Cloud baby, yeah!

Συγχωρέστε μου τον αλά Austin Powers τίτλο, αλλά πραγματικά, αυτός ο απίστευτος χαμός που γίνεται με το cloud στην Ελλάδα (ναι, στην Ελλάδα) το τελευταίο διάστημα, δεν έχει προηγούμενο.

Και για να μην παρεξηγηθώ, δεν το εννοώ καθόλου ειρωνικά ή κάτι αντίστοιχο. Μιλάω για έναν “πραγματικό”, υγιέστατο και σαφώς οργανωμένο και υψηλής ποιότητας… χαμό! Η ελληνική αγορά περνάει πλέον στην πράξη, στην εποχή του cloud, και αυτό είναι γεγονός.

Έχουμε ξεφύγει από buzzwords, φιλοσοφίες και ευσεβείς πόθους, και έχουμε περάσει σε πραγματικές λύσεις με πραγματικούς πελάτες και πραγματικές επενδύσεις.

Αν δεν με πιστεύετε, μερικά παραδείγματα ίσως σας πείσουν:

– H Hellas On Line συνεχίζει τις επενδύσεις στον δρόμο που χάραξε πριν έναν χρόνο περίπου, και πλέον προσφέρει και ιδιαίτερα προηγμένες υπηρεσίες cloud, όπως Disaster Recovery as a Service, Security as a Service αλλά και Desktop as a Service (desktop virtualization). Στη σχετική εκδήλωση, πάνω από 100 υπάρχοντες και δυνητικοί πελάτες, “ξετίναξαν” με ερωτήσεις τους οικοδεσπότες και έλαβαν πραγματικές απαντήσεις σε όλες τους τις απορίες.

– Η Med Nautilus συνεχίζει με τη βοήθεια και της μαμάς εταιρείας, να επενδύει στη χώρα μας. Έτσι, από το co-location περνάει ξεκάθαρα και στο cloud, και παράλληλα ετοιμάζει και τέταρτο datacenter, βλέποντας ήδη ότι η αγορά κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση.

– Η Wind ανακοινώνει νέες εφαρμογές μέσω της cloud πλατφόρμας που διαθέτει.

– Η Microsoft έχει βάλει “όλα τα λεφτά” (ή έστω, σχεδόν όλα 🙂 στο “σύννεφο”, ανακοινώνει το ένα offering μετά το άλλο, και ειδικά στον χώρο του Office 365, καλύπτει πλέον κάθε πιθανή (και απίθανη θα έλεγα) απαίτηση. Και όλα αυτά, όχι απλά στις ΗΠΑ, αλλά εδώ, στην Ελλάδα.

– Στη Cisco Connect, το cloud κυριάρχησε (πως αλλιώς θα φτάσουμε στο “Internet of Everything”), ενώ στα πηγαδάκια που συμμετείχα, πολλαπλοί IT Managers μιλάγανε για τις δικές τους προσπάθειες. Όχι για τους φόβους και τις ανησυχίες τους που μοιραία συνεχίζουν να υπάρχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους, αλλά για το πως τα έκαναν όλα αυτά στην άκρη, μπαίνοντας “με τα μούτρα” στο cloud.

Βλέποντας όλα τα παραπάνω, αλλά κυρίως αναλογιζόμενος την αλλαγή στάσης των IT Managers ως προς το cloud, σκέφτηκα δύο πράγματα:

– 1ον, ότι οι άνθρωποι του ΙΤ αλλάζουν. Μετασχηματίζονται, ωριμάζουν και βλέπουν τα πράγματα με περισσότερο επιχειρηματικό μάτι. Επίσης, δοκιμάζουν πιο εύκολα, ενώ αυτό που παλαιότερα θεωρείτο ρίσκο (η δοκιμή μίας νέας τεχνολογίας), σήμερα μπορεί να είναι και πλεονέκτημα.

– 2ον, ότι είχε έρθει η ώρα για να κάνουμε μία έρευνα για το cloud επί ελληνικού εδάφους! Βλέπετε, μέχρι τώρα είχαμε κυρίως γενικές ή ξενόφερτες μελέτες, ενώ σε επίπεδο μέσου ενημέρωσης, τίποτα!

Μιας και το Tech Channel Partner αλλά και το επιχειρηματικό μας portal, BizTech.gr, “μιλάνε” σε καθημερινή βάση με τους τελικούς χρήστες της τεχνολογίας, διαθέταμε ένα μοναδικό πλεονέκτημα. Να μάθουμε με αξιόπιστο και αποτελεσματικό τρόπο, τη γνώμη αυτών που αγοράζουν τις υπηρεσίες cloud.

Προβληματιστήκαμε ως προς το είδος της έρευνας που θα έπρεπε να τρέξουμε, αλλά τελικά αποφασίσαμε ότι θα πρέπει να είναι σύντομη και στοχευμένη, ώστε να έχουμε εγγυημένα αποτελέσματα χωρίς να κουράσουμε, και παράλληλα να συγκεντρώσουμε τις απαντήσεις για όλες τις βασικές ανησυχίες. Όπερ και εγένετο!

Το “Greek Cloud Survey 2013” είναι γεγονός και περιέχει τα αποτελέσματα μίας έρευνας στην οποία συμμετείχαν 347 IT Managers και CIOs!

Αυτά τα στελέχη έριξαν φως μέσα από τα σύννεφα του cloud, και μεταξύ άλλων μας ενημέρωσαν ότι:

– Γνωρίζουν αρκετά καλά το cloud και αναζητούν συγκεκριμένους τρόπους για να το εκμεταλλευτούν.

– Έχουν πειστεί (και με το παραπάνω) από τη ρητορική των κατασκευαστών και των media. Δεν χρειάζεται πλέον να τους πείσει κανείς για τα πλεονεκτήματα του cloud.

– Έχουν πολύ συγκεκριμένη άποψη για το ποιες λειτουργίες ή διαδικασίες της επιχείρησης είναι καλές υποψήφιες για το cloud.

– Έχουν επίσης πολύ συγκεκριμένη άποψη για τους λόγους που οδηγούν σε καθυστερήσεις των cloud projects. Και αυτές οι καθυστερήσεις δεν είναι καθόλου λίγες: Περίπου 3 στα 4 cloud projects τις “νοιώθει” στο “πετσί του”.

– Και τέλος, έχουν budget για αυτήν τη χρονιά, ενώ θέλουν να έχουν και τη δυνατότητα δοκιμής.

Με άλλα λόγια, η αγορά είναι πλέον έτοιμη. Εσείς;

Δείτε αναλυτικά την έρευνα κάνοντας κλικ εδώ ή στην εικόνα που ακολουθεί.