Το cloud φερνει καταιγιστικες αλλαγες στο ΙΤ

Το BizΤech.gr έρχεται ακόμη πιο κοντά με την κοινότητα του ΙΤ, ανοίγοντας έναν απευθείας δίαυλο επικοινωνίας με τους πρωταγωνιστές του χώρου και ρωτώντας τους ίδιους για το πως βλέπουν την τεχνολογία και πως η τελευταία αλλάζει την καθημερινότητά τους. Ένας από τους πρώτους συμμετέχοντες σε αυτήν την προσπάθεια είναι ο Λεωνίδας Φλωράκης, IT director της Teletypos SA. Ας δούμε τι μας είπε.

BizTech.gr: Σε ποιο βαθμό θα λέγατε ότι οι ακόλουθοι όροι αποτελούν σημαντικές αλλαγές σε επίπεδο ΙΤ, και κατά πόσο θεωρείτε ότι πρόκειται κυρίως για marketing buzz: Big Data, Cloud, BYOD (Bring Your Own Device), SDN (Software Defined Networking), VoIP (Voice over Internet Protocol).

Λεωνίδας Φλωράκης: Είναι marketing buzz μέχρι να έρθει η ώρα να τα κάνεις. Πράγμα που είναι διαφορετικό κατά περίπτωση και κατά εταιρεία. Πρέπει κάποιος να είναι σε επιφυλακή, αφ’ ενός αναλύοντας τις πραγματικές ανάγκες του business,  αφ’ ετέρου παρακολουθώντας όλες τις τεχνολογίες και περιμένοντας την ωρίμανσή τους.

ΒΤ: Κατά πόσο έχει επηρεάσει το cloud τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησής σας, αλλά και τη δική σας εργασία κατ’ επέκταση; Ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι καταλύτες στην υιοθέτησή του και ποιοι σημαντικότεροι αναστολείς;

ΛΦ: Όλοι μας βιώνουμε, σε ατομικό επίπεδο, καταιγιστικές αλλαγές όσον αφορά το cloud. Κάποιοι από εμάς “κουβαλάνε” αυτό το cloud και μέσα στην εταιρεία και το εμπλέκουν στην εργασία τους δημιουργώντας το shadow IT.

Σαν εταιρεία δεν έχει επηρεαστεί ιδιαίτερα ο τρόπος λειτουργίας μας, καθώς το χρησιμοποιούμε σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (Storage & Content Delivery) που είναι αναγκαίο. Θα έλεγα ότι προχωρούμε προσεκτικά σε αυτόν το δρόμο. Άρα οι καταλύτες είναι από τη μια οι χρήστες με τη δυνατότητα που έχουν πλέον να δίνουν λύσεις, από την άλλη η εταιρεία με τις ανάγκες της. Αναστολείς ουσιαστικά είναι οι υφιστάμενες υποδομές- και άρα επενδύσεις- που δύσκολα υποκαθίστανται. Οι μεγάλες αλλαγές είναι πάντα δύσκολες.

ΒΤ: Η τεχνολογία θεωρείται από πολλούς ως λύση σε θέματα ανάπτυξης, ανταγωνιστικότητας και διαφάνειας, ειδικά για την εποχή που διανύουμε. Με ποιον τρόπο αξιοποιείτε τις ψηφιακές τεχνολογίες προκειμένου να ενισχύσετε την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα του οργανισμού σας;

ΛΦ: Πάντα η τεχνολογία αποτελούσε λύση και ήταν αποφασιστικός παράγων και σε επίπεδο πολιτισμών. Το MEGA TV είναι εξ αντικειμένου καλός χρήστης αφού και το προϊόν μας είναι πλέον ψηφιακό. Υπάρχει μια σύνθετη γραμμή παραγωγής που παράγει, επεξεργάζεται, κωδικοποιεί (encode & transcode), αποθηκεύει, χαρακτηρίζει (tag), προωθεί και εν τέλει διανέμει με κάθε τρόπο το περιεχόμενο (content).

