Το smartphone της… Μαρμοτας!

Τι είναι αυτό που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο την ίδια μέρα; Εκτός από την ημέρα της… Μαρμότας, η Vodafone μπορεί πλέον να ισχυρίζεται ότι πρόκειται για το νέο σας smartphone!

Με τίτλο “Νέο smartphone κάθε χρόνο”, η μεγάλη… κόκκινη, παρουσίασε μία νέα και άκρως ενδιαφέρουσα (το γιατί στη συνέχεια) υπηρεσία.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της υπηρεσίας, οι κάτοχοι συμβολαίου Vodafone έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν μία συνδρομητική υπηρεσία η οποία αποτελείται από ένα μηνιαίο πάγιο και μία εφάπαξ αρχική πληρωμή.

Ανάλογα με το ύψος του παγίου, ο υπάρχον πελάτης αποκτά πρόσβαση στη δυνατότητα να επιστρέψει το κινητό του μετά από ένα έτος, και να επιλέξει όποιο επιθυμεί από μία συγκεκριμένη κατηγορία τιμής.

Για παράδειγμα με 200 Ευρώ εφάπαξ κόστος (καταβάλλεται μόνο τον πρώτο χρόνο) και 40 Ευρώ ανά μήνα, ο πελάτης (συμβολαίου) Vodafone μπορεί να παίρνει νέο smartphone αξίας 700-800 Ευρώ κάθε χρόνο, αρκεί να συνεχίσει να καταβάλλει το μηνιαίο πάγιο αλλά και επιστρέφοντας το προηγούμενο smartphone κάθε φορά.

Αξίζει να σημειώσω, ότι η Vodafone (κάτι που επίσης δεν θα βρείτε εύκολα σε άλλες ανακοινώσεις) δίνει τη δυνατότητα να κρατήσετε το παλιό σας smartphone, πληρώνοντας το αντίστοιχο ποσό της υπηρεσίας buy back που διαθέτει, δηλαδή περίπου 20% για τα ακριβά μοντέλα.

Το μηνιαίο πάγιο μειώνεται δραματικά για μικρότερης αξίας smartphones φυσικά, και γενικά το όλο project έχει αρκετές “λεπτομέρειες” και πιο πολύπλοκα στοιχεία που αξίζει να μελετήσει κανείς.

Το θέμα όμως, δεν είναι αυτό. Η παρούσα στήλη δεν έχει δημιουργηθεί για να σας παρουσιάζω ανακοινώσεις εταιρειών, αλλά τη γνώμη μου για θέματα που θεωρώ σημαντικά. Το σημαντικό λοιπόν σε αυτήν την υπόθεση είναι άλλο, και σας διαβεβαιώ ότι δεν θα το διαβάσετε σε καμία ανακοίνωση και σε καμία παρουσίαση.

Σας “αποκαλύπτω” λοιπόν, ότι το σημαντικό στην όλη υπόθεση, είναι το “μενταλιτέ” της Vodafone πίσω από την νέα υπηρεσία. Αν και δεν πρόκειται να το παραδεχθεί κανένα της στέλεχος επισήμως, ευσεβής πόθος της εταιρείας δεν είναι να “διαλύσει” τον ανταγωνισμό.

Ίσως για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια, σε μία τόσο ανταγωνιστική αγορά, ο στόχος είναι να “ανοίξει” η ίδια η αγορά. Να ανοίξει η αγορά των συσκευών η οποία μέσα σε μόλις 4 χρόνια πήγε από τα 4,2 εκατ. συσκευές στα μόλις 2,7 εκατ.! Να ανοίξει η αγορά που ήθελε τους χρήστες να αλλάζουν συσκευές κάθε 18 μήνες, ενώ τώρα σκέφτονται περισσότερο τα 4 χρόνια!

Το ιδανικό θα ήταν, αυτή η υπηρεσία αφενός να περπατήσει, αφετέρου να “αντιγραφεί” ή εν πάσει περιπτώσει, να δεχθεί κάποια αντίστοιχη απάντηση. Μόνο έτσι θα γυρίσει η αγορά σε παλαιότερες “δόξες”, και μόνο έτσι θα “αναστηθούν” και οι κατασκευαστές συσκευών σε τελική ανάλυση, ειδικά στη χώρα μας όπου η Nokia την… έχει κάνει με ελαφρά πηδηματάκια, και η HTC μειώθηκε από τα 12 άτομα σε 1…

Παράλληλα, θα πρέπει να “βγάλω το καπέλο” στη Vodafone και για ακόμη έναν λόγο.

Επιτέλους, παρουσιάστηκε μία υπηρεσία (ή οποιαδήποτε προσφορά κατά βάση), που απευθύνεται στους υπάρχοντες πελάτες! Ναι, σε αυτούς που δεν λάκισαν για 2 Ευρώ μικρότερο πάγιο στον ανταγωνισμό. Σε αυτούς που είναι πιστοί στην εταιρεία και που μέχρι τώρα έβλεπαν (σε όποιον πάροχο και αν βρίσκονταν) να επιδοτούνται οι νέοι πελάτες!

Μιλάμε για τον ορισμό του παραλογισμού. Επιδοτούμε όσους είναι πρόθυμοι να “αλλαξοπιστήσουν”, ουσιαστικά “τιμωρώντας” αυτούς που μας στηρίζουν!

Το “Νέο smartphone κάθε χρόνο” απευθύνεται αφενός σε υπάρχοντες πελάτες, αφετέρου σε πελάτες συμβολαίου, οι οποίοι επίσης πληρώνουν τα περισσότερα χρήματα μόνο και μόνο για να αδικούνται διαρκώς με τις διάφορες προσφορές καρτοκινητής και καρτοσυμβολαίου.

Ουσιαστικά, η Vodafone μάς δίνει δύο… “ηθικά διδάγματα”, τα οποία έχω σημειώσει ουκ ολίγες φορές:

– 1ον, σεβαστείτε το υπάρχον πελατολόγιό σας. Αναζητήστε πρωτίστως περισσότερα έσοδα σε αυτό προσφέροντας πρωτοποριακές υπηρεσίες, και δευτερευόντως από νέους πελάτες στους οποίους πολλές φορές… “ξεβρακωνόμαστε” (μην ταράζεστε – και εσείς το ίδιο θα λέγατε).

– 2ον, δείτε τη μεγαλύτερη εικόνα. Σκεφτείτε το πως θα βελτιωθεί η αγορά συνολικά και μην μένετε στον μικρόκοσμό σας προσπαθώντας να “θάψετε” τον ανταγωνισμό ή να μην κάνετε συνεργασίες. Όταν καίγονται όλα τα σπίτια γύρω σας, μοιραία θα καεί και το δικό σας.