21.6 C
Athens
25/04/2024
Biztech

Apple-Samsung σημειώσατε Χ

Μετά από πολλά τρίμηνα με ξεκάθαρο πρωτοπόρο στην παγκόσμια αγορά των smartphones, το δ’ τρίμηνο του 2014 απέδειξε ότι η κορυφή της συγκεκριμένης αγοράς έπαψε πλέον να αποτελεί μονοπώλιο της Samsung αφού οι πωλήσεις της κορεατικής εταιρείας μόλις που ξεπέρασαν εκείνες της Apple, σηματοδοτώντας πιθανόν μια νέα εποχή ανταγωνισμού μεταξύ των δύο τεχνολογικών κολοσσών. 

Έτσι, το δ’ τρίμηνο του 2014 είδε τη Samsung να διαθέτει στην παγκόσμια αγορά 75,1 εκατ. smartphones ακολουθούμενη σε απόσταση αναπνοής από την Appe η οποία ωθούμενη από τα iPhone 6 κατάφερε να πουλήσει 74,5 εκατ. συσκευές μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του έτους. Σαν αποτέλεσμα, και οι δύο εταιρείες πρακτικά κατέχουν  μερίδιο αγοράς 20% (20,01% η Samsung και 19,85% η Apple για την ακρίβεια). Πρόκειται για αποτελέσματα που αντιστοιχούν σε άνοδο της τάξης των 2,5 μονάδων για την Apple αλλά και πτώσης 8 μονάδων για τη Samsung.  

Τα εν λόγω στοιχεία προέρχονται από την IDC, η οποία εκτιμά ότι αν η τάση αυτή συνεχιστεί, τότε εντός του 2015 η Apple είναι πολύ πιθανό να βρεθεί στην κορυφή των κατασκευαστών smartphones. Και επειδή η κορεατική εταιρεία πιέζεται τόσο στο άνω όσο και στο κάτω άκρο της αγοράς (από την Apple και τους Κινέζους κατασκευαστές αντίστοιχα), οι αναλυτές της IDC εκτιμούν ότι Samsung θα πρέπει σύντομα να αποφασίσει αν θα πορευθεί με τη λογική των ολοένα και μικρότερων περιθωρίων κέρδους στα smartohones, ή αν θα επανακαθορίσει τη στρατηγική της στα high-end smartphones ώστε να ανταγωνιστεί την Apple.

Όσον αφορά το σύνολο του έτους, εδώ η Samsung διατήρησε ξεκάθαρα τα πρωτεία – αν και με σαφή πτώση του μεριδίου της. Γενικά, πάντως το 2014 ήταν μία ακόμη χρονιά ανάπτυξης για τα smartphones αφού οι συνολικές πωλήσεις ξεπέρασαν τα 1,3 δις τεμάχια καταγράφοντας αύξηση 27,6% σε σύγκριση με το περίπου 1 δις του 2013.

Σημαντικοί παίκτες πλέον της αγοράς είναι οι κατασκευαστές από την Κίνα, με τη Lenovo σε πρώτο πλάνο και τη Huawei στη συνέχεια, να καταγράφουν σημαντική αύξηση των πωλήσεών τους και των μεριδίων τους. Μάλιστα, στην περίπτωση της Lenovo η απόκτηση της Motorola έδωσε στην κινεζική εταιρεία τη δυνατότητα να πλασαριστεί ξεκάθαρα στην τρίτη θέση των κατασκευαστών smartphones με συνολικές πωλήσεις που ανήλθαν συνδυαστικά στα 96 εκατομμύρια συσκευές στο σύνολο του έτους.  

Σχετικά άρθρα

SAP: Ηγέτης στις λύσεις Corporate Performance Management

Kitriniaris

Microsoft-Lenovo: Συνεργασία κατά της πειρατείας

Kitriniaris

Ανάπτυξη 2% στην παγκόσμια αγορά IT το 2013

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα