Active Computer Systems: Αντιδοτο στην κριση!

Διατηρώντας μία πολύ καλά οργανωμένη επιχείρηση, ο Γιάννης Στασινόπουλος θεωρεί πως μία εταιρεία μπορεί όχι απλά να ξεπεράσει την κρίση, αλλά να κερδίσει μερίδιο αγοράς και να διαθέτει ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα για την επόμενη μέρα. Αυτό ακριβώς κάνει και η Active Computer Systems.

Έχοντας αναλύσει από νωρίς τις τεχνολογικές (και όχι μόνο) τάσεις, η Active Computer Systems δραστηριοποιείται ήδη από το 2006 στην αγορά των Managed Print Services (MPS), εποχή που ακόμα και η γενική έννοια των managed services αποτελούσε λίγο-πολύ, μία άγνωστη περιοχή για την ελληνική αγορά.

Σήμερα, έχοντας θωρακίσει την επιχείρηση σε οργανωτικό επίπεδο, και διατηρώντας ένα υγιές οικονομικό πλαίσιο, ο επικεφαλής της εταιρείας, Γιάννης Στασινόπουλος, έχει ήδη πραγματοποιήσει το επόμενο βήμα, φθάνοντας στις Advanced MPS υπηρεσίες και ολοκληρώνοντας στις λύσεις που παρέχει η εταιρεία, συνολική διαχείριση εγγράφων (φυσικών και μη), υποστήριξη mobile συσκευών κ.λπ.

Το Tech Channel Partner μίλησε μαζί του για την αγορά, την πορεία της εταιρείας, τις ευκαιρίες που παρατηρούνται εν μέσω της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας, αλλά και για τις προτεραιότητες ενός συνεργάτη. Ας δούμε τι μας είπε ο managing director της Active Computer Systems.

Tech Channel Partner: Πως θα χαρακτηρίζατε τα τελευταία τρία χρόνια την αγορά στην οποία δραστηριοποιείστε; Βλέπετε κάποιες σημαντικές αλλαγές μεταξύ του 2012 και του 2013; Ειδικά για την εταιρεία σας, πως έχει αντιμετωπίσει η Active Computer Systems τις προκλήσεις της εποχής; Είστε ικανοποιημένος με την πορεία της;

Γιάννης Στασινόπουλος: Είναι γεγονός ότι η ελληνική αγορά πληροφορικής έχει πέσει κι αυτή θύμα της γενικότερης οικονομικής κρίσης, όπως εξάλλου ήταν αναμενόμενο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να έχει αλλάξει σημαντικά η κλασσική δομή του καναλιού διάθεσης προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς πολλές επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να συρρικνώσουν τη δραστηριότητά τους, κυρίως λόγω έλλειψης ρευστότητας.

Φυσικά, θεωρώ ότι πάντα σε καιρούς κρίσης ή οικονομικών αλλαγών δημιουργούνται ευκαιρίες που αν τις εκμεταλλευτούν σωστά οι υγιείς επιχειρήσεις, αποκτούν συγκριτικό πλεονέκτημα και εδραιώνουν την θέση τους στην αγορά. Αυτό ακριβώς συμβαίνει στην Active. Μάλιστα, το 2012 και το 2013 είναι δύο χρονιές που στηριζόμενοι στην πολύ καλή οργάνωση μας, εμπορική και λειτουργική, καταφέραμε να αυξήσουμε σημαντικά το μερίδιο μας στην αγορά, τηρώντας το επιχειρησιακό μας πλάνο και επιτυγχάνοντας τους στόχους μας.

TCP: Το τελευταίο διάστημα, γίνεται αρκετός λόγος για την ανάγκη στροφής των εταιρειών πληροφορικής στις υπηρεσίες, στις ολοκληρωμένες λύσεις, το cloud κ.λπ., αφήνοντας το hardware σε δεύτερη μοίρα. Συμφωνείτε με μία τέτοια εκτίμηση ή μήπως τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά στην πράξη;

ΓΣ: Συμφωνώ απόλυτα. Οι επιχειρήσεις, πλέον, θα πρέπει να ασχολούνται όσο το δυνατόν λιγότερο με την εσωτερική μηχανογραφική υποδομή τους, επιλέγοντας να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες outsourcing. Θεωρώ πλεονέκτημα μιας επιχείρησης να έχει εργαζόμενους που απασχολούνται αποκλειστικά με το να “παράγουν” χρήματα για αυτήν, αδιαφορώντας για το πώς, που και από ποιον αποθηκεύονται τα data τους, πως στέλνονται τα email τους, αν έχουν ενημερωμένο backup, αν έχει toner ο εκτυπωτής τους κλπ.

Χωρίς την τεχνολογία δεν μπορεί πλέον να λειτουργήσει καμία επιχείρηση, είναι ένα “εργαλείο” για να κάνουμε εύκολα και γρήγορα την δουλειά μας, έτσι θα πρέπει να το δούμε και να το κάνουμε απλό και κατανοητό για όλους.

TCP: Σε μία εποχή κρίσης, οι επιχειρήσεις συνήθως αναζητούν βοήθεια σε στρατηγικούς συνεργάτες. Έχετε πραγματοποιήσει αντίστοιχες κινήσεις προς κάποιους κατασκευαστές και αν ναι, πως έχουν ανταποκριθεί στη συγκεκριμένη πρόκληση; Θεωρείτε πως οι μεγάλοι κατασκευαστές έχουν προσαρμοστεί στην ελληνική πραγματικότητα ή χαρακτηρίζονται από διεθνείς αγκυλώσεις;

ΓΣ: Παρά τις πολύ στενές σχέσεις που διατηρούμε με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές, αναζητούμε συνεχώς νέες προοπτικές που θα συμπληρώσουν τις λύσεις που προσφέρουμε. Ειδικά στον τομέα του printing & document management που αποτελεί για εμάς βασικό τομέα δραστηριοποίησης, προχωρούμε συνεχώς σε ανάπτυξη λύσεων και σε νέες συνεργασίες.

Όσον αφορά στους μεγάλους κατασκευαστές πιστεύω ότι τα τοπικά γραφεία, όσο τους επιτρέπεται από τις διαδικασίες τους, έχουν προσαρμοστεί ή προσπαθούν να προσαρμοστούν στην ελληνική πραγματικότητα, που φυσικά πιστεύω ότι δεν διαφέρει και πολύ εν συγκρίσει με άλλες χώρες αντίστοιχου μεγέθους. Μην θεωρείτε ότι μόνο η Ελλάδα είναι ιδιαίτερη περίπτωση ή πως μόνο εδώ έχουμε κρίση.

Πολλές χώρες, σήμερα ή κατά το πρόσφατο παρελθόν, έχουν βρεθεί στην θέση μας. Είναι σίγουρο, λοιπόν, ότι όλες οι πολυεθνικές εταιρίες έχουν αποκομίσει την κατάλληλη εμπειρία ώστε να διαχειριστούν τέτοιου είδους καταστάσεις. Απλά οι χειρισμοί μπορεί να διαφέρουν.

TCP: Η Active θεωρείται πρωτοπόρος στον χώρο των managed print services. Πως έχει εξελιχθεί αυτό το “ταξίδι” για την εταιρεία σας, και με ποιον τρόπο διαφοροποιείστε, τόσο έναντι αντίστοιχων εταιρειών, όσο και απέναντι σε διεθνείς κατασκευαστές που παρέχουν αντίστοιχες υπηρεσίες;

ΓΣ: Η Active προσφέρει υπηρεσίες managed print services όπως γνωρίζετε από το 2006 και από τότε έως σήμερα είναι η μόνη 100% ελληνική εταιρία, που ακολουθεί σταθερά ανοδική πορεία στον τομέα αυτό χωρίς καμία παράκαμψη από τους στόχους της.

Το σημαντικότερο πλεονέκτημά μας, έναντι των διεθνών κατασκευαστών που παρέχουν αντίστοιχες υπηρεσίες, είναι η δυνατότητα μας για υποστήριξη multivendor λύσεων, η χρήση λογισμικού σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε πελάτη και οι άριστες υπηρεσίες που παρέχουμε. Σήμερα, που κάποιοι συνεχίζουν και μιλούν απλά για μείωση κόστους στους πελάτες, εμείς υλοποιούμε έργα με πλήρη αυτοματοποίηση διαδικασιών και με δέσμευση αδιάλειπτης λειτουργίας στις υπηρεσίες εκτύπωσης.

TCP: Παρατηρούμε μία έμφαση το τελευταίο διάστημα, σε λύσεις enterprise printing με αιχμή τα προϊόντα της HP, όπως για παράδειγμα τα M830 και M806 της οικογένειας LaserJet Enterprise. Πιστεύετε ότι υπάρχουν ευκαιρίες σε αυτήν την αγορά που εκ πρώτης όψεως μοιάζει “κλασσική”; Πρόκειται μήπως για ένα “under-served” κομμάτι της αγοράς, και αν ναι, πως σχεδιάζετε να το εκμεταλλευτείτε;

ΓΣ: Το enterprise printing αναπτύσσεται όλο και περισσότερο στις επιχειρήσεις και μέσω των χρηματοδοτικών δυνατοτήτων που παρέχονται με τις συμβάσεις MPS, γίνεται πιο προσιτό. Στο παρελθόν για παράδειγμα, ήταν δύσκολο για έναν οργανισμό να δαπανήσει €4.000 ή €5.000 για να αγοράσει μια enterprise μηχανή, και αυτό είχε ως αποτέλεσμα την ανεξέλεγκτη αγορά μικρών συσκευών με μεγάλο, όμως, κόστος χρήσης. Σήμερα, με περίπου €70 ανά μήνα, μια επιχείρηση αποκτά μια μηχανή που μπορεί να εξυπηρετήσει περισσότερους από 20 χρήστες.

Αναμφισβήτητα, λοιπόν, υπάρχει μεγάλος χώρος ανάπτυξης του enterprise printing, ειδικά αν σκεφτεί κανείς και τις επιπλέον δυνατότητες που παρέχει, όπως για παράδειγμα την τεχνολογία άμεσης εκτύπωσης από smartphones (NFC), το scanning, archiving κ.λπ.

TCP: Ποιες αλλαγές (εάν υπάρχουν) έχετε παρατηρήσει εκ μέρους των πελατών σας τα τελευταία τρία χρόνια; Βλέπετε να υπάρχει κάποια διαφοροποίηση το τελευταίο διάστημα; Δεν είναι λίγοι αυτοί που βλέπουν ότι η αρχική στροφή στη μείωση κόστους, έχει αρχίσει να ξεπερνιέται, και οι οργανισμοί αναζητούν πλέον τρόπους ανάπτυξης, εστιάζοντας και στις δυνατότητες της τεχνολογίας αντί στο κόστος της και μόνο. Συμφωνείτε με μία τέτοια εκτίμηση;

ΓΣ: Όπως προανέφερα, η ανάγκη, πλέον, των πελατών δεν είναι απλά η μείωση κόστους, άλλωστε έχουν πεισθεί γι’αυτό. Αυτό που, πλέον, αναζητούν, είναι οι επιπρόσθετες δυνατότητες διαχείρισης των εγγράφων τους (είτε αυτά τυπώνονται, είτε διατίθενται ηλεκτρονικά), ο έλεγχος και ο περιορισμός των παραγόμενων εκτυπώσεων, η εξυπηρέτηση των mobile users από tablets ή smartphones κ.λπ.

Έχουμε περάσει δηλαδή από το αρχικό μοντέλο MPS στο Advanced MPS που περικλείει όλα τα παραπάνω. Σύντομα θα δείτε την έννοια mobile printing να εξαλείφεται, μιας και ο γενικός όρος του printing θα θεωρεί δεδομένη την εκτύπωση από mobile συσκευή, ενώ παράλληλα θα υπάρξουν και δυνατότητες 3D printing για τους χρήστες.

TCP: Με βάση την εμπειρία σας, εάν έπρεπε να ξεχωρίσετε 3 βασικά στοιχεία που οφείλει να προσέξει ένας συνεργάτης αυτήν την εποχή, ποια θα ήταν αυτά; Το cash flow; Η απόκτηση νέων δεξιοτήτων; Η νέα προσέγγιση στην πώληση; Η ανάπτυξη σε άλλες αγορές (γεωγραφικές, τεχνολογικές, κάθετες); Οι σχέσεις του με τους κατασκευαστές; Κάτι άλλο;

ΓΣ: Δυστυχώς την εποχή που διανύουμε ένας συνεργάτης θα πρέπει να προσέξει με την ίδια βαρύτητα όλα όσα αναφέρατε.
• Το cash flow είναι σημαντικό γιατί χωρίς αυτό δεν προχωρά μια επιχείρηση.
• Η ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων αν σταματήσει, επικρατεί ο νόμος του ποδηλάτου και υποχωρούμε αντί να πηγαίνουμε μπροστά.
• Η νέα προσέγγιση στον τρόπο πώλησης θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Δεν μπορεί, πλέον, ο πωλητής να μιλά με την receptionist, θα πρέπει να καταλάβει τις ανάγκες του πελάτη και να προσφέρει λύσεις, μόνο τότε θα είναι χρήσιμος για αυτόν.
• Η επέκταση δραστηριοτήτων σε άλλες γεωγραφικές περιοχές είναι εξίσου σημαντική γιατί έτσι θα αποκομίσει νέες εμπειρίες και νέες προοπτικές.
• Τέλος, η σχέση με τους κατασκευαστές είναι σημαντική μιας και θα πρέπει να τηρούνται αμφίδρομα οι δεσμεύσεις προς τους κοινούς στόχους.

Related Posts