Τα κεφαλια μεσα (οι πωλητες εξω)!

Αντώνης ΡουσελιωτάκηςΤο πρώτο τεύχος του Tech Channel Partner (δείτε όλα τα τεύχη και εγγραφείτε δωρεάν συνδρομητές) αποτελεί πλέον κομμάτι της ιστορίας, με αποτέλεσμα ήδη να αισθανόμαστε… “παλιοί”! Οξύμωρο μεν, λογικό δε, αφού στην πραγματικότητα τίποτα δεν έχει αλλάξει και συνεχίζουμε να κάνουμε αυτό που κάναμε και αγαπούσαμε επί χρόνια.

Ακόμη κ’ έτσι όμως, η συμβολική, συναισθηματική και εν τέλει ουσιαστική σημασία ενός πρώτου τεύχους παραμένει αξεπέραστη. Σκεφτείτε πως όταν πήραμε στα χέρια μας το πρώτο αυτό τεύχος προετοιμαζόμενοι να το “γιορτάσουμε” (ένα μπουκάλι κρασί, μπύρες για κάποιους άλλους ελέω Καλοκαιριού, και μερικά πατατάκια), όλοι νοιώθαμε πως τα…. δύσκολα πέρασαν! “Άντε, τον γάιδαρο τον φάγαμε” σκέφτηκα (αυτό και αν είναι οξύμωρο), ανακουφισμένος από όλη την προσπάθεια να στήσεις κάτι από την αρχή (για να μην αναφέρω με ιδία μέσα). Σας ευχαριστούμε λοιπόν όλους για την υποστήριξη και την υποδοχή του Tech Channel Partner, καθώς φυσικά και για όλες τις ιδέες και τις παρατηρήσεις που μας στείλατε. Πολλές από αυτές βρίσκονταν ήδη στο πρόγραμμα για υλοποίηση, και αρκετές δεν τις είχαμε καν σκεφτεί όλα αυτά τα χρόνια. Σας υποσχόμαστε ότι σε κάθε τεύχος θα εφαρμόζουμε και κάποιες, διατηρώντας το Tech Channel Partner φρέσκο, νέο, επίκαιρο και πλήρως εναρμονισμένο στις ανάγκες κάθε εποχής.

Αρκετά όμως με τα… μελό, ας επικεντρωθούμε πλέον στη δουλειά!
Και όταν λέω δουλειά, εννοώ πραγματική δουλειά, με πραγματικές ευκαιρίες αλλά και με πραγματική προσπάθεια. Η οικονομική συγκυρία μπορεί να μην είναι η καλύτερη, αλλά η προϊοντική (ας είναι καλά οι πολυεθνικές) μοιάζει να είναι εξωπραγματικά απίστευτη! (μάλλον μόλις έδωσα νέα διάσταση στην έννοια της έμφασης μετά της υπερβολής). Και εξηγούμαι…

Η σεζόν που ξεκινά είναι γεμάτη από νέα προϊόντα και υπηρεσίες, πολλά εκ των οποίων δεν έχουν προηγούμενο, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες πώλησης. Οι ευκαιρίες είναι τόσο πολλές και τόσο ουσιαστικές ώστε το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι: α) Τα κεφάλια μέσα! (δουλειά, δουλειά, δουλειά) και β) Οι πωλητές έξω (πουλήστε, πουλήστε, πουλήστε). Και όταν λέω έξω, εννοώ έξω στον πελάτη, όποιος και αν είναι αυτός. Εάν είστε διανομέας, το “έξω” σημαίνει δείτε τους μεταπωλητές και συνεργάτες σας. Εάν είστε μεταπωλητής, το “έξω” σημαίνει δείτε τους πελάτες της τοπικής αγοράς, και αν είστε κατασκευαστής, το “έξω” σημαίνει και τα δύο!
Εάν αναρωτιέστε γιατί οι ευκαιρίες είναι “πολλές και ουσιαστικές”, ιδού μία πρόχειρη αλλά… “ουσιαστική λίστα (συγχωρέστε μου την επανάληψη) για του λόγου το αληθές:
 
