ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ο Kurt Sillen της Ericsson στο BizTech.gr

Πρόσφατα, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον επικεφαλής του τμήματος επιχειρηματικής ανάπτυξης και λύσεων δημιουργίας εσόδων (head of business development and revenue generation solutions) της Ericsson, Kurt Sillen. Η συζήτηση με τον κ. Sillen κάλυψε ένα μεγάλο φάσμα των δραστηριοτήτων της Ericsson αλλά και των τάσεων της αγοράς τηλεπικοινωνιών. Ακολουθούν τα σημαντικότερα σημεία της.

 

[BizTech.gr] Οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας φαίνεται να «παλεύουν» να βρουν τρόπους για να αυξήσουν το μέσο έσοδο ανά χρήστη (ARPU). Με δεδομένο ότι τα smartphones από τη μία μεριά αυξάνουν κατακόρυφα τη χρήση και από την άλλη μειώνουν δραματικά το κόστος ανά MB, πόσο εύκολο είναι για έναν operator να αυξήσει τα έσοδα του από τον εν λόγω τομέα;

[Kurt Sillen] Η υιοθέτηση των smartphones, σε συνδυασμό με τα δίκτυα ευρυζωνικότητας και την ανάπτυξη των δυνατοτήτων καθώς και την εισαγωγή των cloud τεχνολογιών και εφαρμογών, αποτελεί τη  κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη των mobile broadband υπηρεσιών. Αυτή είναι μια μοναδική ευκαιρία για τους παρόχους να αναπτύξουν και να παρουσιάσουν νέες υπηρεσίες στους πελάτες τους και να αυξήσουν τα κέρδη τους (ARPU). Ωστόσο, οι σημερινοί χρήστες είναι περισσότερο ώριμοι και απαιτητικοί. Έχουν ποικιλία επιλογών και μπορούν εύκολα να αλλάξουν πάροχο δικτύου/υπηρεσιών. Επιπλέον, οι πάροχοι χρειάζεται να ικανοποιήσουν την ανάγκη των χρηστών για «άνεση, αμεσότητα, απλότητα και αξιοπιστία», αφού οι χρήστες έχουν την τάση να σχετίζουν τα προβλήματα με το «δίκτυο» με αποτέλεσμα να προκαταβάλλονται αρνητικά προς τους παρόχους. Ένα εξαιρετικό δίκτυο με καλές υπηρεσίες δεδομένων οδηγεί στην ικανοποίηση του χρήστη, βελτιώνει την εμπειρία του πελάτη, δημιουργεί αφοσίωση, μειώνει τη σύγχυση και αυξάνει τη χρήση.

Η εισαγωγή σε περισσότερες καινοτόμες υπηρεσίες, οι πιθανότητες για απρόσκοπτη πρόσβαση σε ένα multiscreen περιβάλλον, το εύκολο self service του καταναλωτή για τη διαχείριση υπηρεσιών και συσκευών και οι δυναμικές προσφορές που ταυτίζονται με την ανάγκη του καταναλωτή, αντιπροσωπεύουν τους παράγοντες που διευκολύνουν την ανάπτυξη του ARPU.

 

[BizTech.gr] Πολύς λόγος γίνεται για τη δυνατότητα (κατά πολλούς δικαίωμα, κατά άλλους κατάχρηση) των παρόχων να ελέγχουν το είδος της κίνησης στα δίκτυα τους. Είστε υπέρ ή κατά του περίφημου net neutrality και πώς μπορεί ένας πάροχος να αυξήσει τα έσοδα του χωρίς να «ενοχλήσει» τους χρήστες; Υπάρχει δυνατότητα για μια τέτοια ισορροπία;

[Kurt Sillen] Η Ericsson υποστηρίζει τις παρακάτω αρχές:

  • Οι καταναλωτές πρέπει να έχουν το δικαίωμα να έχουν πρόσβαση σε νόμιμο περιεχόμενο της επιλογής τους στο Internet, που ταυτίζεται με τους όρους από τα σχέδια υπηρεσιών τους, συμπεριλαμβάνοντας τα όρια του εύρους κίνησης δεδομένων και την ποιότητα των εκτιμήσεων της υπηρεσίας, σε σημείο που το περιεχόμενο δεν βλάπτει το δίκτυο του παρόχου.
  • Οι πελάτες πρέπει να έχουν το δικαίωμα να «τρέχουν» εφαρμογές και υπηρεσίες της επιλογής τους που ταυτίζονται με τους όρους από τα σχέδια υπηρεσιών τους, συμπεριλαμβάνοντας τα όρια του εύρους κίνησης δεδομένων και την ποιότητα των εκτιμήσεων της υπηρεσίας, το οποίο δεν βλάπτει το δίκτυο του παρόχου.
  • Για την επιβεβαίωση της ποιότητας της υπηρεσίας και της κάλυψης, οι wireless πάροχοι πρέπει να έχουν την άδεια να επιλέγουν ποιες συσκευές θα υποστηρίξουν στα δίκτυα τους, σε σημείο που οι wireless καταναλωτές έχουν μια ποικιλία από προϊόντα για να διαλέξουν, τα οποία υποστηρίζονται από τον πάροχο.
  • Ο ανταγωνισμός μεταξύ των παρόχων δικτύων, εφαρμογών, υπηρεσιών και περιεχομένου, ωφελεί τους καταναλωτές και στηρίζει την καινοτομία.
  • Οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα σε πλήρη και δίκαιη γνωστοποίηση των όρων και των συνθηκών των προγραμμάτων υπηρεσίας, συμπεριλαμβάνοντας τις ισχύουσες τιμές για την υπηρεσία.
  • Οι πάροχοι πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν κλιμακωτά προγράμματα υπηρεσιών για να είναι ανταγωνιστικοί στην αγορά και να προσαρμόζουν τις προσφορές για την υπηρεσία στις ανάγκες του καταναλωτή.
  • Οι πάροχοι δικτύων πρέπει να έχουν το δικαίωμα να εφαρμόζουν λογικές, ανταγωνιστικά ουδέτερες (ή υπέρ του ανταγωνισμού) τεχνικές διαχείρισης δικτύου. Διαφορετικά, πρέπει να προσαρμόζουν τους πόρους των δικτύων τους για να εξασφαλίσουν την κάλυψη, την ποιότητα της υπηρεσίας και την ποιότητα της εμπειρίας του πελάτη.
  • Οι αρχές του network neutrality δεν θα πρέπει να εφαρμόζονται στα wireless δίκτυα που είναι αρκετά ανταγωνιστικά. Οι περιορισμοί στη χωρητικότητα οφείλονται στην έλλειψη του φάσματος και των συμμετοχών που υπάρχουν στην αποδοτικότητα του δικτύου.

 

[BizTech.gr] Η Ericsson, αλλά και άλλοι, μιλούν για «έξυπνα δίκτυα». Πόσο εύκολο είναι να υπάρξει κάτι τέτοιο και πόσο μακριά βρισκόμαστε από μια πραγματικά καλή υλοποίηση σε επίπεδο carrier; Υπάρχουν παραδείγματα τέτοιων δικτύων αυτήν τη στιγμή, έστω και περιορισμένου βεληνεκούς;

[Kurt Sillen] Είναι σημαντικό για εμάς να εξετάζουμε την έναρξη των συστημάτων μας με την προοπτική της εμπειρίας του χρήστη και όχι μόνο από την τεχνική μεριά, αλλά για να καταλάβουμε πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα σύστημα με ακόμα καλύτερες ευκαιρίες για την παροχή μιας καλής εμπειρίας χρήστη.

Η χρήση της φωνής στα mobile δίκτυα μετατράπηκε κυρίως σε δεδομένα. Ολόκληρη η βιομηχανία εφαρμογών, από το μηδέν, έφτασε στις 35 δισ. εφαρμογές, μέσα σε διάστημα τεσσάρων ετών. Βλέπουμε αυξημένες συνήθειες multi-screen θέασης. Αυτού του είδους η συνεχής καινοτομία αποτελεί σύνδεση μεταξύ των απαιτήσεων του καταναλωτή και της χωρητικότητας και των δυνατοτήτων του δικτύου. Η Ericsson επικεντρώνεται στην ανώτερη εμπειρία χρήστη και στην καινοτομία των δικτύων.

Ο CTO της Ericsson, Ulf Ewaldsson, δήλωσε πρόσφατα στην εναρκτήρια ομιλία του στο Broadband World Forum 2012:  «Δεν είναι πλέον ρεαλιστικό να διαφοροποιείται το δίκτυο σε ξεχωριστά τμήματα. Το δίκτυο πρέπει να είναι ικανό να παραδίδει σχετικές, προσωποποιημένες, end-to-end υπηρεσίες και εφαρμογές που βασίζονται στο IP που συναντούν τις υψηλές προσδοκίες των χρηστών.

Η Ericsson προσδιόρισε τις κύριες περιοχές τεχνολογίας για τα μελλοντικά δίκτυα:

  • IP 4ης γενιάς, τεχνολογία εικονικών συστημάτων (virtualization) και Software Defined Δίκτυα
  • OSS, BSS και real-time analytics
  • Ετερογενή δίκτυα

Τα ετερογενή δίκτυα αυξάνουν την κάλυψη, το bandwidth και τη δυνατότητα signaling στο mobile δίκτυο και υποστηρίζουν τον όγκο της υψηλής κυκλοφορίας και των τιμών των δεδομένων μέσω ενός απρόσκοπτου συνδυασμού από radio τεχνολογίες χαμηλής ισχύος – συμπεριλαμβάνοντας τα cells παντός μεγέθους και των Wi-Fi σημείων πρόσβασης – και ενός βελτιωμένου και συμπυκνωμένου macro δικτύου. Τα ετερογενή δίκτυα της Ericsson είναι μια ολοκληρωμένη λύση, βασισμένα σ’ ένα τυποποιημένο και συγχρονισμένο 3GPP radio δίκτυο με ενσωματωμένο Wi-Fi, βελτιωμένη διαχείριση κυκλοφορίας και backhaul για οποιαδήποτε ανάγκη.

Τα δίκτυα 4G IP και SDN αποτελούν το κλειδί για τη δημιουργία ενός μελλοντικού δικτύου που είναι έξυπνο, επεκτάσιμο, απλό και ικανό για την παροχή ανώτερης απόδοσης. Το νέο IP δίκτυο θα πρέπει να έχει επίγνωση των χρηστών, των υπηρεσιών, των συσκευών, της τοποθεσίας και της κλίμακας στο bandwidth και στις συνδέσεις/signaling και ταυτόχρονα να είναι απλό στην λειτουργία και στη διατήρηση. Η Ericsson παρουσίασε την πρόσφατη εφαρμογή Broadband Network Gateway, βασισμένη στο Smart Service Router, για να δείξει την ευελιξία και τη δύναμη που υπάρχει στους συγκεκριμένους τύπους των IP πλατφόρμων επόμενης γενιάς.

Την ίδια στιγμή, χρειαζόμαστε καινοτομία στο σύστημα υποστήριξης. Τα OSS, BSS και τα μεγάλα analytics των δεδομένων παρέχουν την εικόνα μέσω του δικτύου και τη συμπεριφορά χρήστη που επιτρέπουν στον πάροχο να προσαρμόσει και να διαχειριστεί το δίκτυο για το χρήστη. Τα BSS και OSS είναι εξίσου καταλυτικής σημασίας για το self service του πελάτη, επιτρέποντας στον πελάτη να επιλέξει και να προσαρμόσει τις αναγκαίες υπηρεσίες.

 

[BizTech.gr] Είστε επικεφαλής αφενός για την επιχειρηματική ανάπτυξη της εταιρίας, αφετέρου για τον τομέα της «εμπειρίας του χρήστη». Πώς συμβιβάζονται αυτοί οι δύο ρόλοι; Ο ένας ακούγεται καθαρά εμπορικός και ο άλλος προϋποθέτει έρευνα, τόσο σε επίπεδο εργαστηρίου, όσο σε επίπεδο «πεδίου».

[Kurt Sillen] H Ericsson επικεντρώνεται στην επιρροή της Εμπειρίας Χρήστη σε κάθε προϊόν ή εφαρμογή που αναπτύσσεται ξεχωριστά, κάνοντας κατανοητό τον τρόπο που η εμπειρία χρήστη καθίσταται μεγάλος παράγοντας για την αύξηση της ευχαρίστησης και αφοσίωσης του τελικού χρήστη στις εκτιμήσεις των παρόχων. Παρόλα αυτά, μελετούμε επιπλέον εις βάθος την αντίληψη και τη συμπεριφορά των καταναλωτών (μέσω του Consumer Lab μας και άλλων μονάδων έρευνας της Ericsson) και πώς αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν την υιοθέτηση των πελατών και την πλήρη αφοσίωση στις υπηρεσίες του πάροχου, δημιουργώντας επιπλέον έδαφος για αύξηση των κερδών του πάροχου.

Μ’ αυτό τον τρόπο, με την προώθηση της βαθιάς γνώσης της αγοράς και της hands-on εμπειρίας στα δίκτυα μας και στους πελάτες των παρόχων υπηρεσιών, διευκολύνουμε το διάλογο για την αύξηση κερδών των παρόχων, με την τοποθέτηση της Εμπειρίας Χρήστη στην ‘καρδιά’ της ανάπτυξης υπηρεσιών και των διαδικασιών διαχείρισης της επιχείρησης. Σε πολλές περιπτώσεις, οι λύσεις μας είναι ιδιαίτερα σημαντικές.

 

[BizTech.gr] Ειδικά στο θέμα της ασφάλειας, κατά πόσο η χρήση των έξυπνων συσκευών πιστεύετε ότι θα πιέσει τις δικτυακές υποδομές; Είναι έτοιμα τα σημερινά δίκτυα για κάτι τέτοιο;

[Kurt Sillen] Ιστορικά, τα δίκτυα GSM ΚΑΙ WCDMA έχουν θεωρηθεί ως μερικά από τα πιο ασφαλή δίκτυα για τη μετάδοση φωνητικών δεδομένων και data.

Η υιοθέτηση των έξυπνων συσκευών και ειδικά η ευρεία υιοθέτηση συγκεκριμένων συστημάτων λειτουργίας γι’ αυτές τις συσκευές, έχει ανοίξει την πόρτα για πιθανές επιθέσεις και ανάλογα περιστατικά για τα δίκτυα των παρόχων.

Οι πελάτες μας έχουν λάβει δραστικά μέτρα και συνεχίζουν τις προσπάθειές τους για να αντιμετωπίσουν αυτές τις ανησυχίες και να κάνουν τα δίκτυα περισσότερο ασφαλή και περισσότερο προσαρμοσμένα στις νέες προκλήσεις.

 

[BizTech.gr] Πρόσφατα, ο Steve Wozniak καταφέρθηκε με πολύ έντονο τρόπο κατά του cloud, θεωρώντας ότι θα αποτελέσει “έναν εφιάλτη τα επόμενα χρόνια” (http://goo.gl/11U7z), αναφερόμενος κυρίως στο θέμα της διαφύλαξης των δεδομένων. Δεν είναι λίγοι, δε, αυτοί που θεωρούν ότι μία τέτοια διαφύλαξη είναι τελικά αδύνατη. Κατά πόσο η ασφάλεια είναι τελικά πρόβλημα για τη μετάβαση στο cloud; Βλέπετε τέτοιου είδους ενδοιασμούς από τους παρόχους;

[Kurt Sillen] Οι εφαρμογές και τεχνολογίες cloud computing δεν αναφέρονται μόνο σε public clouds, αλλά και σε clouds παρόχων και ιδιωτικών επιχειρήσεων. Η εξέλιξη των εφαρμογών και των υπηρεσιών  θα είναι βαθμιαία, πιθανόν ευνοώντας στην αρχή την υιοθέτηση των ιδιωτικών clouds στις επιχειρήσεις.

Συνειδητοποιούμε φυσικά ότι η εμπιστοσύνη και η ασφάλεια είναι βασικοί παράγοντες για την υιοθέτηση των cloud υπηρεσιών από τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις και βλέπουμε ότι οι παράγοντες αυτοί είναι ακόμα πιο σημαντικοί για τη συνολική εμπειρία χρήστη. Αν αυτοί οι παράγοντες δεν αντιμετωπίζονται με το σωστό τρόπο, η πιθανότητα της επιτυχίας για συγκεκριμένες υπηρεσίες, που βασίζονται στο cloud, μειώνεται αρκετά.

Related Posts