17.1 C
Athens
25/04/2024
Biztech

Ήρθε η ώρα του Enterpise Mobilty!

Η εργασία εκτός συγκεκριμένου και περιορισμένου χώρου εργασίας είναι μια από τις πιο ισχυρές τάσεις στο σύγχρονο επιχειρείν. To Enterprise Mobility είναι σημαντικό, διότι παρέχει στους εργαζομένους ευελιξία και επιλογές, γεγονός που μπορεί να βελτιώσει τόσο την παραγωγικότητα των ίδιων, όσο και την απόδοση της επιχείρησης με την προσέγγιση νέων πελατών και αγορών.

Χάρη στην ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, το Enterprise Mobility σε όλα τα επίπεδα – από τη λογική του BYOD, την ασύρματη συνδεσιμότητα οποτεδήποτε και οπουδήποτε, τη χρήση smartphones, tablets, ειδικών φορητών τερματικών και επικοινωνία με το cloud – είναι πλέον καθιερωμένο. Επιπλέον, το AIDC (Automatic identification and data capture) έχει εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό, ώστε η σύλληψη των δεδομένων και η εισαγωγή τους στην κατάλληλη business εφαρμογή να γίνεται εύκολα και με αυτόματο τρόπο, αξιοποιώντας μια μεγάλη γκάμα από τρόπους, όπως RFID, barcode, βιομετρία, OCR ή ακόμα και αναγνώριση φωνής.

Το mobility βρίσκεται στο επίκεντρο των στρατηγικών σε εταιρείες και οργανισμούς παντού και υποστηρίζεται πολύ καλά από ένα τεράστιο φάσμα συσκευών, mobile λειτουργικά συστήματα, εφαρμογές, εργαλεία διαχείρισης και ποικίλες υπηρεσίες.

 


 

To Enterprise Mobility μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις «τιθασεύουν» τη συλλογική ισχύ και τα insights τόσο του onsite όσο και του απομακρυσμένου εργατικού δυναμικού, υλοποιώντας mobile τεχνολογίες για να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα των επιχειρησιακών διεργασιών, να βελτιώσουν τη λήψη αποφάσεων στο γραφείο και εν κινήσει, αλλά και να προσφέρουν (αλλά και να συλλέξουν) ακριβείς πληροφορίες, όλες σε πραγματικό χρόνο.

Ολοένα και περισσότερο, οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν κινητές συσκευές (laptops, tablets και smartphones), καθώς και cloud υπηρεσίες, ώστε να εκτελέσουν εργασίες εκτός γραφείου. Επιπλέον, οι τεχνολογίες BYOD δείχνουν να ωφελούν σημαντικά τις επιχειρήσεις, μειώνοντας το κόστος του ΙΤ και προσφέροντας την απαιτούμενη για την εποχή ευελιξία.

Αν και ο ακριβής ορισμός του Enterprise Mobility -η χρήση συνδεδεμένων mobile συσκευών για εργασίες εκτός χώρου εργασίας- είναι απλός, στην πράξη συνεπάγεται περισσότερη ελευθερία, ευελιξία και παραγωγικότητα για το εργασιακό δυναμικό σε όλο τον κόσμο. Στην εποχή μας, μάλιστα, το Enterprise Mobility υλοποιείται με τρόπους που δεν μπορούσαμε να διανοηθούμε μέχρι πρότινος.

 

Μιας και η τεχνολογία αναπτύσσεται, πολλές από τις Web εφαρμογές μετατρέπονται σε mobile applications, συνεισφέροντας στο οικοσύστημα του Enterprise Mobility. Το βασικό πλεονέκτημά τους είναι πως προσφέρουν φορητότητα και επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο, σε συνδυασμό με άμεση πρόσβαση σε επιχειρηματικά δεδομένα, αλλά και ευέλικτο customer service και υποστήριξη.

Οι εργαζόμενοι θα δουν άμεσα τις επιπτώσεις στην εργασία τους, τόσο όσον αφορά την ποιότητα όσο και τη συνολική διαχείριση χρόνου, αλλά και τη βελτιωμένη παραγωγικότητα. Στην ίδια λογική, η προσαρμογή της επιχείρησης στη λογική του Enterprise Mobility θα προσφέρει το επιθυμητό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, προκειμένου να ενισχύσει την ανάπτυξη.

