Ιαπωνία. Στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας βρέθηκε η HP με μερίδιο αγοράς 18,8%, αυξημένο κατά 16% σε σύγκριση με το δ’ τρίμηνο του 2013. H Dell κατέλαβε την τρίτη θέση με 12,7% της αγοράς.

Όσον αφορά τις προϊοντικές κατηγορίες, η Gartner σημειώνει ότι κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης ήταν οι φορητοί υπολογιστές, συμπεριλαμβανομένων των κλασικών notebooks, των ultrabooks και συσκευών  2-1. Μάλιστα, ήταν τα ultarbooks και τα συστήματα 2-1 που σημείωσαν την ισχυρότερη ανάπτυξη, γεγονός που σύμφωνα με την Gartner επιβεβαιώνει την στροφή των καταναλωτών σε υπεροφορητά, μεν, αλλά με ολοκληρωμένες δυνατότητες, δε, μηχανήματα.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.

Σχετικά άρθρα

LG LED LSAA: Επανάσταση στο digital signage

Giorgos Athanassiadis

H Play του Π. Γερμανού “παίζει” δυνατά

Kitriniaris

Νέος εκτυπωτής αποδείξεων από την Epson

Channel-Manager

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα