Το (προσεχως) big deal του “Επωνυµου”, το παντος-καιρου “Χταποδι” και οι επιτυχηµενοι “Βιολα”!

Φαντάζοµαι πως δεν θα είναι η πρώτη φορά που ακούτε την έκφραση “Άδειο κουστούµι”. Επιτρέψτε µου να σας υπενθυµίσω πως… φορέθηκε πολύ κατά τη διάρκεια της φρενήρους πορείας του χρηµατιστηρίου και των επιχειρήσεων που συµµετείχαν στο παιχνίδι τη “χρυσή” διετία 1998-1999…

Τότε, λοιπόν, έκανε δυναµικά την εµφάνισή του το “Χταπόδι”.

Ένας νεαρός, δυναµικός πωλητής, ο οποίος κατάφερε σε ελάχιστο χρονικό διάστηµα να ανέλθει τα σκαλιά της ιεραρχίας στην τότε τηλε-επιχείρηση που εργαζόταν. Δυο-δυο, για να µην πω και τρια-τρια τα σκαλιά σε κάθε ευκαιρία. “Διάττων αστέρας”, βιάστηκαν ορισµένοι να τον χαρακτηρίσουν. Ο ίδιος έµοιαζε ψύχραιµος απέναντι στις ουκ ολίγες επικριτικές φωνές και προσπαθούσε στην πράξη να δώσει τις κατάλληλες απαντήσεις. 

Και τα κατάφερε! Ούτε µια, ούτε δύο, αλλά τρεις ήταν οι εταιρείες στις οποίες κατείχε διευθυντικές θέσεις και οι οποίες οδηγήθηκαν σε… λουκέτο! Τυχαίο; Μάλλον όχι. Ωστόσο, πάντοτε κατάφερνε να βγαίνει στην επιφάνεια. Το µυστικό του; Τα µαθητικά του χρόνια. Βλέπετε, καµιά φορά οι γνωριµίες που αποκτάς στο σχολείο, σε ακολουθούν στην περαιτέρω πορεία σου και είναι ικανές να σε απογειώσουν. Κι αυτό, ανεξαρτήτως ικανοτήτων.

Έτσι, λοιπόν, προ ηµερών κατάφερε και πάλι να βρει την κατάλληλη “άκρη”. Αποτέλεσµα; Να αναλάβει την καθοδήγηση µιας… εν τρικυµία ευρισκόµενης εταιρείας. Μακάρι, η πορεία της τελευταίας να είναι αντιδιαµέτρως… αντίθετη από τις πρώην ατυχήσασες…  Δυστυχώς, πολύ αµφιβάλουµε.

Άφθονο γέλιο χάρισε στην εγχώρια ΙΤ αγορά (και όχι µόνο) πρόσφατη ανακοίνωση “παρακλαδιού” της πρώην αυτοκρατορίας του “Ελικοπτεράκια”.

Τι ανέφερε; Πως η διαδικασία ανασυγκρότησής (της…  ποιάς;) της βρίσκεται εν εξελίξει και πως η δύσκολη οικονοµική συγκυρία στην οποία βρίσκεται η πατρίδα µας, βοήθησαν έτσι ώστε να περιοριστεί ο αντίκτυπος που είχε µια σειρά από µέτρα τα οποία και έλαβε!

Εν συνεχεία επισηµαίνεται πως τα διοικητικά στελέχη του ανωτέρω  “παρακλαδιού”, βρίσκονται εν αναµονή της περίπτωσης που κάνουν την εµφάνισή τους πρόσφορες συνθήκες ανάπτυξης…

Τελικά, η… αεριτζίδικη ρητορεία την οποία εµφύσησε ο “Ελικοπτεράκιας” στα στελέχη που γαλούχησε και τις επιχειρήσεις που δηµιούργησε επί σειρά ετών, συνεχίζει ακόµη και σήµερα να παραµένει ίδια και απαράλλακτη.

Το ζήτηµα, όµως, είναι σε ποιους νοµίζουν πως απευθύνονται. Γιατί, οι “ιθαγενείς” µας τελείωσαν…

Τελικά, έπειτα από µια τετραετία (και κάτι παραπάνω…) το όνειρο να γίνει η εγχώρια βερσιόν του διεθνώς καταξιωµένου e-tailer γίνεται πράξη. Άσχετα εάν αυτό διακρίνεται από αρκούντως περιορισµένους ορίζοντες…

Βέβαια, όταν έχεις ρίξει το σύνολο της προσοχής σου στο “ντηλ του αιώνα”, τι να τα κάνεις τα e-µεγαλεία! Εξάλλου, µε την επίτευξη του εν λόγω εγχειρήµατος, ο “Επώνυµος” θα είναι σε θέση να χρηµατοδοτήσει e-µεγαλεία για πολλά χρόνια…

Αλήθεια, εάν αναρωτιέστε σε ποιο σηµείο βρίσκεται η υπόθεση απόκτησης ποσοστού του “Τηλε-άνεµου”, τα έως τώρα στοχεία δείχνουν πως βρίσκεται anté portas. Βλέπετε, οι στόχοι επί των πωλήσεων που έχουν τεθεί µόνο ως αδύνατοι δεν κρίνονται για γνώστες της αγοράς, ενώ προσθέστε και την (συνειδητή άραγε;) συνεισφορά του ίδιου του µαγαζιού που προσπαθεί να στηρίξει το brand name του µε κάθε δυνατό τρόπο.

Αποτέλεσµα; Μάλλον το επίµαχο ποσοστό να γίνει “Επώνυµο”.

Έχει περιέλθει σε γνώση σας τελευταία η ολοένα και εντεινόµµενη (παρα) φιλολογία αναφορικά µε το cloud; Ακόµη και το παραµικρό µαγαζί διατείνεται πως πρόκειται για το µέλλον, πως η υπηρεσία που διαθέτει τα… κάνει όλα και συµφέρει, πως βρίσκεται στην αιχµή των τεχνολογικών εξελίξεων κ.ο.κ.

Όταν, βέβαια, τεθεί το (απλοϊκό, είναι αλήθεια) ερώτηµα: “Υπάρχουν πελάτες που τις αξιοποιούν”; η απάντηση είναι περίπου: “Ξέρετε, ακόµη βρίσκεται σε δοκιµαστικό στάδιο” ή “Η αγορά δεν είναι έτοιµη για τέτοιες καινοτόµες υπηρεσίες” κ.ο.κ. Κάτι που ισχύει, περίπου, για όλες τις επιχειρήσεις της αγοράς, µε (φωτεινή) εξαίρεση τους “Βιόλα”. Η υπηρεσία τους όχι µόνο είναι υπάρκτη, αλλά δουλεύει και την εµπιστεύονται (πραγµατικοί) πελάτες!

Α, συν τοις άλλοις, πρόσφατα συµπλήρωσε και έναν χρόνο παρουσίας στην αγορά. Και εις ανώτερα!

Τα πρώτα θετικά δείγµατα αντιστροφής του κλίµατος φαίνεται πως έχουν καταγράψει στον “Σαµουράϊ”. Σε αυτή την πραγµατικότητα βοηθούν τα µέγιστα η ανανεωµένη προϊοντική γκάµα, η (έπειτα από καιρό) υψηλή διαθεσιµότητα, καθώς επίσης και η ανανεωµένη τιµολογιακή πολιτική που ακολουθεί.

Άργησαν να το καταλάβουν, αλλά τελικά έπιασαν τόπο οι προσπάθειες τού εδώ γραφείου να πείσουν τους (πολλάκις εναλλασόµενους) προϊσταµένους τους για τα “θέλω” και τα “µπορώ” της τοπικής αγοράς. Πάλι καλά…

Κεντρικό ρόλο φαίνεται πως έπαιξε η επιµονή του “Ιζνοουγκούντ”, ο οποίος γνωρίζει (κάτι παραπάνω) από πρόσωπα και πράγµατα στη µητρική εταιρεία.

Ο Ανίβας ισχυριζόταν πως εάν δεν µπορείς να βρεις έναν δρόµο, τότε πρέπει να τον δηµιουργήσεις. Κάπως, έτσι, φαίνεται πως σκέφτηκαν και στην “Τίγρη που βρυχάται” και αποφάσισαν να βρουν µια… παράκαµψη προκειµένου να βρεθούν στην κορυφή σε όσες περισσότερες προϊοντικές κατηγορίες γίνεται. Μην φανταστείτε πως η συγκεκριµένη επιλογή είναι ανέξοδη, αλλά όταν είσαι από τους µοναδικούς που δεν διαθέτεις… έλλειψη ρευστού, τότε τα αποτελέσµατα είναι άµεσα, όσο και αρκούντως εντυπωσιακά. Πόσο, µάλλον, όταν απευθύνεσαι σε “πεινασµένους” retailers, οι οποίοι… βολεύονται ακόµη και µε ένα µικρό κοκαλάκι.

Για παράδειγµα, στους φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Πριν από µια τετραετία η εταιρεία ήταν ανύπαρκτη στο εγχώριο σκηνικό, ενώ σε διεθνές επίπεδο βρισκόταν ακόµη σε νηπιακό -περίπου- στάδιο. Σήµερα, όχι µόνο βρίσκεται στην κορυφαία δεκάδα, αλλά τελευταία οι ενδείξεις συγκλίνουν πως προσεγγίζει την πρώτη τριάδα, για να µην πούµε πως ήδη βρίσκεται σε αυτήν.

Κι αυτό, παραµερίζοντας καθιερωµένα ονόµατα της διεθνούς αγοράς, που διακρίνονταν για την επιτυχηµένη πολυετή τους παρουσία, τα αναρίθµητα µοντέλα, την εξειδίκευση κ.ά. Case, που ίσως αποτελέσει οδηγό και για τις υπόλοιπες ΙΤ προϊοντικές κατηγορίες του ίδιου µαγαζιού. Εξ’ άλλου, οι retailers τους οποίους πρέπει να προσεγγίσουν είναι οι ίδιοι που βρίσκονται προσδεδεµένοι ήδη στο άρµα τους! Μπορεί να ακουστεί άκαιρο, ενδεχοµένως και άτοπο, ωστόσο πιστεύουµε πως η  (έστω και βραχύχρονη) προεργασία του “Mr. Magoo” απέδωσε καρπούς.  Τουλάχιστον ως προς το ζήτηµα της προλείανσης του εδάφους και του ανοίγµατος των κατάλληλων θυρών.

Πραγµατικό… αντικλείδι ο “Mr. Magoo”!