Η mobile τεχνολογία έχει καταφέρει να προσφέρει στις επιχειρήσεις μια νέα πλατφόρμα, ώστε να διεξάγουν τις επιχειρήσεις τους σε μια ποικιλία από κάθετες αγορές. Σε συνδυασμό με το IoT, η mobile τεχνολογία έχει κατορθώσει να φέρει το mobile στην κορυφαία θέση, όσον αφορά το επιχειρείν στο σύνολό του. Στην ίδια λογική, το Enterprise Mobility έχει δημιουργήσει μια νέα αγορά στον κλάδο του ΙΤ την τελευταία δεκαετία.

 

To Enterprise Mobility μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις «τιθασεύουν» τη συλλογική ισχύ και τα insights τόσο του onsite όσο και του απομακρυσμένου εργατικού δυναμικού, υλοποιώντας mobile τεχνολογίες για να αυξήσουν την αποτελεσματικότητα των επιχειρησιακών διεργασιών.

 

Στην ουσία, το Enterprise Mobility ωφελεί τις επιχειρήσεις σε πολλούς τομείς τής διαχείρισης του εργατικού δυναμικού, σε συνδυασμό με τις location-based υπηρεσίες, τα συστήματα time tracking, τη διαχείριση HR, το CRM, την ικανοποίηση των εργαζομένων κ.ο.κ. Ας μην ξεχνάμε πως οι περισσότερες από τις mobile εφαρμογές βασίζονται σε ένα εξαιρετικά ασφαλές περιβάλλον, μιας και τα κρίσιμα δεδομένα που είναι αποθηκευμένα στους servers παραμένουν ασφαλή στα data centers. Το συμπέρασμα είναι πως οι επιχειρήσεις θα πρέπει τελικά να επιλέξουν να εισέλθουν στην εποχή του Enterprise Mobility, προκειμένου να μπορούν να διακριθούν στο νέο περιβάλλον.

 

Ας δούμε όμως 5 βασικά πλεονεκτήματα του Enterprise Mobility για τις επιχειρήσεις:

 

   1.  Βελτίωση της παραγωγικότητας των εργαζομένων με εύκολη πρόσβαση στις πληροφορίες

Οι εφαρμογές του Enterprise Mobility θα βοηθήσουν τους χρήστες, τους εργαζομένους, να διατηρούν τις πολύτιμες πληροφορίες τους ενημερωμένες εν κινήσει. Το αποτέλεσμα θα είναι πως θα μπορούν διαχειριστούν καλύτερα τις εργασίες τους, συνδυάζοντάς τες με ένα οργανωμένο εργασιακό μοντέλο. Θα ανακαλύψουν πως η χρήση των κατάλληλων mobile apps θα τους προσφέρει μεγάλη ευελιξία, με αποτέλεσμα να βελτιωθεί η παραγωγικότητά τους, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζεται η ορθή διαχείριση χρόνου.

 

   2.  Κορυφαίο workflow για τους εργαζόμενους εν κινήσει

Οι εργαζόμενοι που δουλεύουν εκτός γραφείου αντιμετωπίζουν προκλήσεις που σχετίζονται με την επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο, μιας και η εργασία τους δεν περιορίζεται σε μία και μόνο τοποθεσία. Το mobility θα λύσει αυτά τα προβλήματα, καθώς επίσης και εκείνο της παρουσίας, προσωποποιώντας τη διαδικασία.

 

   3.  Δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για ενημερωμένες αποφάσεις

Τα δεδομένα αποτελούν σημαντική παράμετρο στον επιχειρηματικό κόσμο και τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο είναι ακόμα πιο σημαντικά για τη λήψη κρίσιμων αποφάσεων τη σωστή στιγμή. Στη λογική αυτή, οι εργαζόμενοι στις πωλήσεις θα πρέπει να έχουν άμεση πρόσβαση στα δεδομένα πωλήσεων, προκειμένου να γνωρίζουν το διαθέσιμο στοκ των αγαθών, σε πρώτη φάση.

Ως γενική αρχή, τα δεδομένα προσφέρουν τα κατάλληλα insights ώστε να εξαλείφονται προβλήματα διαχείρισης. Επιπλέον, αποτελούν συνδετικό κρίκο μεταξύ των ομάδων πωλήσεων και marketing, ώστε να έχουν σωστή επικοινωνία και συνεργασία.

 

   4.  Ενισχυμένη πελατειακή υποστήριξη και υπηρεσίες

Οι εποχές που οι πελάτες επισκέπτονταν κάποιο website για online shopping έχουν παρέλθει και αντικατασταθεί από τα mobile apps. Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ολοκληρωμένες πληροφορίες και στο customer support για να βρουν απαντήσεις στις έρευνές τους. Το αποτέλεσμα είναι η ευελιξία, καθώς και η ευκολία στο workflow, προσφέροντας στον πελάτη μεγαλύτερη ικανοποίηση.

 

   5.  Περικοπή κόστους

Τα Enterprise mobile apps βοηθούν στη διαχείριση του εργατικού δυναμικού, εξαλείφοντας την ανάγκη για δαπανηρές in-house web εφαρμογές. Το κόστος ενός mobile app είναι σαφώς πιο λίγο σε σχέση με κάποιο web app. Εκτός αυτού βέβαια, το γεγονός πως οι εν κινήσει εργαζόμενοι μπορούν να εργαστούν απρόσκοπτα όπου κι αν βρίσκονται, θα περιορίσει το λειτουργικό κόστος, ενώ ταυτόχρονα θα ενισχύσει την παραγωγικότητα.

 

Καθώς το Enterprise Mobility εξελίσσεται, προβλέπει με επιτυχία τις ανάγκες των χρηστών και αναπτύσσει νέες τεχνολογίες που θα γίνουν βασικές προτεραιότητες του ΙΤ για το 2018 και μετά.

 

Ο ρόλος και η αγορά του AIDC

Το Automatic Identification and Data Capture (AIDC) περιλαμβάνει μια ευρεία κατηγορία τεχνολογιών που χρησιμοποιείται για τη συλλογή πληροφοριών από άτομα, αντικείμενα, εικόνες ή ήχους χωρίς να απαιτείται χειρωνακτική εισαγωγή δεδομένων. Τα συστήματα AIDC χρησιμοποιούνται για τη διαχείριση του inventory, της παράδοσης, των assets, της ασφάλειας και των εγγράφων. Οι κλάδοι στους οποίους χρησιμοποιούνται τα συστήματα AIDC περιλαμβάνουν τη διανομή, τις κατασκευές, τις μεταφορές, τη φαρμακευτική, κυβερνητικές υπηρεσίες και το λιανικό εμπόριο, εν μέσω άλλων.

Οι εφαρμογές AIDC εμπίπτουν συνήθως σε κάποια από τις εξής κατηγορίες: Αναγνώριση και επαλήθευση της πηγής, εντοπισμός, και διασύνδεση με άλλα συστήματα. Στις τρέχουσες τεχνολογίες AIDC περιλαμβάνονται οι εξής:

 

Barcodes: Τοποθετημένοι σε εμπορεύματα και αποτελούν αναγνωριστικά ενός συγκεκριμένου προϊόντος, αριθμού, ατόμου ή τοποθεσίας. Ένας αναγνώστης barcode χρησιμοποιεί ακτίνα laser, ώστε να μεταφράσει τις πληροφορίες από την εικόνα σε ψηφιακά δεδομένα.

 

2D barcodes: Αποθηκεύουν πληροφορίες όχι μόνο οριζόντια, όπως κάνουν τα μίας διάστασης barcodes, αλλά και κάθετα. Αυτό σημαίνει πως οι 2D κωδικοί μπορούν να αποθηκεύσουν ως και 7.089 χαρακτήρες.

 

Μαγνητικές λωρίδες: Διαθέτουν οι πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες, οι κάρτες κλειδιών και οι κάρτες σάρωσης. Οι πληροφορίες είναι καταγεγραμμένες στις λωρίδες μέσω μαγνητισμού, επιτρέποντας τόσο την ανάγνωση όσο και την εγγραφή.

