Business Monitors: Η αγορα που… κοιταζει το μελλον!

monitor1

Ο εργασιακός χώρος στις ημέρες μας είναι πιθανότατα εξοπλισμένος με σύγχρονο hardware, αλλά σε τελική ανάλυση τα πάντα συμβαίνουν και λειτουργούν μπροστά στα μάτια μας. Η οθόνη ήταν, είναι και παραμένει ένα από τα πιο σημαντικά περιφερειακά του υπολογιστή, αν και συχνά η σημασία της παραβλέπεται. Η επιλογή της κατάλληλης οθόνης μπορεί να αποδειχθεί σημαντικός παράγοντας επιτυχίας, συμβάλλοντας στην παραγωγικότητα των εργαζομένων και συνεπώς στην κερδοφορία της επιχείρησης. Ευτυχώς, οι επιλογές που προσφέρει η business αγορά των οθονών είναι πολλές και ποιοτικές: μοντέλα με μεγάλου μεγέθους οθόνη, curved ultra-wide, 4K, touch είναι κάποιες από τις πλέον ενδιαφέρουσες κατηγορίες και τεχνολογίες που χαρακτηρίζονται ως business και έχουν ως στόχο τους διαφορετικές επαγγελματικές ανάγκες.

 

Καταρχάς, θα πρέπει να τονίσουμε πως τα monitors που εξοπλίζουν μια εταιρεία πολύ συχνά αγοράζονται μαζικά, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ξεχωριστές ανάγκες κάθε εργαζομένου, αλλά και το περιεχόμενο το οποίο θα χρειαστεί να προβάλλεται σε αυτά. Για παράδειγμα, άλλου τύπου οθόνη απαιτείται στην είσοδο της εταιρείας για να προβάλλει ενημερωτικό υλικό, άλλη στην αίθουσα συνεδριάσεων και φυσικά, άλλη στους υπολογιστές των υπαλλήλων. Μάλιστα, στην τελευταία περίπτωση προκύπτει ακόμα ένας διαχωρισμός, ανάλογα με το είδος της εργασίας – το λογιστήριο και το ατελιέ, δεν έχουν προφανώς τις ίδιες ανάγκες.

Στη λογική αυτή, τα business μοντέλα οθονών διαφοροποιούνται από τα commercial σε σχέση με το μέγεθός τους, το εύρος τους, την ανάλυσή τους και τις δυνατότητες touch, ως πιο χαρακτηριστικά. Στη συνέχεια, θα εξετάσουμε τις διαφορετικές τεχνολογίες και τα πλεονεκτήματα που φέρνουν στις επιχειρήσεις.

 

Μεγάλες οθόνες, μεγάλα αποτελέσματα

 

Ο σύγχρονος χώρος εργασίας των μικρομεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων απαιτεί αντίστοιχα σύγχρονο εξοπλισμό, προκειμένου να αναδείξει και να ενισχύσει την παραγωγικότητα των εργαζομένων, και επομένως την κερδοφορία της επιχείρησης. Πρόσφατες έρευνες έχουν αποκαλύψει πως η απόκτηση ολοένα και ταχύτερων υπολογιστικών συστημάτων δεν αποτελεί απαραίτητα και το βέλτιστο τρόπο, προκειμένου να ενισχυθεί η παραγωγικότητα. Αντίθετα, ακόμα περισσότερος διαθέσιμος χώρος για οθόνες, μέσω των οποίων οι εργαζόμενοι σε αυτές θα έχουν δυνατότητα κατανόησης και διαχείρισης μεγαλύτερου όγκου δεδομένων, θα αποδειχθεί σαφώς πιο παραγωγική επένδυση από την απόκτηση ακόμα ταχύτερων υπολογιστών.

 

Δεν πρόκειται για κάποιο παράδοξο, αλλά για τον κλασικό και πανταχού παρόντα “ανθρώπινο παράγοντα”, όπου εν προκειμένω αναφέρεται σε μια συσκευή που αυξάνει την παραγωγικότητα, χωρίς να χρειαστεί η παρέμβαση πανάκριβων υπολογιστών. Μια μεγάλη, επαγγελματική οθόνη, υψηλής ανάλυσης προσφέρει περισσότερα pixels. Μπορεί αυτό να μην έχει επιπτώσεις στο χρόνο επεξεργασίας του υπολογιστή, αλλά σίγουρα αυξάνει την παραγωγικότητα των εργαζομένων.

Ως απόδειξη της σχέσης Human–Computer Interaction (HCI) περί παραγωγικότητας δίνεται εκείνο δύο business analysts, όπου έχουν το ίδιο job description και κάνουν την ίδια εργασία κάθε μέρα. Ως business analysts καταναλώνουν τον περισσότερο χρόνο τους με τεράστιο όγκο δεδομένων που έχουν συγκεντρώσει από βάσεις δεδομένων και μεγάλα φύλλα εργασίας. Και οι δύο χρησιμοποιούν εντατικά το e-mail τους και πρέπει να δίνουν σε τακτική βάση παρουσιάσεις στα ανώτερα στελέχη.

 

Ο ένας επιλέγει την αγορά ενός ταχύτατου υπολογιστή και μια απλή οθόνη 17 ιντσών. Η λογική του είναι πως όσο ταχύτερος είναι ο υπολογιστής, τόσο πιο γρήγορα θα ολοκληρώσει την εργασία του. Αντίθετα, ο άλλος αναλυτής επιλέγει ένα σύγχρονο μηχάνημα, αλλά όχι αιχμής. Τη διαφορά των χρημάτων επιλέγει να την επενδύσει σε μια business οθόνη 30 ιντσών. Ποιος είναι παραγωγικότερος ως αποτέλεσμα; Αυτός που κατέχει το ταχύτερο μηχάνημα κερδίζει σαφώς σε ταχύτητα επεξεργασίας. Εντούτοις, σύμφωνα με σχετική έρευνα, ο χρήστης με την επαγγελματική οθόνη θα είναι ο πιο παραγωγικός, δεδομένου πως έχει επενδύσει στον “ανθρώπινο παράγοντα” του τρόπου εργασίας του. Στην πράξη, έχει περισσότερες πληροφορίες να εμφανίζονται ταυτόχρονα στη οθόνη, με συνέπεια να εκμεταλλεύεται καλύτερα την ανθρώπινη πλευρά της “εξίσωσης”.

 

Τα πλεονεκτήματα των μεγάλων οθονών

 

Μια παραδοσιακή οθόνη 17 ιντσών διαθέτει υψηλή ανάλυση 1.280×1.024 ή 1.310×720 pixels. Από την άλλη, η 30 ιντσών οθόνη διαθέτει ανάλυση 2.560×1.600 ή 4.096.000 pixels. Η οθόνη των 30 ιντσών μπορεί να εμφανίσει τρεις φορές περισσότερες πληροφορίες σε σχέση με το καταναλωτικό μοντέλο των 17 ιντσών. Στη συνέχεια, παραθέτουμε μια λίστα πλεονεκτημάτων σχετικά με το πώς ο χρήστης θα μπορεί να γίνει παραγωγικότερος με τη χρήση μεγαλύτερης οθόνης:

 

1. Περισσότερα insights

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες σε gamers, οι περισσότεροι από αυτούς είχαν τη δυνατότητα να κερδίσουν τους αντιπάλους τους, απλώς και μόνο εξαιτίας της διαφοράς μεγέθους και ποιότητας της οθόνης τους. Παρ’ όλο που η επιχειρήσεις διαφέρουν σημαντικά σε σχέση με το gaming, οι λόγοι για τους οποίους οι εργαζόμενοι κερδίζουν ή χάνουν στο χώρο εργασίας τους είναι ίδιος με εκείνους των gamers. Οι μεγάλου μεγέθους επαγγελματικές οθόνες προσφέρουν δυνατότητα προβολής περισσότερων πληροφοριών ταυτόχρονα, άρα πρόσβαση σε πολύτιμα insights, με συνέπεια καλύτερες στρατηγικές. Το να βλέπεις τη “μεγάλη εικόνα” είναι συχνά πιο σημαντικό από το να κατέχεις τον ταχύτερο υπολογιστή του κόσμου.

 

2. Περισσότερος χρόνος για σημαντικά tasks

Οι κάτοχοι μεγαλύτερου μεγέθους business οθονών αφιερώνουν λιγότερο χρόνο στη διαχείριση παραθύρων, αντί να καταναλώνουν πολύτιμο χρόνο μετακινώντας εφαρμογές ολόγυρα, σκρολάροντας εν μέσω μεγάλου μεγέθους αρχείων και κάνοντας ατέλειωτα κλικ. Η διαχείριση παραθύρων σε μια παραδοσιακή οθόνη είναι ουσιαστικά το ίδιο με την εργασία με πολλούς φακέλους και έντυπα σε μικρού μεγέθους γραφείο: αντι-παραγωγική. Αντίθετα, οι έρευνες έχουν αποκαλύψει πως οι εργαζόμενοι είναι παραγωγικότεροι με μεγαλύτερου μεγέθους οθόνες.

 

3. Μειωμένο άγχος και καλύτερες λύσεις

Όταν οι άνθρωποι πρέπει να θυμηθούν περισσότερα, επικεντρώνονται λιγότερο σε λύσεις. Με άλλα λόγια, εφόσον οι εργαζόμενοι πρέπει να εστιάσουν σε περιορισμένο αριθμό δεδομένων, οφείλουν να θυμούνται τα υπόλοιπα, κάτι που περιορίζει τις λύσεις και τις στρατηγικές τους. Η επιλογή μιας μεγαλύτερης επαγγελματικής οθόνης τούς επιτρέπει την πρόσβαση σε περισσότερες πληροφορίες ταυτόχρονα, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούν την ενέργειά τους στην επίλυση προβλημάτων και όχι στην απομνημόνευση άχρηστων στοιχείων.

 

Συμπερασματικά, κάθε φορά που οι επιχειρήσεις σκέφτονται την αναβάθμιση των συστημάτων υπολογιστών τους ή νέες αγορές, θα πρέπει να σκεφτούν σοβαρά πού ακριβώς πηγαίνουν τα χρήματά τους. Ίσως είναι πολύ πιο ευεργετικό να αναβαθμίσουν τις υπάρχουσες οθόνες τους, με κάποιες από τις διαθέσιμες business λύσεις που προσφέρονται σε μεγάλη ποικιλία στην αγορά.

 

 

Οθόνες ultra-wide και curved για τον επαγγελματία

 

Πολλές επιχειρήσεις προσφέρουν στους εργαζομένους τους δύο ή και τρεις οθόνες, ενώ όπως είδαμε υπάρχουν απτές αποδείξεις πως ο περισσότερος χώρος οθόνης ευνοεί την παραγωγικότητα. Από την άλλη, το πρόβλημα με τις δύο οθόνες είναι πως συνήθως η δεύτερη οθόνη είναι τοποθετημένη σε άβολη γωνία στη μία πλευρά. Αντιθέτως, οι ultra-wide οθόνες είναι μια εξαιρετική λύση, προσφέροντας ακόμα περισσότερο ωφέλιμο χώρο, χωρίς την ανάγκη να καταλαμβάνουν πολύτιμο χώρο στο γραφείο.

Επιπλέον, δεδομένου πως διαθέτουν υψηλότερες αναλύσεις και pixels, επιτρέπουν στους χρήστες να εκτελούν δύο ή περισσότερα προγράμματα ταυτόχρονα. Μάλιστα, πολλές από τις ultra-wide οθόνες για επαγγελματική χρήση είναι και κυρτές, με συνέπεια να είναι ακόμα πιο εργονομικές και άνετες. Οι ultra-wide οθόνες έχουν συνήθως αναλογία 21:9 αντί του συνηθισμένου 16:9, με αποτέλεσμα έξτρα πλάτος χωρίς έξτρα βάθος. Οι αναλύσεις ξεκινούν από τα 2560×1080 (QHD), αλλά θα βρείτε και αναλύσεις 3440×1440 (WQHD ή UWQHD), αλλά και 3840×1600 (QHD+).

 

Δεν είναι εύκολο να προβλέψουμε κατά πόσον οι κυρτές οθόνες είναι απλά μια περαστική μόδα, αλλά ο αριθμός των οθονών του τύπου αυτού στην αγορά έχει αυξηθεί σημαντικά από τότε που εμφανίστηκαν το 2014. Σίγουρα έχουν σημαντική απήχηση στους gamers, οι οποίοι εκτιμούν την εμπειρία που προσφέρουν μία ή δύο οθόνες του τύπου αυτού σε παράταξη. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως οι επιχειρήσεις είναι δεδομένο πως θα τις υιοθετήσουν. Στην πραγματικότητα, οι περισσότερες οθόνες για PCs στους εργασιακούς χώρους στις ημέρες μας είναι μεταξύ 20 με 25 ίντσες.

Από την άλλη, όλες οι επιχειρήσεις δεν έχουν τις ίδιες ανάγκες και ανάλογα με τον κλάδο που δραστηριοποιούνται, τείνουν να προτιμήσουν ultra-wide μοντέλα και, εφόσον σχετίζονται με γραφιστικές τέχνες, αρχιτεκτονική κ.ο.κ., είναι πολύ πιθανό να καταλήξουν σε κυρτές οθόνες. Σε τελική ανάλυση, φαίνεται πως η τεχνολογία αυτή είναι εξελίξιμη και έχει απήχηση στον επιχειρηματικό κόσμο.

 

 

 

Οθόνες 4K: Αξίζουν την επένδυση;

 

Οι μεγάλοι παίκτες στο χώρο των business οθονών διαφημίζουν τελευταία τα μοντέλα με ανάλυση 4K και το ερώτημα που προκύπτει είναι κατά πόσον αυτή η… πληθωρική τεχνολογία αποτελεί λύση για συγκεκριμένες επιχειρηματικές ανάγκες. Οι οθόνες 4Κ έχουν λάβει τον τίτλο της τεχνολογίας του μέλλοντος. Είναι όμως μια σοφή επένδυση που ο συνεργάτης μπορεί να προτείνει στην επιχείρηση για να καλύψει τις ανάγκες της;

 

Σούπερ ανάλυση και λεπτομέρειες

Οι οθόνες 4Κ προσφέρουν απόλυτη εμπειρία προβολής, εφόσον αναφερόμαστε στη λεπτομέρεια, επιτρέποντας στους χρήστες να απολαύσουν ενισχυμένα γραφικά, σε σύγκριση με εκείνα που προσφέρουν οι άλλες οθόνες. Σε αντίθεση με τις 4Κ τηλεοράσεις -για τις οποίες το περιεχόμενο είναι ελάχιστο μέχρι στιγμής-, τα λειτουργικά συστήματα των υπολογιστών έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν αναλύσεις υψηλότερες από 1080p. Εφόσον οι κάρτες γραφικών είναι αρκετά ισχυρές για να υποστηρίξουν υψηλότερες αναλύσεις, η 4Κ οθόνη θα προσφέρει ανάλυση 3840×2160.

Όντας ήδη δημοφιλείς μεταξύ των σκληροπυρηνικών gamers, οι οθόνες 4Κ έχουν αρχίσει σταδιακά να αποκτούν “οπαδούς” και μεταξύ των επιχειρήσεων. Για την ακρίβεια είναι εξαιρετικά χρήσιμες για εκείνους τους κλάδους που σχετίζονται με επεξεργασία γραφικών, σχεδιασμού, αρχιτέκτονες, μηχανικούς κ.ο.κ.

 

Ο παράγοντας ευχρηστία

Προκειμένου βέβαια οι εργαζόμενοι να αξιοποιήσουν τις μοναδικές δυνατότητες μιας οθόνης 4Κ, θα πρέπει να διασφαλίσουν πως το λειτουργικό σύστημα είναι εξοπλισμένο για να τις υποστηρίζει. Όσο πιο ενημερωμένο το λειτουργικό και οι εφαρμογές, τόσο πιο εύκολα θα συνεργάζονται με την οθόνη. Προκειμένου να επιτύχει η επιχείρηση καλύτερα αποτελέσματα με μια 4Κ οθόνη, θα πρέπει να επενδύσει σε μεγάλα μεγέθη. Η μεγάλη οθόνη θα προσφέρει ακόμα πιο εύκολο multi-tasking, εκτινάσσοντας την παραγωγικότητα των εργαζομένων. Είναι επομένως εύκολο για τους συνεργάτες να κατανοήσουν το πώς οι οθόνες αυτές θα αποτελέσουν πρόκληση εξέλιξης για τις επιχειρήσεις.

 

Τα σωστά specifications

Η επένδυση σε ένα νέο σετ οθονών 4Κ για μια επιχείρηση, θα πρέπει να γίνει λαμβάνοντας υπόψη τα specs. Κάποιες οθόνες προσφέρουν την αναμενόμενη υψηλή ανάλυση των 4Κ, αλλά όχι εξίσου μεγάλο refresh rate. Μια επιχείρηση θα πρέπει να επιλέξει ρυθμό ανανέωσης τουλάχιστον 60Hz για τη βέλτιστη εμπειρία (κάποιες οθόνες αγγίζουν τα 120Hz).

 

Η δύναμη των εφαρμογών

Η χρήση των σωστών εφαρμογών θα βοηθήσει την επιχείρηση να αξιοποιήσει πλήρως την 4Κ οθόνη της. Συγκεκριμένα, αρκετές εφαρμογές είναι βελτιστοποιημένες για υποστήριξη 4Κ. Για παράδειγμα, το Adobe Photoshop είναι επαρκώς σχεδιασμένο για 4Κ, οπότε εφόσον η επιχείρηση ειδικεύεται στα γραφικά ή στην ψυχαγωγία, η απόκτηση οθονών 4Κ δείχνει ως ενδεδειγμένη λύση. Και αυτό γιατί οι 4Κ οθόνες επιτρέπουν στο χρήστη τη δυνατότητα να επεξεργαστεί υψηλής ανάλυσης βίντεο και φωτογραφίες σε ανάλυση ανάλογη με εκείνη στην οποία τραβήχτηκε αρχικά. Το αποτέλεσμα είναι ένα υψηλότερης ανάλυσης τελικό προϊόν.

 

Ο παράγοντας κόστος

Αν και οι τηλεοράσεις 4Κ είναι αρκετά ακριβές, οι οθόνες 4Κ είναι σαφώς πιο οικονομικές και όσο περνάει ο καιρός και εμφανίζονται περισσότερα μοντέλα στην αγορά, η τιμή τους θα πέφτει. Η επιχείρηση θα πρέπει να κρίνει κατά πόσον αυτό το αυξημένο κόστος αξίζει τα αποτελέσματα που θα έχει στην παραγωγικότητά της από την τεχνολογία 4Κ. Ανάλογα με τον τομέα ενασχόλησής της, για παράδειγμα στον κλάδο των visual arts, η επένδυση αυτή είναι πιθανό να αξίζει.

 

 

Οι οθόνες αφής και τα πλεονεκτήματά τους

 

Η τεχνολογία αφής είναι κάτι πολύ συνηθισμένο στην εποχή των smartphones και των tablets, ενώ επεκτείνεται στα αυτοκίνητα και στις ηλεκτρικές συσκευές μας. Το ίδιο προφανώς ισχύει και για τις οθόνες αφής που αποτελούν σημαντικό υποσύνολο των business οθονών. Ας δούμε τους λόγους της επιτυχίας τους:

 

1. Ταχύτητα

Οι οθόνες αφής μάς επιτρέπουν να λειτουργήσουμε ταχύτερα οποιαδήποτε συσκευή και να ενεργοποιήσουμε όλες τις διαθέσιμες λειτουργίες μέσα από την οθόνη. Πρόκειται για μεγάλο πλεονέκτημα στις επιχειρήσεις εστίασης, για παράδειγμα, όπου οι πελάτες του εστιατορίου θα εξυπηρετηθούν ταχύτερα. Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις των ξενοδοχείων, των σινεμά ή των εμπορικών καταστημάτων. Οι πελάτες των επιχειρήσεων αυτών θα μείνουν ικανοποιημένοι και θα παραμείνουν πιστοί στα προϊόντα και στις υπηρεσίες τους.

 

2. Ευκολία χρήσης

Έχει αποδειχθεί πως οι οθόνες αφής είναι πιο «διαισθητικές» στη χρήση τους. Η επιλογή του σωστού μενού ή κουμπιού είναι ευκολότερη από ποτέ. Είναι σαφώς πιο εύκολο να διασφαλιστεί πως οι χρήστες θα δουν τα σωστά κουμπιά και θα ξέρουν πού να πατήσουν για να επιλέξουν μια λειτουργία. Ένα ακόμα πλεονέκτημα των οθονών αφής είναι πως προσφέρουν τη δυνατότητα στον κάτοχό τους να προστατεύσει το περιεχόμενο από μη εγκεκριμένα άτομα.

 

3. Μέγεθος συσκευής

Ένα από μεγαλύτερα πλεονεκτήματα των οθονών αφής είναι το γεγονός πως συνήθως αποτελούν λύσεις all-in-one. Οι οθόνες αφής εξοικονομούν χώρο στο γραφείο, μιας και δεν απαιτούν πληκτρολόγιο και ποντίκι. Η ενσωμάτωση των πάντων στην οθόνη, θα βοηθήσει την επιχείρηση να εξοικονομήσει πολύτιμο χώρο. Το ίδιο ισχύει και για τα καλώδια που περιορίζονται στο ελάχιστο.

 

4. Αντοχή, ευκολία καθαρισμού

Σε γενικές γραμμές, οι οθόνες αφής είναι κατασκευασμένες από ανθεκτικό υλικό, ενώ ο καθαρισμός τους είναι εύκολη υπόθεση. Αυτό τις καθιστά ιδανικές για εστιατόρια, νοσοκομεία και άλλους δημόσιους χώρους. Εξάλλου, υπάρχουν οθόνες αφής που είναι ειδικά σχεδιασμένες για χρήση σε εξωτερικούς χώρους. Μπορούν ακόμα και να τοποθετηθούν σε στάσεις λεωφορείων ή σε αεροδρόμια και δεν επηρεάζονται από σκόνη, βροχή, λάσπη κ.ο.κ. Οι οθόνες αφής γενικά προτείνονται για δημόσια χρήση και εφαρμογές που απαιτούν… σκληρή χρήση.

 

5. Μειωμένο κόστος

Η χρήση μιας οθόνης αφής αυξάνει την ακρίβεια και μειώνει το χρόνο που απαιτείται για να συνηθίσουν τον εξοπλισμό οι εργαζόμενοι, κάτι που θα βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και τελικά θα κρατήσει το κόστος χαμηλά. Οι χρήστες συσκευών οθονών αφής θα ανταποκρίνονται ταχύτατα χωρίς να κάνουν λάθη. Σκεφτείτε τους ταμίες των καταστημάτων που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν ακόμα περισσότερους πελάτες, χάρη στην οθόνη αφής του ταμείου. Με τον τρόπο αυτόν θα βελτιωθεί η ταχύτητα του check out, με σαφή αποτελέσματα στην ικανοποίηση των πελατών. Το πλεονέκτημα της διαισθητικής χρήσης θα εξοικονομήσει χρήματα στην επιχείρηση, στις περιπτώσεις της εκπαίδευσης των εργαζομένων, καθώς απλοποιούνται οι διεργασίες και απαιτείται ελάχιστη εκπαίδευση για τους τελικούς χρήστες.

 

Τελικά, οι επαγγελματικές οθόνες αφής έχουν πλεονεκτήματα όχι μόνο για το consumer κοινό, αλλά και για τις επιχειρήσεις. Όσο αυτή η τεχνολογία γίνεται ολοένα και πιο mainstream, ωθεί και τους μεγάλους παίκτες στο χώρο των κατασκευαστών να ενσωματώνουν στις business σειρές οθονών τους την τεχνολογία του touch interface. Είναι επομένως σαφές πως το κανάλι συνεργατών θα πρέπει να έχει υπόψη του τις εξελίξεις στο χώρο, προκειμένου να προτείνει στους πελάτες τις ενδεδειγμένες λύσεις.

 

 

Η αγορά των business οθονών

 

Είναι σαφές στους δραστηριοποιούμενους στο χώρο της τεχνολογίας πως η αγορά των business οθονών –όπως και των consumer εξάλλου- αποτελεί υποσύνολο της ευρύτερης αγοράς των οθονών εν γένει. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να δούμε συνολικά τα μεγέθη. Σύμφωνα λοιπόν με την IDC, η παγκόσμια αγορά οθονών PC πούλησε περισσότερα από 30 εκατομμύρια τεμάχια στο 2ο τρίμηνο του 2016, με άνοδο 4,9% ΥοΥ και 4,6% τρίμηνο με τρίμηνο.

Το δεύτερο τρίμηνο αποδείχτηκε πολύ πιο θετικό συνολικά, με τις αγορές των ΗΠΑ, ΕΜΕΑ και Καναδά να καταγράφουν θετικά αποτελέσματα. Εντούτοις, η IDC προβλέπει πως 118 εκατομμύρια οθόνες θα πωληθούν μέσα στο 2016, ενώ αναμένεται μια πτώση YoY της τάξης του 12,7% στις παγκόσμιες πωλήσεις μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2017. Ως το 2020, οι παγκόσμιες πωλήσεις θα έχουν πέσει στα 100 εκατομμύρια τεμάχια, καθώς η υιοθέτηση των mobile συσκευών επηρεάζουν την αγορά αυτή.

 

Όσον αφορά τις υποκατηγορίες, στις οποίες εμπίπτουν και τα business μοντέλα, οι κυρτές οθόνες θα συνεχίσουν να αυξάνουν τις πωλήσεις τους, με 1,9% μερίδιο αγοράς το δεύτερο τρίμηνο του 2016. Το νούμερο αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση ΥοΥ της τάξης του 221%. Τα segments των 21,5 ιντσών και των 19,5 ιντσών συνεχίζουν να κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά, με 22% και 12,2% μερίδιο αγοράς αντίστοιχα στο 2ο τρίμηνο του 2016. Όσον αφορά τα segments που είδαν σημαντική ανάπτυξη ΥοΥ είναι οι 23,8 ίντσες και οι 31,5 ίντσες με ποσοστά 100,1% και 76,8% αντίστοιχα.

Σύμφωνα πάλι με την IDC, η Dell παραμένει στην κορυφή το δεύτερο τρίμηνο του 2016, με παγκόσμιο μερίδιο αγοράς 17% που μεταφράζεται σε πωλήσεις 5,2 εκατομμυρίων τεμαχίων. Ο vendor γνώρισε σημαντική αύξηση ΥοΥ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη (31,2%), στον Καναδά (25,5%) και στη Μέση Ανατολή και Αφρική (18%).

 

Η HP παρουσίασε πωλήσεις 4 εκατομμυρίων τεμαχίων, με αποτέλεσμα μερίδιο 13% στο δεύτερο τρίμηνο του 2016. Η ΥοΥ αύξηση πώλησης των τεμαχίων στις ΗΠΑ κατά 51,1% και κατά 22,4% στην Ευρώπη έδωσαν την ώθηση στον vendor για να φτάσει σε αύξηση ΥοΥ της τάξης του 19,6%.

Η Lenovo παρουσίασε σημαντικά κέρδη, μετακινούμενη στην 3η θέση, με αύξηση ΥοΥ της τάξης του 2,7% και περισσότερα από 3 εκατομμύρια τεμάχια σε πωλήσεις. Επιπλέον, η Lenovo παρουσίασε σημαντική αύξηση από τρίμηνο σε τρίμηνο τής τάξης του 27,1%, με ανάπτυξη ιδίως στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης (114,5%) και της Ασίας/ Ειρηνικού (33,1%).

Η Samsung κατέβηκε στην 4η θέση της κατάταξης, με περίπου 3 εκατομμύρια πωλήσεις σε τεμάχια. Ο vendor παρουσίασε μια ΥοΥ πτώση σε όλες τις περιοχές πλην της Ευρώπης και του Καναδά.

Τέλος, η LG Electronics κλείνει την πεντάδα των μεγάλων παικτών, με μερίδιο αγοράς 9,2% της παγκόσμιας αγοράς το 2ο τρίμηνο του 2016. Ο vendor παρουσίασε ΥοΥ κέρδη σε όλες τις περιοχές πλην της Μ. Ανατολής και Αφρικής.

 

 

Η αγορά ανά τεχνολογία, εφαρμογή και τελική χρήση

 

Η ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς των οθονών βασίζεται εν πολλοίς στις τεχνολογικές εξελίξεις, στην επέκταση του κλάδου των consumer ηλεκτρονικών και στην αύξηση των εφαρμογών τους σε μια ποικιλία από διαφορετικά end–use segments.

Ο κλάδος των οθονών έχει σημαντικά αναπτυχθεί κατά τη διάρκεια των τελευταίων λίγων ετών, χάρη στις τεχνολογικές εξελίξεις που περιγράψαμε. Συγκεκριμένα, η ανάδυση εξελιγμένων consumer ηλεκτρονικών όπως είναι τα smartphones, τα tablets, τα smart wearables και οι smart τηλεοράσεις αναμένεται να κυριαρχήσουν στην αγορά για τα επόμενα 7 χρόνια. Επιπρόσθετα, η αυξημένη αγοραστική δύναμη σε διαφορετικά τμήματα της κοινωνίας παγκοσμίως έχει ανοίξει νέες προοπτικές για την ανάπτυξη του κλάδου.

 

Οι εξελίξεις στην τεχνολογία αιχμής των οθονών υψηλής ανάλυσης, όπως είναι οι OLED και οι AMOLED στις ηλεκτρονικές συσκευές, έχει σίγουρα επηρεάσει θετικά την αγορά. Εντούτοις, η υιοθέτηση των καινοτόμων αυτών τεχνολογιών περιλαμβάνει αρχικό υψηλό κόστος, με αποτέλεσμα μια αύξηση στο κόστος της συσκευής, κάτι που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την αγορά.

 

Τεχνολογία

Οι LCD οθόνες έχουν κυριαρχήσει στην αγορά τα τελευταία χρόνια. Το segment αυτό αντιστοιχεί σε πάνω από 35% των συνολικών κερδών της αγοράς, χάρη κυρίως στις αυξανόμενες εφαρμογές σε consumer συσκευές όπως είναι οι τηλεοράσεις και οι προσωπικοί υπολογιστές. Εντούτοις, οι εξελιγμένες τεχνολογίες LED και OLED αυξάνουν συνεχώς τη δημοτικότητά τους και στο business κομμάτι, εξαιτίας της λειτουργικής αξιοπιστίας τους και καταλληλότητάς τους σε διαφορετικούς κλάδους.

Για παράδειγμα, οι τεχνολογίες αυτές χρησιμοποιούνται ευρέως σε εφαρμογές digital signage και έξυπνες συσκευές όπως smartphones, tablets και wearables. Οι κατασκευαστές δείχνουν μια προτίμηση αλλαγής από τις OLED οθόνες στις πιο ευέλικτες AMOLED, προκειμένου να διαφοροποιηθούν.

 

Χρήση

Η μεγάλης κλίμακας υιοθέτηση του digital signage, αλλά και του video wall σε διαφορετικά end-use segments αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο στην αγορά. Οι βασικές εξελίξεις όπως είναι το εξελιγμένο digital signage 2.0 που εμφανίζει τα δεδομένα μετακινώντας τα infographics, χρησιμοποιείται ευρέως στον κλάδο του retail, με αποτέλεσμα τον εμπλουτισμό τής επιχειρηματικής στρατηγικής, καθώς τα brands ενσωματώνουν εντυπωσιακή αισθητική.

 

End-Use

Οι εξελιγμένης τεχνολογίας οθόνες χρησιμοποιούνται εκτενώς σε μια μεγάλη ποικιλία από segments, συμπεριλαμβανομένου του retail, της ψυχαγωγίας, των επιχειρήσεων, της υγείας και του δημοσίου. Ο χώρος της ψυχαγωγίας αντιστοιχεί περίπου στο 30% των συνολικών εσόδων. Αντίστοιχα, η σημαντική επέκταση του gaming κλάδου έχει συνεισφέρει σημαντικά στην ανάπτυξη του segment.

Επιπρόσθετα, η αυξημένη χρήση του digital signage στον κλάδο του retail, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη υιοθέτηση του σύγχρονου m-commerse, το έχει καταστήσει το ταχύτερα αναπτυσσόμενο segment στον κλάδο.

 

Κλείνοντας, να τονίσουμε πως ο ρόλος του καναλιού όσον αφορά την αγορά των οθονών είναι καίριος. Ο καλά ενημερωμένος συνεργάτης, όχι μόνο γνωρίζει τις τεχνολογίες και τα μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά, αλλά είναι σε θέση να προτείνει το κατάλληλο monitor για την κατάλληλη θέση. Επιπλέον, θα προτείνει και το κατάλληλο χρηματοδοτικό πακέτο σε περιπτώσεις μαζικών αναβαθμίσεων, αλλά και θα λύσει τυχόν απορίες σχετικά με την εγγύηση. Μην ξεχνάμε ότι αυτό που επιζητούν οι επιχειρήσεις είναι αύξηση της παραγωγικότητας, μείωση του downtime και φυσικά όλα αυτά στο ελάχιστο δυνατό κόστος.

Related Posts