17.1 C
Athens
29/03/2024
Biztech

Οι αλλαγές που ανακοίνωσε η Apple

Η Apple, όπως αναμενόταν, ανακοίνωσε νέα μοντέλα iPad. Και εκ πρώτης όψεως, οι ανακοινώσεις ήταν χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις. Σίγουρα, το νέο iPad Air έχει καινούριο όνομα και είναι πιο ελαφρύ, πιο λεπτό και έχει τον νέο 64-bit επεξεργαστή. Αλλά τις περιμέναμε. Ίσως όχι το νέο όνομα, το οποίο δείχνει ότι η Apple θέλει να εκμεταλλευτεί τη δημοτικότητα του MacBook Air, αλλά τα υπόλοιπα ήταν μάλλον φυσιολογικά.

Οι πιο ενδιαφέρουσες αλλαγές που κάνει μία εταιρεία είναι συνήθως εκείνα που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά. Και στην περίπτωση των τελευταίων ανακοινώσεων της Apple, υπάρχουν δύο σημαντικές “λεπτομέρειες”.

Η πρώτη είναι η δωρεάν διάθεση του iWork, της σουίτας εφαρμογών γραφείου της Apple. Ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε τη δωρεάν διάθεση για πρώτη φορά στην παρουσίαση των νέων iPhone, αλλά εδώ το επεκτείνει στα προϊόντα της (iPad, Mac) που κινούνται πιο κοντά στο χώρο του PC. Και είναι προφανές ότι η Apple θέλει πλέον να χτυπήσει στα ίσια τη Microsoft, τα Windows και ιδιαίτερα το Office.

Δεν είναι λίγοι οι χρήστες που προτιμούν τα Windows μόνο και μόνο επειδή έχουν συνηθίσει τo Word και το Excel. Παλαιότερα, δεν ήταν και τόσο δύσκολο να τα βρεις “σπασμένα”. Τώρα, η κατάσταση είναι διαφορετική. Και σε μία περίοδο ύφεσης, τα €100 που ζητά η Microsoft για τη βασική έκδοση του Office 365 δεν είναι και τόσο εύκολο να τα δώσει κανείς. Εκεί ποντάρει τώρα η Apple που είναι γνωστό ότι προσπαθεί να πλασάρει το iPad ως μία υπολογιστική συσκευή που μπορεί να υποκαταστήσει τουλάχιστον κατά 80% τον κλασικό προσωπικό υπολογιστή που χρησιμοποιείται.

Η δεύτερη “λεπτομέρεια” σχετίζεται με τις τιμές που ανακοίνωσε η Apple. Ας δούμε λίγο αυτές που θα ισχύουν στην Ελλάδα όσον αφορά τις βασικές εκδόσεις (16GB μόνο με WiFi). Το iPad Air θα πωλείται €509 (έναντι €529 που είναι η τιμή του υφιστάμενου μοντέλου), ενώ το iPad mini με Retina θα τιμάται στα €419. Αυτή τη στιγμή, το iPad mini κοστίζει €359 και θα ανέβει στα €419. Σημειωτέον πως η βασική διαφορά των δύο εκδόσεων του iPad mini είναι η οθόνη.

Είναι γνωστό ότι το iPad mini είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο από τα tablets της Apple. Αλλά το περιθώριο κέρδους της είναι και μικρότερο. Οπότε η Apple ρίχνει την τιμή στο “μεγάλο” μοντέλο προκειμένου να το ενισχύσει τις πωλήσεις του -ιδίως από τη στιγμή που είναι πιο ελαφρύ και πιο λεπτό άρα προσφέρει καλύτερη εμπειρία- ενώ την ίδια στιγμή ωθεί τους καταναλωτές που θέλουν ένα 8άρι tablet να προτιμήσουν την λίγο πιο ακριβή έκδοση. Γιατί άπαντες γνωρίζουν ότι το iPad mini με Retina θα κερδίσει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις. Υψηλότερη τιμή, καλύτερα περιθώρια κέρδους. Και αν τα €60 δεν φαίνονται πολλά, ας μην ξεχνάμε πόσα εκατομμύρια iPad πωλούνται ετησίως. Συνολικά, 170 εκατ. τεμάχια έχει πουλήσει μέχρι τώρα η Apple.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα