Cisco: Οι Unified Communications πολυτιμο εργαλειο για την επιχειρηση

Άρθρο του Άλκη Ζούπα, Systems Engineer, CCIE#8729, Cisco.

Λειτουργώντας σε ένα απαιτητικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον, οι επιχειρήσεις σήµερα στοχεύουν στην αύξηση της παραγωγικότητας, στην εξωστρέφεια, καθώς και στη βελτιστοποίηση των καναλιών επικοινωνίας µε συνεργάτες και πελάτες. Με βάση, όμως, πρόσφατες µελέτες, οι παραδοσιακοί τρόποι αύξησης παραγωγικότητας, όπως process automation και offshoring, δείχνουν να έχουν φθάσει στα όρια τους. Η αύξηση της παραγωγικότητας των χρηστών, ωστόσο δείχνει να είναι ένα πεδίο που έχει σηµαντικά περιθώρια βελτίωσης και θα µπορούσε να επιφέρει ανταγωνιστικά οφέλη.

Οι ενοποιηµένες επικοινωνίες (Unified Communications) είναι ένα σηµαντικό εργαλείο προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς µπορούν να προσφέρουν στο χρήστη υπηρεσίες όπως IP Telephony, ΙΜ/Presence, Video, Web collaboration/Presentation-Document Sharing, αλλά και σύγχρονους και ευέλικτους τρόπους τηλε-εκπαίδευσης και εταιρικής επικοινωνίας.
Με βάση µία έρευνα της Forrester σε επιχειρήσεις που έχουν ήδη προχωρήσει σε λύσεις Unified Communications, τα µεγαλύτερα οφέλη εντοπίζονται στη βελτιστοποίηση επικοινωνίας µεταξύ οµάδων εσωτερικά, αλλά και µεταξύ επιχείρησης-συνεργατών, στο project management, στην εξυπηρέτηση πελατών και στην γρηγορότερη επίλυση προβληµάτων.

Σε αυτό το σηµείο θα ήταν χρήσιµο να σηµειώσουµε ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις στο Video και στα mobile devices (laptops/smartphones/tables) έδωσαν καθοριστική ώθηση στις λύσεις Unified Communications. Ας πάρουµε το παράδειγµα των Video επικοινωνιών: Λύσεις video conference υπάρχουν εδώ και αρκετά χρόνια στην αγορά, όµως η εξάπλωση τους δεν προχώρησε ιδιαίτερα στο σύνολο των επιχειρήσεων. Κύριοι ανασταλτικοί παράγοντες ήταν το υψηλό κόστος των Video τερµατικών, η πολυπλοκότητα και οι τεχνικές εξαρτήσεις µε το εταιρικό δίκτυο (firewalls) και η χαµηλή χρηστικότητα που αποθάρρυνε τους πιο πολλούς χρήστες (πολλοί µπορούµε να θυµηθούµε περιπτώσεις ενός απλού video call που τελικά η πολυπλοκότητα και οι τεχνικές εξαρτήσεις το κατέστησαν ‘’project’’).

Όλα αυτά συνέτειναν η Video υπηρεσία να παρέχεται σε πολύ περιορισµένο βαθµό (ελάχιστοι χρήστες που είχαν πρόσβαση σε κάποιο conference room µε ακριβό εξοπλισµό) και ουσιαστικά να αποτρέπουν τη χρήση του video ως επιχειρησιακού εργαλείου.

Όµως, οι παρακάτω εξελίξεις έχουν αλλάξει αισθητά το τοπίο:

• video τερµατικά για meeting rooms σε προσιτό κόστος µε αυξηµένες  δυνατότητες και χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα (π.χ. Cisco SX video series) δίνουν τη δυνατότητα σε µία επιχείρηση να µετατρέψει οποιοδήποτε αίθουσα συνδιάσκεψης σε video meeting room.

• τα σύγχρονα IPPBX (όπως η λύση Cisco Communications Manager), πέρα από τις ‘’κλασσικές’’ πλέον δυνατότητες IP Tηλεφωνίας, προσφέρουν πλήρεις video δυνατότητες, οπότε δεν απαιτείται µία δεύτερη χωριστή λύση video που θα αύξανε το κόστος κτήσης και συντήρησης. Επίσης, η δυνατότητα ενιαίου τρόπου κλήσης για voice/video (single dialplan) και υποστήριξη SIP URI διευθύνσεων (π.χ. meetingroom@ cisco.com αντί για IP address) καθιστούν τη video υπηρεσία πιο εύχρηστη και φιλική προς τους χρήστες.

• software clients (όπως το Cisco Jabber) που προσφέρουν δυνατότητες video εκτός από desktops/ laptops και σε smartphones/ tablets µε αυξηµένες δυνατότητες και εξαιρετική ποιότητα. Αυτό σηµαίνει ότι µε ελάχιστο κόστος µία επιχείρηση µπορεί να δώσει video service σε περισσότερους χρήστες και να εκµεταλλευθεί επιχειρηµατικά το video service. Να τονίσουµε ότι οι παραπάνω υπηρεσίες µπορούν να συνδυαστούν µε λύσεις BYOD (Bring Your Own Device), ώστε να προσφερθούν unified communications δυνατότητες (ΙΜ/Presence/Video) στα προσωπικά smartphones/ tablets των χρηστών µε ασφαλή τρόπο.

• λύσεις Business-to-Business (B2B) video (όπως η λύση Cisco Expressway) που προσφέρουν video επικοινωνία πάνω από το Internet µε συνεργάτες ή πελάτες, και οι οποίες µε ασφαλή και εύχρηστο τρόπο δίνουν τη δυνατότητα στην επιχείρηση να ενισχύσει τις συνεργασίες της και τις σχέσεις µε τους σηµαντικούς πελάτες της. Πιο συγκεκριµένα, η λύση Cisco Expressway προσφέρει µοναδικές δυνατότητες interoperability µε video άλλων κατασκευαστών, καθώς υποστηρίζει τα τελευταία και πιο διαδεδοµένα video standards (Η.264 AVC, SIP URI, H.239, BFCP, κλπ.).

• λύσεις Business-to-Consumer (B2C) video (όπως η λύση Cisco Jabber Guest) που προσφέρουν video επικοινωνία πάνω από το Internet µε πελάτες µέσω web browser. Για π.χ. η λύση Jabber Guest µπορεί να ενσωµατωθεί στο web portal της εταιρείας και να επιτρέπει στον πελάτη µε ένα µόνο click από το web browser του να επικοινωνήσει µε video call και document sharing µε κάποιον ειδικό ή agent της εταιρείας.

• εφαρµογές όπως ΙΜ/Presence/deskphone control (οι οποίες διατίθενται είτε µε ελάχιστο κόστος είτε εντελώς δωρεάν – π.χ. Jabber IM/Presence of Cisco Communications Manager) προσφέρουν προστιθέµενες υπηρεσίες αξιοποιώντας τις ίδιες client εφαρµογές (ενιαίο περιβάλλον για το χρήστη). 

Το portfolio των Unified Communications services έρχονται να συµπληρώσουν και σύγχρονες εφαρµογές Web conferencing (όπως το Cisco Webex) µε αυξηµένες δυνατότητες και µεγάλη ευελιξία.

Όπως είναι αντιληπτό από τα παραπάνω, είναι απολύτως εφικτό για µία επιχείρηση (ακόµα και µικρού ή µεσαίου µεγέθους) να εκµεταλλευθεί το video και τις άλλες εφαρµογές Unified Communications (Web conferencing, IM/Presence, desktop/document sharing, κλπ.) και να τις χρησιµοποιήσει σαν επιχειρησιακά εργαλεία για αύξηση παραγωγικότητας, µείωση κόστους ταξιδιών, εταιρική εκπαίδευση και εξυπηρέτηση πελατών.

Σε όλα τα παραπάνω, η επιλογή του κατάλληλου συνεργάτη είναι καθοριστική, ώστε η ανάπτυξη των υπηρεσιών αυτών να γίνει µε απρόσκοπτο και αποτελεσµατικό τρόπο. Η Cisco Ελλάδος είναι στην ευχάριστη θέση να έχει µία πληθώρα από έµπειρους και ικανούς συνεργάτες που έχουν υλοποιήσει ήδη πολλές unified communications εγκαταστάσεις µε επιτυχία.
 

Related Posts