 

Έξυπνες κάρτες: Πλαστικές κάρτες σε μέγεθος πιστωτικής με ενσωματωμένο microchip. Μια έξυπνη κάρτα θα αποθηκεύσει πολύ περισσότερα δεδομένα από μια κάρτα μαγνητικών λωρίδων. Έχουν τη δυνατότητα αποθήκευσης δεδομένων (χρήση τηλεφωνικών κλήσεων, ηλεκτρονικών πληρωμών, πρόσβαση σε υπηρεσίες κ.ά.). Κάποιες μάλιστα έξυπνες κάρτες περιλαμβάνουν προγραμματισμό και υποστηρίζουν πολλαπλές εφαρμογές.

 

Optical character recognition (OCR): Αναγνώριση εκτυπωμένων ή γραμμένων χαρακτήρων σε έναν υπολογιστή. Μεταξύ άλλων, το OCR χρησιμοποιείται για την ψηφιοποίηση εγγράφων και βιβλίων, mail, αλλά και επιταγών και πληρωμών βασισμένων στο mail από πιστωτικές κάρτες.

 

Συστήματα radio frequency identification (RFID): Αποτελούνται από 3 υποσυστήματα: μια κεραία, έναν πομποδέκτη (που συχνά συνδυάζονται σε μία μόνο συσκευή) και έναν αναμεταδότη. Τα δεδομένα που παράγονται χρησιμοποιούνται για να ειδοποιήσουν έναν προγραμματιζόμενο controller για κάποια πράξη που πρέπει να λάβει χώρα. Μιας και το RFID δεν απαιτεί απευθείας επαφή ή σκανάρισμα, τα RFID tags αντικαθιστούν τα barcodes σε πολλές εφαρμογές.

 

Βιομετρικές εφαρμογές: Αναγνωρίζουν μεμονωμένα άτομα συγκρίνοντας τα βιολογικά δεδομένα, όπως είναι τα δακτυλικά αποτυπώματα, τα φωνητικά χαρακτηριστικά και την ίριδα του ματιού, με τα αποθηκευμένα δεδομένα για το άτομο αυτό. Τα βιομετρικά συστήματα αποτελούνται από έναν αναγνώστη ή μια συσκευή σάρωσης και το software που μετατρέπει τα σκαναρισμένα βιολογικά δεδομένα σε ψηφιακή μορφή, αποθηκεύοντάς τα. Η πιστοποίηση μέσω βιομετρικής επαλήθευσης έχει γίνει κάτι κοινό στα εταιρικά συστήματα και σε εκείνα της δημόσιας ασφάλειας, στα consumer electronics και στις εφαρμογές POS. Στις εξειδικευμένες βιομετρικές AIDC τεχνολογίες περιλαμβάνεται το fingerscanning, η ηλεκτρο-οπτική αναγνώριση και η φωνητική αναγνώριση.

 

Η αγορά του Automatic Identification and Data Capture (AIDC) αναμένεται να φτάσει τα 72 εκατομμύρια δολάρια ως το 2022, με μέσο ετήσιο όρο ανάπτυξης της τάξης του 11%, κατά τη διάρκεια της περιόδου 2017 ως 2022. Η παγκόσμια αγορά του AIDC κινείται κυρίως από την αυξανόμενη απαίτηση για την εξάλειψη των λαθών εισαγωγής που πραγματοποιείται χειροκίνητα, από τις κυβερνητικές νομοθεσίες και τη χρησιμοποίηση της τεχνολογίας AIDC, τις ποικίλες τεχνολογικές εξελίξεις και την αναπτυσσόμενη βιομηχανία του e-commerce. Επιπρόσθετα, ο τομέας της υγειονομικής περίθαλψης και οι αναπτυσσόμενες οικονομίες αναμένεται να προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες για την ανάπτυξη της οικονομίας κατά την προβλεπόμενη περίοδο.

Η παγκόσμια αγορά του AIDC διαφοροποιείται ανά προϊόν (Barcode εκτυπωτές, Barcode Verifiers, Barcode Scanners, RFID συσκευές, Αναγνώστες μαγνητικών λωρίδων, Αναγνώστες έξυπνων καρτών, Βιομετρικά, Optical Character Recognition και mobile υπολογιστές), ανά κάθετη αγορά (Κατασκευές, Λιανική, Μεταφορές και Logistics, Τράπεζες και Χρηματιστικά, Υγειά κ.ο.κ.), αλλά και ανά γεωγραφική περιοχή (Β. Αμερική, Ευρώπη, Ασία- Ειρηνικός, Λ. Αμερική, Μέση Ανατολή και Αφρική).

 

Στη βάση τύπου προϊόντος, το segment των βιομετρικών συστημάτων κυριάρχησε στην παγκόσμια αγορά AIDC και αναμένεται να συνεχίσει την κυριαρχία κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου, με βασικό λόγο πως υιοθετείται από ποικίλους κλάδους όπως είναι οι τράπεζες, οι κυβερνητικές υπηρεσίες, η υγεία, ο τουρισμός και η μετανάστευση, ώστε να βελτιώσουν τη συνολική ασφάλεια, τον έλεγχο του προσωπικού, ασθενείς, πελάτες και να αναγνωρίζουν μεμονωμένα άτομα.

 

Σύμφωνα με σύγχρονα ευρήματα έρευνας, η παγκόσμια αγορά του Enterprise Mobility, η οποία το 2014 άξιζε 86,3 δις δολάρια, αναμένεται να φτάσει τα 510,4 δις ως το τέλος του 2022.

 

Η αγορά του Enterprise Mobility

Σε μια από τις πρόσφατες έρευνές της, η Transparency Market Research εξετάζει την πορεία ανάπτυξης που παρουσιάζει η παγκόσμια αγορά Enterprise Mobility και τους παράγοντες που αναγκάζουν τους οργανισμούς να υιοθετήσουν αυτές τις προηγμένες λύσεις. Ας δούμε κάποια από τα συμπεράσματα της έρευνας με τίτλο «Enterprise Mobility Market – Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2015 – 2022».

Το mobility θεωρείται ως μια από τις βασικές παραμέτρους, προκειμένου οι επιχειρηματικοί οργανισμοί να απολαύσουν απρόσκοπτες και ομαλές διεργασίες. Τα παλιότερης τεχνολογίας επιτραπέζια ή ενσύρματα τηλέφωνα αποτελούσαν τον πλέον κοινό τρόπο επικοινωνίας για τις επιχειρήσεις. Εντούτοις, η έλευση των εξελιγμένων ασύρματων συσκευών που δίνουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να παραμείνουν online και συνδεδεμένες οποιαδήποτε στιγμή, έχει επαναστατικοποιήσει τον τρόπο διεξαγωγής του επιχειρείν παγκοσμίως. Ως εκ τούτου, το Enterprise Mobility έχει αναδειχθεί ως η πλέον βιώσιμη λύση για τις επιχειρήσεις, βοηθώντας τες να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις μιας ανταγωνιστικής αγοράς.

 

Το Enterprise Mobility είναι τελικά μια τάση που ουσιαστικά μεταμορφώνει την εργασιακή κουλτούρα, επιτρέποντας στους εργαζόμενους να εργάζονται εκτός γραφείου, χρησιμοποιώντας cloud υπηρεσίες και mobile συσκευές. Με την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών, το enterprise mobility έχει αποδειχθεί αναντικατάστατο για τις επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθος και την ειδίκευσή τους. Αυτό που αποδεικνύει η έρευνα τελικά είναι πως, δεδομένου του αυξανόμενου αριθμού των επιχειρήσεων από όλον τον κόσμο που αναζητούν λύσεις Enterprise Mobility ώστε να εκμεταλλευτούν τις νεότερες ασύρματες τεχνολογίες, η αγορά του Enterprise Mobility αναμένεται να αποκτήσει σημαντική αξία.

Σύμφωνα με τα ευρήματα τη έρευνας του TMR, η παγκόσμια αγορά του Enterprise Mobility, η οποία το 2014 άξιζε 86,3 δις δολάρια, αναμένεται να φτάσει τα 510,4 δις ως το τέλος του 2022. Εφόσον τα νούμερα αποδειχθούν σωστά, η παγκόσμια αγορά θα αυξηθεί στο εντυπωσιακό μέσο ετήσιο όρο ανάπτυξης του 24,7% μεταξύ 2015 και 2022.

 

Σε αυτό θα συμβάλλει και το γεγονός πως οι επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο απαιτούν ολοένα και περισσότερη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα. Βάσει των συσκευών, η παγκόσμια αγορά του Enterprise Mobility διαχωρίζεται στα laptops, στα tablets και στα smartphones. Το 2014 τα laptops αναδείχθηκαν ως η πλέον προτιμώμενη συσκευή της αγοράς. Πλέον, η ζήτηση για smartphones έχει αυξηθεί σημαντικά, ιδίως κατά τη διάρκεια της περιόδου που αναφερόμαστε. Από πλευράς software, η αγορά του Enterprise Mobility διαχωρίζεται στα: mobile application management, mobile device management, telecom expense management, mobile message management και content and enterprise email management.

Οι κλάδοι που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη είναι οι κυβερνητικές υπηρεσίες και η εκπαίδευση, το ΙΤ και οι τηλεπικοινωνίες, το hospitality και το retail, η αυτοκινητοβιομηχανίες και οι κατασκευές, τα media και η υγεία. Από πλευράς γεωγραφικών περιοχών, η Βόρεια Αμερική οδηγεί την παγκόσμια αγορά του Enterprise Mobility.

 

Η αγορά του BYOD και του Enterprise Mobility

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η πρόσφατη έρευνα της Zion Market Research, η οποία εστιάζει στο BYOD παράλληλα με το Enterprise Mobility, δεδομένου πως οι επιχειρήσεις επιτρέπουν πλέον στους εργαζομένους να εργάζονται με τις δικές τους συσκευές, όταν δεν βρίσκονται στον χώρο εργασίας. Η τάση αυτή κερδίζει συνεχώς έδαφος και έχει αποδειχθεί πως ενισχύει την παραγωγικότητα των εργαζομένων. Επιπλέον, το BYOD και το Enterprise Mobility συνεισφέρει στην ικανοποίηση των εργαζομένων και ταυτόχρονα μειώνει τις δαπάνες.

 

Η αγορά των BYOD και Enterprise Mobility, σύμφωνα με τη σχετική έρευνα, αναμένεται να παρουσιάσει σημαντική αύξηση, δεδομένης της αυξανόμενης τάσης των εργαζομένων για χρήση smartphones και άλλων φορητών συσκευών. Και η τάση αυτή ενισχύεται από την παρουσία των smartphones. Επιπλέον, το μειωμένο κόστος του hardware αποτελεί σημαντικό παράγοντα που ενισχύει την αγορά αυτή με θετικό τρόπο. Σε αυτό συμβάλλει και η γενικότερη τάση συγχωνεύσεων και αποκτήσεων που με τη σειρά της αναμένεται να ενισχύσει την αγορά αυτή μέσα στα επόμενα χρόνια. Το μόνο σημείο, σύμφωνα με την έρευνα, που μπορεί να αποτελέσει ανασχετικό παράγοντα είναι οι ανησυχίες για την ασφάλεια.

Η διαφοροποίηση και στην έρευνα της Zion Market Research είναι η ήδη γνωστή: smartphones, PCs, tablets κ.ο.κ. Οι κυρίαρχοι κλάδοι στην αγορά αυτή είναι παραδοσιακά το λεγόμενο BFSI (Τράπεζες, Χρηματοοικονομικές Υπηρεσίες και Ασφάλειες). Η αγορά αυτή αναμένεται να γνωρίσει επιπλέον άνθηση στο άμεσο μέλλον εξαιτίας των αναπτυσσόμενων και end-user κλάδων.

Όσον αφορά την ασφάλεια, η παγκόσμια αγορά BYOD και Enterprise Mobility διαφοροποιείται ως εξής: mobile fleets security, identity access management, email security, multi-user management, mobile content security, device security, network security και applications security.

 

Ο ρόλος του καναλιού

Το συμπέρασμα για το κανάλι συνεργατών είναι ξεκάθαρο: Το Enterprise Mobility είναι ένας χώρος που προσφέρει εξαιρετικές δυνατότητες δραστηριοποίησης τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα. Τα στοιχεία δείχνουν ξεκάθαρα πως οι επιχειρήσεις -είτε πρόκειται για μικρομεσαίες είτε για μεγάλου μεγέθους- έχουν ξεκινήσει ήδη ή σκοπεύουν στο άμεσο μέλλον να επενδύσουν στην τεχνολογία αυτή που περιλαμβάνει λύσεις software και hardware. Η παρουσία του συνεργάτη είναι ιδιαίτερα σημαντική στην παρούσα φάση, δεδομένου πως θα προσεγγίσει τον πελάτη με σύμμαχο την τεχνογνωσία του, προσφέροντας τις βέλτιστες ανά περίπτωση λύσεις, προτείνοντας εναλλακτικές και παρέχοντας συνεχή υποστήριξη σε κάθε φάση σχεδιασμού και υλοποίησης. Το αποτέλεσμα θα είναι μια υγιής σχέση, η οποία θα συνεχιστεί στο μέλλον επ’ ωφελεία όλων.

 

 

Η AI και το μέλλον του Enterprise Mobility

Καθώς το Enterprise Mobility εξελίσσεται, προβλέπει με επιτυχία τις ανάγκες των χρηστών και αναπτύσσει νέες τεχνολογίες που θα γίνουν βασικές προτεραιότητες του ΙΤ για το 2018 και μετά. Ποιες είναι όμως οι αλλαγές, μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, στον τομέα της mobile τεχνολογίας που θα γνωρίσουν οι επιχειρήσεις;

 

Σχετικά πρόσφατα, το MOBI, μια παγκόσμια Mobility Management Platform (MMP), διεξήγαγε μια παγκόσμιας εμβέλειας έρευνα για το θέμα αυτό. Αναλύοντας τις απαντήσεις 300 ΙΤ decision makers, οι οποίοι εργάζονται για πολυεθνικές επιχειρήσεις με τουλάχιστον 1000 άτομα προσωπικό, αποκάλυψε κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες τάσεις που το κανάλι συνεργατών καλό θα είναι να έχει υπόψη το για τα χρόνια που έρχονται.

 

Η τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται συνεχώς στο προσκήνιο στην εποχή μας, και ολοένα και περισσότεροι decision makers πιστεύουν πως η ΑΙ έχει θετικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις. Μεταξύ μια μεγάλης λίστας πιθανών πλεονεκτημάτων, συμπεριλαμβάνονται οι έξυπνες mobile συσκευές που θα βοηθήσουν τους εργαζομένους να είναι πιο παραγωγικοί, να ελαχιστοποιήσουν τα λάθη και να μειώσουν την ανάγκη των εργαζομένων να εκτελούν επαναλαμβανόμενες εργασίες.

Για τις περισσότερες επιχειρήσεις, η υλοποίηση του AI είναι μια συνεχιζόμενη διαδικασία που απέχει αρκετά χρόνια από την ολοκλήρωσή της. Όταν αναφερόμαστε όμως στις αυτοματοποιημένες τεχνολογικές λύσεις, ποια είναι τα εμπόδια που φαίνεται πως περιορίζουν περισσότερο τους Enterprise Mobility managers;

Οι παγκόσμιοι ΙΤ ηγέτες συναινούν πάντως στο γεγονός πως τα πλέον συχνά εμπόδια σε σχέση με την ΑΙ είναι το κόστος, τα κενά ασφαλείας, ανησυχίες για το ηθικό των εργαζομένων, αλλά και η ανάγκη για training εξαρχής. Αυτές οι ανησυχίες απασχολούν πρωτίστως τους μεγαλύτερους σε ηλικία σε σχέση με τους νεότερους που είναι σαφώς πιο δεκτικοί στις νέες τεχνολογίες και στον ρόλο τους στη νέα πραγματικότητα.

 

Τι κρύβει το μέλλον

Εκτός της ΑΙ, το Enterprise Mobility φαίνεται πως σπεύδει να υιοθετήσει μια πληθώρα από άλλες τεχνολογίες, προχωρώντας προς το μέλλον. Οι περισσότεροι από τους μισούς IT leaders πιστεύουν πως τα smartphones, τα tablets και τα laptops θα χρησιμοποιούνται πλέον σχεδόν σε όλες τις επιχειρήσεις ως το 2022, αλλά το 50% πιστεύει πως οι συσκευές Machine-to-Machine (M2M), το Internet of Things και οι ψηφιακοί βοηθοί θα βρίσκονται επίσης σε κοινή χρήση ως επιχειρηματικά εργαλεία.

Στα επόμενα λίγα χρόνια, η προσέγγιση που θα έχουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να υιοθετήσουν νέες mobile τεχνολογίες θα διαφοροποιηθεί σημαντικά. Αν και λιγότεροι από τους μισούς των ερωτηθέντων decision makers που απασχολούν 1000 με 2000 εργαζομένους πιστεύουν πως το M2M και το IoT θα χρησιμοποιείται συχνά στο μέλλον, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις είναι πιθανότερο να αποδεχτούν πως αυτές οι συσκευές (και όποιες άλλες πιθανές mobile τεχνολογίες, στην ίδια λογική), θα αποτελέσουν τα καθημερινά επιχειρηματικά gadgets.

 

Τα wearables αποτελούν μια από τις πλέον δημοφιλείς επιλογές μεταξύ των ΙΤ leaders με λιγότερα από 3 χρόνια εμπειρίας στο mobility program management. Παρ’ όλο τον ενθουσιασμό της ομάδας αυτής, οι βετεράνοι του Enterprise Mobility δεν είναι και τόσο επιρρεπείς στο να συμφωνήσουν. Για το λόγο αυτόν, εκείνοι με περισσότερα από πέντε χρόνια εμπειρίας στο mobility τοποθετούν τα wearables πιο πίσω στις προτεραιότητές τους.

Πάντως, ως το 2022, οι IT decision makers πιστεύουν πως το πλέον πιθανό σενάριο για την επιχείρησή τους είναι πως σχεδόν όλοι οι εργαζόμενοί τους θα έχουν τον δικό τους ψηφιακό βοηθό. Από την άλλη, οι γυναίκες leaders θεωρούν πως κατά πάσα πιθανότητα τα help desks των επιχειρήσεων θα βασίζονται σχεδόν εξ ολοκλήρου στα bots, ενώ τα headsets εικονικής πραγματικότητας θα αποτελούν κοινά εργαλεία γραφείου. Ταυτόχρονα, οι εργαζόμενοι θα δουλεύουν απομακρυσμένα και οι μη δημιουργικές εργασίες θα πραγματοποιούνται από ρομπότ μέσα στα επόμενα 10 χρόνια.

Οι επιχειρήσεις με μεγαλύτερης ηλικίας ομάδες ΙΤ είναι εξίσου πιθανό να μην προετοιμάζονται καθόλου για το μέλλον. Όταν ρωτήθηκαν, το 7% των decision makers (50 χρονών ή μεγαλύτεροι) δεν ήταν σίγουροι κατά πόσον οι όποιες νέες mobile συσκευές ή τεχνολογίες θα αποτελούσαν κοινό τόπο στον χώρο εργασίας τους ως το 2022. Συγκεκριμένα, όταν ρωτήθηκε σχετικά με τη δική τους επιχείρηση, καμία άλλη ηλικιακή ομάδα δεν έδωσε απάντηση του τύπου “κανένα από τα προηγούμενα/ δεν γνωρίζω”.

 

Εν τέλει, το ερώτημα παραμένει: Πώς θα προετοιμάσουν οι επιχειρήσεις τούς απομακρυσμένους εργαζομένους τους για όλες εκείνες τις αλλαγές που θα προκύψουν στον κλάδο του Enterprise Mobility εντός του 2018 και μετά; Εφόσον δεν έχουν δώσει το βάρος που απαιτείται τόσο στην ΑΙ όσο και στις λοιπές mobile τεχνολογίες, θα πρέπει να ξεκινήσουν να σχεδιάζουν τις μελλοντικές στρατηγικές ανάπτυξης του ΙΤ ξεκινώντας από σήμερα.

Σε τελική ανάλυση, τα πλέον επιτυχημένα προγράμματα mobility για επιχειρήσεις δεν προκύπτουν τυχαία. Απαιτούν προηγούμενο σχεδιασμό και προετοιμασία μηνών ή ακόμα και ετών, προτού υιοθετηθούν και υλοποιηθούν οι νέες συσκευές. Και σε αυτό το σημείο, η παρέμβαση και ο συμβουλευτικός ρόλος του καναλιού κρίνεται απολύτως απαραίτητος.

 

Σχετικά άρθρα

Πρώτο partner event της Kyocera στην Ελλάδα

Giorgos Athanassiadis

Η Dell EMC Networking συνδέει τα data centers της Eurofiber

Οι νέες κάμερες της VivoTek βλέπουν και σε γωνίες

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα