Bayer: Ανοιχτη προσκληση για startups στο χωρο της υγειας

Το Grants4Apps είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα διεθνής πρωτοβουλία crowdsourcing, η οποία ξεκίνησε το 2013 με στόχο την οικονομική στήριξη προγραμματιστών και νεοσύστατες επιχειρήσεις για έργα σχετικά́ με λογισμικό, hardware και τεχνολογία, τα οποία συμβάλλουν στη βελτίωση της υγείας και των θεραπευτικών διαδικασιών.

Στο πλαίσιο του Grants4Apps, η Bayer Ελλάς καλεί τους Έλληνες επιστήμονες/τεχνολόγους, επιχειρηματίες και νεοφυείς επιχειρήσεις να συμμετάσχουν στο νέο πρόγραμμα καινοτομίας της εταιρείας G4A Generator. Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος, η εταιρεία επιδιώκει στρατηγικές συνεργασίες με πρωτοπόρους στον τομέα της υγείας, για την παροχή λύσεων self-care στους καταναλωτές. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι τις 23 Μαρτίου εδώ.

Για το συγκεκριμένο πρόγραμμα είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τη διευθύντρια του τμήματος επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων της Bayer Hellas κα Σόνια Μουσαβερέ.

 

Ένα εύλογο ερώτημα που προέκυψε διαβάζοντας για το νέο πρόγραμμα G4A Generator του Grants4Apps, είναι ότι αναφέρεται σε προϊόντα «ειδικά για την αγορά των ΗΠΑ». Με την Ευρωπαϊκή αγορά τι γίνεται; Σκέφτεται η εταιρεία να στοχεύσει κάποια στιγμή και στην ελληνική αγορά;

Η κ. Μουσαβερέ μας ανέφερε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες αποτελούσαν πάντα μια σημαντική αγορά για την Bayer, ειδικά σε σχέση με τον τομέα της τεχνολογίας, τονίζοντας: «Το ενδιαφέρον μας για τις ΗΠΑ έρχεται να προστεθεί μετά την επιτυχημένη διεξαγωγή του προγράμματος G4A (Grants4Apps) στο Βερολίνο για πέμπτη συνεχή χρόνια».

 

Η εταιρεία ελπίζει να αξιοποιήσει το μοντέλο καινοτομίας που ανέπτυξε στο Βερολίνο για να προωθήσει την καινοτομία σε έναν ακόμη από τους τομείς ενδιαφέροντός της –  την αυτοθεραπεία (self-care). Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι στην αυτοθεραπεία η υπάρχουσα αύξηση του ενδιαφέροντος δεν έχει οδηγήσει σε αντίστοιχη αύξηση στην αγορά των παραδοσιακών φαρμακευτικών προϊόντων και όπως αναφέρει η κ. Μουσαβερέ, οι καταναλωτές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για λύσεις χωρίς φάρμακα.

Αυτό θα μπορούσε να υλοποιηθεί μέσω ιατρικών συσκευών, ή μέσω φυσικών λύσεων.

«Οι άνθρωποι αναζητούν λύσεις πολύ πέρα από την ιατρική και ψάχνουν για εναλλακτικές θεραπείες. Βλέπουμε έτσι ότι ο ψηφιακός τομέας αρχίζει πραγματικά αναπτύσσεται», καταλήγει.

 

Γιατί crowdsourcing;

Ένα δεύτερο ερώτημα που προκύπτει είναι για ποιο λόγο μια εταιρεία με τεράστιους πόρους και επενδύσεις στο R&D ψάχνει για λύσεις εκτός εταιρείας. Σε τελική ανάλυση – για να το γενικεύσουμε – τι είναι αυτό που «λείπει»” από μία εταιρεία ώστε να «κοιτάξει προς τα έξω»;

Η κ. Μουσαβερέ τόνισε ότι η Bayer αναγνωρίζει ότι ο συνδυασμός της δυναμικής έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας και η βαθιά γνώση που κατέχει στις Βιοεπιστήμες, με την τεχνογνωσία των ειδικών εκτός εταιρείας, από τον ακαδημαϊκό χώρο και τη βιομηχανία, είναι το κλειδί στην επιτυχία και την καινοτομία. Έτσι, συνάπτοντας σχέσεις με νέους εταίρους από τους τομείς της επιστήμης και της βιομηχανίας αυτό που επιδιώκει ουσιαστικά είναι η συμπλήρωση της δικής της τεχνογνωσίας, κάτι που, όπως μας ανέφερε, αποτελεί βασικό στοιχείο της στρατηγικής της.

Πιο συγκεκριμένα, κάνοντας χρήση του παγκόσμιου οργανισμού και δικτύου της Bayer (που περιλαμβάνει πόλεις όπως Βερολίνο, Τόκυο, Σαγκάη, Σιγκαπούρη, Μόσχα, Βαρκελώνη κ.α.), αλλά και σε συνεργασία με τους εταίρους της, όλοι μαζί εργάζονται σε όλα τα στάδια της αλυσίδας αξίας της υγείας.

 

Η Bayer προσφέρει πολλές διαφορετικές μορφές συνεργασίας κατά μήκος της αλυσίδας αξίας, από κλασσικές συμφωνίες παραχώρησης αδειών εκμετάλλευσης (licencing), στρατηγικές συμμαχίες έρευνας, συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, καθώς και crowdsourcing.

«Το δίκτυο και οι υπηρεσίες που προσφέρει η Bayer επιτρέπει τον σχεδιασμό και τη βελτιστοποίηση της καινοτομίας σε παγκόσμια κλίμακα», τόνισε χαρακτηριστικά.

 

 

 

Οι προκλήσεις

Σύμφωνα με την περιγραφή του προγράμματος, στόχος είναι «η αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων που απασχολούν τον τομέα φαρμάκων της εταιρείας, όσον αφορά στο εμπορικό τμήμα, αλλά και στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης».  Ποιες είναι όμως αυτές οι σύγχρονες προκλήσεις και πώς θα αντιμετωπιστούν μέσω του Grants4Apps; Η κ. Μουσαβερέ μας εξηγεί ότι η Bayer εξετάζει μεταξύ άλλων τους τομείς της διατροφής, της διαχείρισης του πόνου και της προστασίας του δέρματος.

Υπάρχουν τέσσερα βασικά στοιχεία που αναζητά η εταιρεία.

 

1. Προσαρμογή (customisation): Έχουμε ακούσει πολλά για την εξατομικευμένη ιατρική. Η Bayer θεωρεί ότι υπάρχει μια μεγάλη ευκαιρία και στον χώρο αυτο-φροντίδας. Οι άνθρωποι θέλουν να ξέρουν τι είναι σωστό ο καθένας για τον εαυτό του, και αυτός ο τομέας έχει μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης καινοτόμων ιδεών.

 

2. Ευκολία: Με τόση καθημερινή πίεση, οι άνθρωποι θέλουν λύσεις στην καθημερινή τους ζωή όσο το δυνατόν πιο αβίαστες και απρόσκοπτες.

 

3. Υποστήριξη: Στους ανθρώπους αρέσει – όταν π.χ. έχουν ξεκινήσει μια θεραπεία – να τους υπενθυμίζεται ότι κάνουν κάτι σωστό.

 

4. Πρόληψη: Την Bayer δεν ασχολείται μόνο με τη θεραπεία, αλλά και με την πρόληψη.

 

 

Από τις ιδέες στα προϊόντα

To G4A Generator είναι το νέο πρόγραμμα της πρωτοβουλίας Grants4Apps και τρέχει φέτος για πρώτη χρονιά. Από την άλλη, το Grants4Apps Accelerator διανύει τον πέμπτο χρόνο με επιτυχία.

Συνολικά την περίοδο 2014-17 η Bayern έλαβε 1.165 αιτήσεις για το πρόγραμμα accelerator. Δυστυχώς μόνο οι 12 ήρθαν από την Ελλάδα. Σε ότι αφορά τα projects που έχει στηρίξει, αξίζει να αναφέρουμε το Rivera, μια εφαρμογή που βελτιώνει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, παρουσιάζοντας στοιχεία σε μορφή ιστοριών, ενώ το My (HealthCare) BI 2Go, παρέχει στους χρήστες μέσω μιας εφαρμογής, πρόσβαση σε συγκεκριμένο ιατρικό περιεχόμενο.

Τέλος, μην ξεχνάμε «έξυπνη» μηχανή αναζήτησης ReportBrain, μια ιδέα που προέρχεται από Έλληνες και ακολουθεί μια επιτυχημένη πορεία ως επιχείρηση.

Related Posts