ΒΤ: Πόσο σημαντικό είναι το θέμα της ασφάλειας για την επιχείρησή σας; Πιστεύετε ότι έχει υπερεκτιμηθεί στην αγορά; Θα κάνατε (ή κάνετε ήδη) outsource μία τέτοια λειτουργία;

ΛΦ: Η ασφάλεια φυσικά και είναι σημαντική αλλά έχει διαφορετική έννοια για μια τράπεζα και διαφορετική για έναν τηλεοπτικό σταθμό. Θα έλεγα, δε, ότι πιο εύκολα ασφαλίζεις την πρώτη (κλείνεις όλες τις πόρτες) παρά το δεύτερο, όπου όλα είναι “εκ φύσεως” ορθάνοιχτα. Σε κάθε περίπτωση δεν θα την κάναμε outsourced. Ίσα-ίσα, είμαστε επιφυλακτικοί όσον αφορά την ασφάλεια σε outsourced services.

ΒΤ: Υπάρχουν ενδείξεις ότι αφού περάσαμε από μία περίοδο outsourcing και στη συνέχεια insourcing, επανερχόμαστε στην πρώτη. Συμφωνείτε με μία τέτοια εκτίμηση; Πότε πρέπει και πότε όχι, να κάνει outsource ένα τμήμα ΙΤ κάποιες λειτουργίες του;

ΛΦ: Ισχύει ό,τι είπαμε και για το cloud. Outsource κάνεις μια υπηρεσία εφ’ όσον την βρίσκεις φθηνότερη, ποιοτικότερη και ασφαλέστερη. Προσοχή, δεν αρκεί μόνον το πρώτο! Αυτό είναι και το σύνηθες λάθος που έκαναν οργανισμοί και παρατηρήθηκε αυτό το “πηγαινέλα” που περιγράψατε.

ΒΤ: Πολύς λόγος γίνεται για τα ανοικτά standards και την ευκολία επικοινωνίας των συστημάτων. Συμφωνείτε με αυτήν την προσέγγιση ή η ευκολία επικοινωνίας είναι τελικά ένας μύθος; Υποστηρίζετε μία open standards προσέγγιση ή προτιμάτε να βλέπετε τα πράγματα ανά περίπτωση;

ΛΦ: Είμαι σαφώς υπέρ των open standards στην επικοινωνία, ικανή και αναγκαία συνθήκη για το globalisation. Όποιος κλειδώνει, κλειδώνεται. Από την άλλη όμως, υπάρχουν περιπτώσεις, όπως τα λειτουργικά συστήματα, που το κλειστό είναι και πιο ασφαλές. Άρα προσεγγίζω τα πράγματα κατά περίπτωση.

ΒΤ: Βλέπετε να υπάρχει μετατόπιση του IT budget προς τη μεριά του marketing, όπως εκτιμά η Gartner; Ποια είναι πλέον η σχέση των δύο αυτών τμημάτων και κατά πόσο έχει μεταβληθεί την τελευταία πενταετία;

ΛΦ: Ναι, υπάρχει η μετατόπιση αυτή. Έχουν παρέλθει χρόνια από την εποχή που λύναμε μόνο εσωτερικά θέματα. Πλέον στρεφόμαστε σαφώς στον πελάτη (customer centric) και πιεζόμαστε από το marketing γι’ αυτό.

ΒΤ: Στο BizTech.gr θεωρούμε ότι η διοίκηση των τμημάτων ΙΤ θα έπρεπε να αποτελεί έναν business partner της επιχείρησης και να συμμετέχει ομότιμα στο υψηλότερο επίπεδο λήψης αποφάσεων. Κατά πόσο είναι εφικτό κάτι τέτοιο και ποια είναι η συνολική σας αίσθηση επί του θέματος, πέραν όσων ισχύουν στον δικό σας οργανισμό;

ΛΦ: Συμφωνώ ότι θα έπρεπε, και γίνεται στις ξένες εταιρείες, αλλά όχι στην Ελλάδα. Μην ξεχνάτε ότι υστερούμε σε επίπεδο management σε σχέση με τους δυτικούς που το εξασκούν πολλές δεκαετίες, για να μην πω αιώνες. Επίσης, τα μεγέθη των ελληνικών εταιρειών (μικρομεσαίες, συγκρινόμενες με εκείνες στη δυτική αγορά) μπορεί να μην το βοηθούν.

Αυτό όμως που πραγματικά φταίει είναι η μακρόπνοη έλλειψη στρατηγικής που συνήθως διακατέχει τις ελληνικές εταιρείες. Όταν δεν “οργανώνεις” το μέλλον σου αλλά κυνηγάς το σήμερα, τότε τι να τον κάνεις τον CIO στο board;

 

Related Posts