[Αποκλειστικο] Ο νεος VP της Symantec στο BizTech.gr

“Η επιτυχία στηρίζεται στους ανθρώπους. Οι άνθρωποι στηρίζονται στις σχέσεις. Οι σχέσεις δημιουργούνται ως αποτέλεσμα της προσπάθειας”. Αυτό είναι το μοτό του Keniv Isaac, του αντιπροέδρου της Symantec και επικεφαλής της εταιρείας για την περιοχή των αναδυόμενων αγορών (σχεδόν 80 χώρες), στην οποία ανήκει πλέον και η χώρα μας.

Ο κ. Isaac δεν είναι “νέος VP της Symantec”, είναι όμως ο “νέος VP” σε ό,τι αφορά το τοπικό γραφείο της εταιρείας. Μετά τις πρόσφατες αλλαγές στη Symantec Hellas (θυμίζουμε ότι μεταξύ άλλων αποχώρησε και ο επικεφαλής του τοπικού γραφείου, Θανάσης Βαβάτσικος), το ελληνικό κατάστημα υπάγεται πλέον στις αναδυόμενες αγορές, επιβλεπόμενο από τον επικεφαλής του σχετικού region και αντιπρόεδρο της εταιρείας, Kevin Isaac.
Ο κ. Isaac έχει υπό την επίβλεψή του περίπου 80 χώρες σε Αφρική, Μέση Ανατολή, Νοτιανατολική Ευρώπη και Ρωσία, και όπως είναι φανερό δεν χάσαμε την ευκαιρία που είχαμε να μιλήσουμε μαζί του από κοντά για το τι μέλλει γενέσθαι επί ελληνικού εδάφους.
 
Η συζήτησή μας ξεκίνησε με… “ευθεία βολή”, ρωτώντας τον κ. Isaac το γιατί η Ελλάδα “υποβαθμίστηκε” μετακινούμενη στις αναδυόμενες (ή αναπτυσσόμενες εάν προτιμάτε) αγορές.
 
Ο αντιπρόεδρος της Symantec σημείωσε εξαρχής ότι κάθε άλλο παρά “υποβάθμιση” αποτελεί αυτή η αλλαγή, η οποία απλώς εξορθολόγησε τα πράγματα, μιας και η Ελλάδα ανήκει στα Βαλκάνια και στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, περιοχές που εντάσσονται σε αυτό που η Symantec ονομάζει “emerging markets”. Η εν λόγω περιοχή θεωρείται από την εταιρεία εξαιρετικά σημαντική λόγω της δυναμικής που διαθέτει.
 
Για την ακρίβεια, μπορεί το τοπικό γραφείο να υπέφερε κάποιες αλλαγές, αλλά συνολικά η Symantec φαίνεται να επενδύει σημαντικά στην περιοχή αφού όπως μας αποκαλύπτει ο Kevin Isaac, πραγματοποίησε πάνω από 40 προσλήψεις. Με αυτόν τον τρόπο η διαμοίραση ταλέντου και δεξιοτήτων καθώς και η διασύνδεση με τα υπόλοιπα Βαλκάνια έγινε πολύ καλύτερη.
 
Σε ερώτησή μας σχετικά με το κατά πόσο θα λείπει η θέση του country manager από το σχήμα, ο κ. Isaac απάντησε ότι αυτό που έχει σημασία είναι το “να έχουμε ανθρώπους που να μιλάνε με τον πελάτη” και επομένως εφόσον αυτό το βασικό κριτήριο έχει επιτευχθή, η ύπαρξη ή μη ενός country manager έχει δευτερεύουσα σημασία.
 
Τρεις προτεραιότητες, μία μεγάλη ευκαιρία
Μιλώντας για πελάτες, ο κ. Isaac σημειώνει ότι οι τελευταίοι φαίνονται να έχουν πλέον 3 βασικές προτεραιότητες:
1. Μείωση του κόστους λειτουργίας της υποδομής τους.
2. Αύξηση της αποτελεσματικότητάς τους.
3. Τρόποι απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
 
Έτσι, οι δαπάνες των τμημάτων ΙΤ για υποδομές (ουσιαστικά hardware) μειώνονται ενώ το αντίστοιχο για ασφάλεια όχι.
 
Αυτό αποτελεί τεράστια ευκαιρία για τη Symantec και τους συνεργάτες της, ενώ ειδικά στην Ελλάδα, ο κ. Isaac θεωρεί πως η προοπτική είναι πολύ καλή αφού η Symantec Hellas έχει τοποθετηθεί πολύ καλά στην αγορά. Πρέπει φυσικά “να είμαστε δημιουργικοί” όπως χαρακτηριστικά σημειώνει αναφερόμενος στην κρίση, και η εταιρεία με τους συνεργάτες της να κεφαλαιοποιήσει την ηγετική της θέση σε πολλαπλούς τομείς της αγοράς (σ.σ. σύμφωνα με την Gartner, η Symantec βρίσκεται στο τεταρτημόριο των ηγετών σε 17 διαφορετικά magic quadrants).
Το μέγεθος της ευκαιρίας γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακό αλλά και σαφές, εάν αναλογιστεί κανείς ότι το 50% των δεδομένων παγκοσμίως βρίσκεται υπό την προστασία του backup software της Symantec.
 
Περί utilization και… ROYI
Στις υποδομές του ΙΤ, τα κρυμμένα κόστη και το χαμηλό utilization του hardware, αποτελούν σημαντικό πονοκέφαλο και φυσικά ευκαιρία βελτίωσης (άρα και πώλησης). Για παράδειγμα, το utilization σε επίπεδο storage φτάνει το 38% (σ.σ. σε άλλα σημεία του datacenter, το ποσοστό αυτό είναι συχνά σημαντικά χαμηλότερο), ενώ αναλύοντας την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος προκύπτει ότι για κάθε 1 δολάριο που δαπανά κανείς σε hardware, επιβαρύνεται με άλλα 0,5 δολάρια σε ψύξη και παροχή ηλεκτρισμού.
 
Symantec Stop Buying StorageΤι σημαίνει αυτό; Ουσιαστικά, ο κ. Isaac προωθεί ως καλύτερη λύση τη βελτιστοποίηση της πληροφορίας και της διαχείρισής της, παρά την επένδυση σε hardware. Εάν αυτό σας θυμίζει την καμπάνια “Stop Buying Storage” (http://www.symantec.com/storage-solution) έχετε δίκιο!
Μάλιστα, ο κ. Isaac ανέφερε παράδειγμα μεγάλου πελάτη της Symantec ο οποίος ακύρωσε παραγγελία 1 εκατ. δολαρίων σε hardware, όταν το utilization των συστημάτων του (προφανώς με τη βοήθεια της Symantec) έφτασε το 75% από μόλις 15% που βρισκόταν παλαιότερα.
 
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το στέλεχος της Symantec, οι πελάτες πρακτικά αποζητούν προστασία της υπάρχουσας επένδυσής τους σε hardware. Έτσι, έχουν ξεφύγει από το περίφημο ROI (Return On Investment) και αυτό που “κυνηγάνε” πλέον είναι το ROYI ή αλλιώς Return On Yesterday’s Investment!
 
Ευκαιρίες στην ασφάλεια
Απευθυνόμενος προς τους συνεργάτες της Symantec, ο κ. Isaac σημειώνει ότι οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης δημιουργούν σημαντικές ευκαιρίες, είτε για παράδειγμα στον τραπεζικό τομέα (λόγω PCI), είτε στην αγορά του DLP (Data Loss Prevention), είτε σε θέματα συμμόρφωσης (compliance) και e-Discovery.
Ουσιαστικά, λύσεις σαν τις προαναφερθείσες αποτελούν μία άμεση απάντηση στην προσπάθεια των πελατών να μειώσουν τα έξοδα και να εξοικονομήσουν χρήματα, και ως εκ τούτου αποτελούν και μία ευκαιρία για τους μεταπωλητές της Symantec.
 
Παράλληλα, οι λύσεις της εταιρείας μπορούν να οδηγήσουν σε πρόσθετα διαχειριστικά (και όχι μόνο οφέλη), με χαρακτηριστικό παράδειγμα το “vendor consolidation” ή αλλιώς τη μείωση του αριθμού των διαφόρων κατασκευαστών στην ΙΤ υποδομή, μείωση που συνεπάγεται βέβαια πολύ χαμηλότερα διαχειριστικά κόστη, αυξημένη αποτελεσματικότητα, εξοικονόμηση χρόνου κ.λπ. Είναι χαρακτηριστικό ότι η εγκατάσταση δύο προϊόντων της Symantec σε μία και μόνο υποδομή, είχε ως αποτέλεσμα την απομάκρυνση 150 εφαρμογών!
 
Αυτό μεταξύ άλλων, επιτυγχάνεται μέσω του commoditization της υποδομής αφού το 50% του κόστους ενός datacenter αφορά στο hardware, και της ανάπτυξης λύσεων που δεν εξαρτώνται από το hardware και μπορούν να τρέχουν χωρίς προβλήματα σε ετερογενή περιβάλλοντα.
 
Ο λόγος στο cloud
Στη συνέχεια, η συζήτησή μας με τον Kevin Isaac μετατοπίστηκε προς τα… πάνω, και συγκεκριμένα στο cloud computing. 
Διατηρώντας την εξαιρετικά ευθεία και ειλικρινή στάση που είχε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ο κ. Isaac παραδέχθηκε ανοιχτά ότι το cloud είναι σαφώς μία ευκαιρία, αλλά και μία απειλή για τον κλάδο! (σ.σ. ίσως είναι η πρώτη φορά που τόσο υψηλά ιστάμενο στέλεχος αναφέρεται ξεκάθαρα σε αυτό το… κοινό μυστικό το οποίο αφορά στη δυσκολία του μετασχηματισμού μίας επιχείρησης).
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Isaac, όλες οι θεμελιώδεις αλλαγές που συμβαίνουν τακτικά στον κλάδο της τεχνολογίας (σ.σ. συχνά αναφερόμαστε σε αυτές ως paradigm shifts), είναι ευκαιρίες αλλά και απειλές, αφού εάν τις αγνοήσεις και συνεχίσεις να κάνεις ό,τι έκανες κάθε χρόνο, μοιραία θα τεθείς εκτός αγοράς. Η λύση είναι η αλλαγή, είναι η καινοτομία.
 
Αυτός ο φόβος της αλλαγής είναι παρών και στην Ελλάδα, και μάλιστα τόσο από τη μεριά των συνεργατών, όσο και από τη μεριά των πελατών. Έτσι, οι πρώτοι φοβούνται να αλλάξουν για να μην χάσουν χρήματα από τη καθημερινή τους λειτουργία, και οι δεύτεροι φοβούνται να αλλάξουν λόγω του ρίσκου που εμπεριέχει κάθε σημαντική αλλαγή.
 
Οι συνεργάτες του μέλλοντος όμως, δεν πρέπει να περιμένουν. Πρέπει να είναι έτοιμοι, γιατί όταν θα είναι έτοιμος ο πελάτης, ίσως θα είναι πλέον πολύ αργά. Επίσης, όταν κάποιοι μεγάλοι πελάτες περάσουν στο cloud (σ.σ. έχουμε ήδη δει δείγματα τέτοιων σημαντικών επενδύσεων), τότε και οι υπόλοιποι θα ακολουθήσουν απλά και μόνο για να μην χάσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, και η όλη υπόθεση θα πάρει τη μορφή χιονοστιβάδας.
 
Τι σημαίνουν λοιπόν όλα αυτά, και ειδικά για τις αναδυόμενες αγορές όπως (πλέον) και η ελληνική;
Ειδικά σε αυτές τις αγορές, υπάρχει μία τεράστια ευκαιρία σε αυτό που η αμερικάνικη επιχειρηματική αργκώ ονομάζει “green field”. Τα “παρθένα εδάφη” δηλαδή, αυτά στα οποία η τεχνολογική υποδομή βρίσκεται ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο. Σε αυτές τις περιπτώσεις (η παγκόσμια πραγματικότητα βρίθει από παραδείγματα στην αγορά της Ινδίας, της Αφρικής και όχι μόνο), αυτό που παρατηρείται είναι ότι πολλές φορές η αγορά μπορεί να “παραλείψει” μία γενιά εξέλιξης και να μεταβεί απευθείας σε μία από τις τεχνολογίες αιχμής. Βλέπετε, εάν δεν έχεις καθόλου μηχανογράφηση για παράδειγμα, δεν έχει κανένα νόημα να ξεκινήσεις με ένα Excel, μετά με μία εφαρμογή DOS, μετά με μία εφαρμογή Windows, μετέπειτα ένα μικρό ERP και τέλος ένα ERP στο cloud. Μπορείς να πας απευθείας σε κάποιο από τα τελευταία βήματα!
 
Στη χώρα μας, οι επιχειρήσεις προσπαθούν να προστατεύσουν τις υπάρχουσες επενδύσεις και να μην επενδύσουν μαζικά σε νέες τεχνολογίες, οπότε ο συνεργάτης θα πρέπει να δρα συμβουλευτικά και όπως σημειώνει ο κ. Isaac “να έχει -κυριολεκτικά- το κουράγιο να κάνει το σωστό!“.
 
Όλες οι θεμελιώδεις αλλαγές που συμβαίνουν τακτικά στον κλάδο της τεχνολογίας (paradigm shifts), είναι ευκαιρίες αλλά και απειλές, αφού εάν τις αγνοήσεις και συνεχίσεις να κάνεις ό,τι έκανες κάθε χρόνο, μοιραία θα τεθείς εκτός αγοράς. Η λύση είναι η αλλαγή, είναι η καινοτομία. Υπάρχει όμως ο φόβος για αυτήν την αλλαγή, τόσο από τη μεριά των συνεργατών, όσο και από τη μεριά των πελατών.

Related Posts