Brand stores: Μια “νεα” αναγκαιοτητα

Όταν η Apple εισήγαγε τα Apple Stores, πολλοί αναρωτιόμασταν κατά πόσον έχει νόημα ένα κατάστημα με μόλις ένα brand… Μετά από λίγα χρόνια, το Apple Store έγινε το κατάστημα λιανικής με το μεγαλύτερο έσοδο ανά τετραγωνικό μέτρο καταστήματος(!), ξεπερνώντας ακόμη και τα περίφημα καταστήματα Tiffany’s που ως γνωστόν… δεν πουλάνε tablets!

 

Μετά από αυτήν την εξέλιξη, μία ακόμη μεγάλη εταιρεία τεχνολογίας άνοιξε το δικό της κατάστημα, και αυτή τη φορά μάλιστα, χωρίς καν να έχει δικά της προϊόντα να επιδείξει, παρά μόλις 3-4! Ο λόγος φυσικά για τη Microsoft και τα Microsoft Stores, τα οποία πέρα από κάποια Surface και Xbox, καθώς και τα γνωστά ποντικό-πληκτρολόγια, δεν είχε ουσιαστικό portfolio να επιδείξει. Παρ’ όλα αυτά επέλεξε να πραγματοποιήσει μία απίστευτη επένδυση επιδεικνύοντας τις λύσεις των συνεργατών της και προωθώντας τα νέα form factors που οι τελευταίοι εισήγαγαν με τη βοήθεια των Windows.

 

Brand store δημιούργησε και η Dell φυσικά, το οποίο έφτασε και στη χώρα μας ως γνωστόν μέσω της Oktabit, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τα Sony Stores που εδώ και χρόνια διαθέτουν παρουσία και στην ελληνική αγορά.

 

Σήμερα, μαθαίνουμε πως ακόμη ένας κατασκευαστής ακολουθεί αντίστοιχη λογική, και μάλιστα ένας άλλος διανομέας (η Info Quest), συμβάλλει σε αυτήν την επένδυση, ανοίγοντας το πρώτο Mi Store στην Ελλάδα στο Golden Hall, με στόχο την προώθηση των προϊόντων και των λύσεων της Xiaomi (το brand name είναι πλέον Mi).

 

Γιατί άραγε, χρειάζεται ένα κατάστημα για κάτι τέτοιο; Τι είναι αυτό που ωθεί τόσους κατασκευαστές σε μία τέτοια επένδυση; Είναι ο ίδιος λόγος ή μήπως διαφέρει ανάλογα με το brand;

 

Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: Ναι, είναι απαραίτητο, και ναι, ο λόγος είναι ο ίδιος σε όλες τις περιπτώσεις. Και η Apple, και η Microsoft, και η Dell, αλλά και τώρα η Xiaomi, χρειάζονται το ίδιο πράγμα: Έναν χώρο όπου ο καταναλωτής θα μπορεί:

Α. Να δει όλη τη γκάμα και όχι απλά κάποια best sellers.

Β. Να αντιληφθεί το οικοσύστημα που όλα αυτά, μαζί, αποτελούν.

 

Κακά τα ψέματα, το Apple Watch συνεργάζεται καλύτερα με το iPhone, τα κινητά της LG με τις τηλεοράσεις της, τα προϊόντα της Samsung μεταξύ τους κ.ο.κ. Για να γίνει κάτι τέτοιο, οι κατασκευαστές έχουν δημιουργήσει τα δικά τους οικοσυστήματα, σε μία προσπάθεια να προσφέρουν τον καλύτερο δυνατό «τεχνολογικό» κόσμο στον καταναλωτή.

Η Xiaomi μάλιστα, το έχει πάει ακόμα παρακάτω, και έτσι εκτός από arm bands και κινητά, το οικοσύστημα περιλαμβάνει έξυπνες ζυγαριές, λάμπες, καφετιέρες, drones κ.λπ., καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη επίδειξης όλου αυτού του κόσμου προς τον καταναλωτή, στην πράξη.

 

Τέτοιου είδους καταστήματα δεν είναι λοιπόν «μόδα» ή προσπάθειες των κατασκευαστών να βγουν στο retail. Είναι το αποτέλεσμα της ανάγκης να εξηγηθεί η τεχνολογία και οι πολυδιάστατες λύσεις που προσφέρουν, οι οποίες συχνά «θάβονται» σε έναν retailer, πίσω από το ταμπελάκι της τιμής ή της προσπάθειας του πωλητή να πουλήσει το δικό του brand για οποιονδήποτε λόγο.

 

Θεωρώ πως προσπάθειες όπως το Mi Store, μόνο καλό μπορούν να προσφέρουν στα brands, και μάλιστα, εάν όλα πάνε καλά, θα προσφέρουν μία πολύτιμη υπηρεσία προς τον καταναλωτή, αλλά και ένα σημαντικό benefit στους μεταπωλητές του brand, αφού η αξία του τελευταίου και το visibility θα αυξάνονται διαρκώς, δημιουργώντας ζήτηση.

 

Καλή επιτυχία λοιπόν, και σε τελική ανάλυση, καιρός είναι να δούμε τα πράγματα να κουνιούνται! Δεν νομίζετε;