  • Είναι η χρονιά που βγαίνουν τα Windows 8. Δεν πρόκειται για ακόμη μία νέα έκδοση των Windows. Έχουμε πλέον μία πλήρη αλλαγή νοοτροπίας η οποία απαιτεί βαθιά ενημέρωση και εκπαίδευση του πελάτη. Μην περιμένετε, μιλήστε σήμερα με τη Microsoft, δείτε τις ημερομηνίες, παίξτε με την τελική έκδοση, ετοιμάστε τους πελάτες σας να αντικαταστήσουν τα XP μηχανάκια τους!
  • Είναι η χρονιά των Ultrabooks. Δεν είναι notebooks, δεν είναι netbooks, δεν είναι tablets. Εάν δεν ξέρετε τι είναι, μιλήστε με την Intel γιατί για αυτήν είναι το νέο μεγάλο στοίχημα! Οι καταναλωτές έχουν επιτέλους αυτό που ήθελαν από ένα φορητό σύστημα σε λογική τιμή (χαμηλό βάρος, υψηλή αυτονομία, sexy σχεδίαση) και οι επιχειρήσεις επίσης (όλα τα προαναφερθέντα συν ασφάλεια και γρήγορη απόκριση). Η ανανέωση των φορητών clients είναι πιο ελκυστική από ποτέ.
  • Είναι η χρονιά των smartphones (και όχι μόνο). Νέες συσκευές, νέα Windows Phone 8, νέα tablets, νέες συνήθειες. Το εταιρικό σκηνικό αλλάζει, η διαχείριση συσκευών μετατρέπεται σε εφιάλτη, το BYOD τινάζει τα IT policies στον αέρα, και ολόκληροι οργανισμοί αναμένουν λύσεις! Ασχοληθείτε με MDM και MAM (εάν δεν τα γνωρίζετε… κακώς!) αλλά και με όλους τους νέους clients επί της ουσίας, που ακούνε στο όνομα smartphones και tablets.
  • Είναι η χρονιά των υπηρεσιών. Ξεκινώντας από τις Managed Print Services, μεταπηδώντας σε κάθε είδους managed services συνολικότερα, και καταλήγωντας -που αλλού- στο cloud, το γεγονός είναι ένα: Βρισκόμαστε πλέον στον αστερισμό των υπηρεσιών. Everything as a service λοιπόν, συνδρομητικά μοντέλα, SLAs, υποστήριξη, customization. Συνηθίστε τις έννοιες, αρπάξτε την ευκαιρία, και εκτός από τον νέο virtualized server, δείτε προσεκτικά αυτό ακριβώς για το οποίο προορίζεται ο τελευταίος. Ονομάζεται server (και όχι “αδικαιολόγητα ακριβό παραφουσκωμένο PC”) για κάποιο λόγο…
  • Είναι η χρονιά του νέου Office. Στις αρχές του 2013 αναμένεται και η νέα έκδοση του Office, γεγονός που σας δίνει ακόμη μία ευκαιρία να αλλάξετε λογισμικό στους πελάτες σας και να ξεκινήσετε μία νέα συζήτηση. Αυτήν τη φορά, η συζήτηση δεν θα είναι απλά γύρω από μία νέα έκδοση, αλλά γύρω από μία νέα λογική. Τη λογική του cloud. Το νέο Office ενώνει τον κόσμο των clients και του σύννεφου, δίνοντάς σας την ευκαιρία να πουλήσετε και τα δύο.

Αρπάξτε την ευκαιρία λοιπόν. Οποιαδήποτε ταιριάζει στο προφίλ και στις δεξιότητές σας, και φυσικά, αποκτήστε νέες δεξιότητες, δείτε νέα πράγματα, δημιουργήστε νέες ευκαιρίες. Δεν είναι εύκολο, αλλά δεν είναι και τόσο δύσκολο όσο νομίζετε. Και θυμηθείτε: Θα έχετε μεγάλη βοήθεια από τους κατασκευαστές. Γιατί; Γιατί πολύ απλά, εάν δεν πουλήσετε εσείς, δεν πουλάνε αυτοί!

Αντώνης Ρουσελιωτάκης