Προβολεις… στραμμενοι στο μελλον

Είναι γεγονός πως η αγορά των business projectors, αν και συρρικνωμένη σε σχέση με το παρελθόν σε ό,τι αφορά τους “παίκτες”, συνεχίζει και διαθέτει τη δική της δυναμική, ειδικά μετά την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, όπως ultra-short throw και laser. Επίσης, παρά τον έντονο ανταγωνισμό που υφίστανται οι projectors από τις οθόνες, πάντα θα υπάρχουν περιπτώσεις που απαιτούνται εξαιρετικά μεγαλύτερου μεγέθους επιφάνεια προβολής. Στην περίπτωση αυτή, οι projectors αποτελούν μονόδρομο για τις επιχειρήσεις όλων των μεγεθών.

Το σίγουρο είναι ότι δεν κάνουν όλοι οι projectors για όλες τις εφαρμογές. Άλλον προβολέα χρειάζεται μια αίθουσα συνεδριάσεων, άλλον μια αίθουσα διδασκαλίας και άλλον ένας κοινόχρηστος χώρος, ένα κατάστημα, ή ένας μεγάλος συνεδριακός χώρος.

 


 

Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους άλλους τύπους τεχνολογίας συνεργασίας ή meeting room, οι projectors συνεχίζουν να εξελίσσονται και να βελτιώνονται. Έχουν περάσει ανεπιστρεπτί οι εποχές των “κρεμαστών” projectors και των slide παρουσιάσεων. Στην εποχή μας οι projectors προσφέρουν εικόνα HD και διαδραστικές δυνατότητες, ενώ μπορούν να προβάλλουν πεντακάθαρη εικόνα ακόμα και σε φωτεινούς χώρους. Κάποιοι μάλιστα από τους νεότερους projectors της αγοράς έχουν τη δυνατότητα να μοιράσουν την οθόνη σε τεταρτημόρια και να εμφανίσουν ταυτόχρονα πολλαπλές προβολές.

 

Εκτός από την ανάλυση, τη φωτεινότητα, την αντίθεση, την ακρίβεια των χρωμάτων και το μέγεθος της εικόνας προβολής, υπάρχει και μια σειρά από διάφορες παραμέτρους επιλογής. Για παράδειγμα, η κατανάλωση ενέργειας, ο χρόνος ζωής της «λάμπας», αλλά και οι πρόσθετες τεχνολογίες, όπως η υποστήριξη δικτύου, η ασύρματη επικοινωνία, ο έλεγχος από το smartphone κ.ο.κ., είναι κάποια από τα features που δεν θα πρέπει να αγνοηθούν.

Δεδομένης της προσφοράς συσκευών για όλα τα budgets, είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν τι μπορούν να πετύχουν οι σημερινοί projectors και ποια είναι η χρήση τους. Ο ρόλος του συνεργάτη σε αυτή την περίπτωση είναι εξαιρετικά σημαντικός, μιας και θα συνεισφέρει με την τεχνογνωσία του.

 

 

Η χρήση του projector στην επιχείρηση

Καταρχάς, πρέπει να διευκρινίσουμε πως το σημαντικότερο μέρος ενός projector είναι ο φακός. Οι εξελίξεις στην τεχνολογία των φακών συνεπάγεται πως οι συσκευές αυτές δεν χρησιμοποιούνται αποκλειστικά σε μεγάλα δωμάτια και για μεγάλες προβολές. Η τεχνολογία short throw, για παράδειγμα, διευκολύνει την προβολή μια καθαρής και ευανάγνωστης εικόνας σε πολύ μικρούς χώρους ή από πολύ μικρή απόσταση, ενώ κάποια από τα νεότερα μοντέλα μπορούν ακόμα και να προβάλλουν εικόνα σε θόλους.

Επιπλέον, οι projectors δεν αποτελούν το μονοδιάστατο εργαλείο που μέχρι πρότινος υπήρξαν. Πολλοί από τους σημερινούς projectors μπορούν να συνδεθούν ασύρματα στο Internet ή να επιτρέψουν σε πολλούς χρήστες να αλληλεπιδράσουν ταυτόχρονα με την οθόνη. Δεδομένων αυτών των εξελιγμένων δυνατοτήτων τους, οι projectors έχουν αποδειχθεί μια σημαντική επιχειρηματική τεχνολογική επένδυση. Παραθέτουμε κάποια επιχειρήματα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι συνεργάτες για να αποδείξουν τη χρησιμότητα των συσκευών αυτών στις επιχειρήσεις και στους πελάτες τους:

 

1. Meetings εν κινήσει

Εφόσον το προσωπικό μιας επιχείρησης κάνει πολλές παρουσιάσεις εν κινήσει ή γενικά τα meetings δεν πραγματοποιούνται στον ίδιο χώρο, τότε ένα μικρός φορητός projector αποτελεί μια αξιόλογη επένδυση. Η προβολή του περιεχομένου μιας παρουσίασης, απλά θα προσδώσει άλλη… διάσταση, σε σχέση με τη προβολή της στην οθόνη ενός laptop.

Επιπλέον, πολλοί φορητοί projectors μπορούν να τροφοδοτηθούν μέσω ενός USB, ενώ άλλοι διαθέτουν και ασύρματες δυνατότητες, ώστε να μπορούν να προσαρμοστούν σε μια ποικιλία meeting rooms και αναγκών.

 

2. Εξοικονόμηση και ευελιξία

Η αγορά ενός projector για το conference room της επιχείρησης ή άλλους χώρους meeting μπορεί να αποτελέσει μια σημαντική έκτακτη δαπάνη, αλλά θυμηθείτε πως οι τεχνολογικές επενδύσεις συνήθως εξοικονομούν χρήματα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Μάλιστα, υπάρχουν και πολλοί διαδραστικοί short throw projectors, οι οποίοι περιλαμβάνουν ειδικό software σχολιασμού που επιτρέπει στον χρήστη τη χρήση γραφίδας ή το δάκτυλο -ανάλογα με την τεχνολογία που υποστηρίζει ο projector- για να γράψει ή να σχεδιάσει περιεχόμενο στην οθόνη του projector. Στη συνέχεια, ο χρήστης μπορεί να αποθηκεύσει την εικόνα στον υπολογιστή του και να τη μοιραστεί με άλλους, εξαλείφοντας την ανάγκη για την εκτύπωση εντύπων των slides ή άλλων υλικών παρουσίασης.

 

3. Μέγεθος προβολής

Η επιτυχημένη συνεργασία βασίζεται στις μεγάλες οθόνες. Γιατί; Επειδή οι άνθρωποι δεν μπορούν να συνεργαστούν σε κάτι που δεν μπορούν να δουν καλά. Οι εποχές που μια ομάδα -και ένα meeting room- ήταν τόσο μικρές σε μέγεθος ώστε να πρέπει να μοιράζονται μια μικρή οθόνη αναμεταξύ τους, δείχνουν να έχουν περάσει.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι μεσαίου και μεγάλου μεγέθους ομάδες θα πρέπει να μπορούν να δουν και να διαβάσουν το ίδιο περιεχόμενο και η καλύτερη λύση είναι η αύξηση του μεγέθους των προβολών μέσω ενός projector. Αυτό μπορεί να αποδειχτεί ακόμα πιο κρίσιμο στον εκπαιδευτικό τομέα ή σε περιπτώσεις training, όπου η χαμηλή ανάλυση ή τα μικρά σε μέγεθος υλικά παρουσίασης πιθανώς να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στη διαδικασία.

 

4. Εξασφαλισμένη συμμετοχή

Όλοι μας έχουμε τύχει σε περιπτώσεις όπου κάποιος ή κάποιοι έχουν αφαιρεθεί κατά τη διάρκεια ενός meeting. Σε τελική ανάλυση, το να μιλά ένα άτομο σε μια μεγάλη ομάδα δεν αποτελεί και τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο για να κρατήσει το ενδιαφέρον τους ή να προκαλέσει τη συμμετοχή τους, δημιουργώντας νέες δυνατότητες εκμάθησης. Η διαδραστική τεχνολογία επιτρέπει σε παραπάνω από έναν χρήστες να σχεδιάσουν ή να αλληλεπιδράσουν με μια οθόνη ταυτόχρονα, ανοίγοντας τον δρόμο σε συνεργασίες πραγματικού χρόνου και μεγαλύτερης συμμετοχής από τους μετέχοντες.

 

5. Αξιομνημόνευτη παρουσία

Η συμμετοχή του πελάτη και της επιχείρησης σε μια μεγάλη ή μικρότερης εμβέλειας έκθεση ή συνέδριο, αποτελεί ευκαιρία για να αφήσει το “στίγμα” της στους συμμετέχοντες. Και η τεχνολογία των projectors θα βοηθήσει σημαντικά σε αυτό το θέμα. Στην περίπτωση αυτή, οι short throw projectors θα επιτρέψουν στον χρήστη να προβάλλει περιεχόμενο σε μικρό χώρο. Τοποθετώντας μια συσκευή στο booth σε κάποιο trade show, η επιχείρηση θα μπορεί να εμφανίζει παρουσιάσεις video των projects, των πληροφοριών επαφής με τους πωλητές, αλλά και φωτογραφίες των νέων προϊόντων.

Επιπλέον, η επιχείρηση μπορεί να κρεμάσει μια μεγάλη οθόνη πίσω από τον βασικό ομιλητή σε ένα σημαντικό event και να χρησιμοποιήσει έναν projector για να εμφανίσει περιεχόμενο social media σε πραγματικό χρόνο, συμπεριλαμβανομένων των αντιδράσεων και των ερωτήσεων προς τον ομιλητή. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση προβολής λεπτομερειών όπως είναι το χρονοδιάγραμμα του event ή ο χώρος του campus για τους επισκέπτες. Το αποτέλεσμα θα είναι εξοικονόμηση χρημάτων σε έντυπο υλικό, αλλά και η δυνατότητα ενημέρωσης των πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο, εφόσον αλλάξει ο χρόνος ή η τοποθεσία.

 

6. Συνεργασία και διαδραστικότητα

Ανεξάρτητα από το κατά πόσον οι εργαζόμενοι μιας επιχείρησης παρευρίσκονται σε ένα meeting, ένα συνέδριο ή σε κάποιο training, αυτό που σίγουρα θα χρειαστούν είναι ένα περιβάλλον συνεργασίας. Η επιλογή της σωστής τεχνολογίας για τις περιπτώσεις που προαναφέραμε είναι σημαντική, προκειμένου να διασφαλιστεί η ικανοποίηση και η προσοχή τους. Ο συνεργάτης θα πρέπει να έχει υπόψη του πως οι τάσεις στην τεχνολογία των projectors εναρμονίζονται πλέον με τις εργασιακές τάσεις στους χώρους εργασίας που προϋποθέτουν διαδραστικότητα και συνεργασία. Η επιχείρηση, με την αρωγή του συνεργάτη, θα πρέπει να εξερευνήσει ποιες τεχνολογικές λύσεις είναι οι καλύτερες για τον διαθέσιμο χώρο, ώστε να μεγιστοποιηθεί η παραγωγικότητα και η ικανοποίηση των εργαζομένων.

 

7. Μια επένδυση με αντίκρισμα

Ο συνεργάτης μπορεί εύκολα να αποδείξει στον πελάτη του πως οι business projectors είναι αρκετά οικονομικοί, από πλευράς ανταπόδοσης και οφελών. Αν και η τιμή τους ποικίλει ανάλογα με τα features που διαθέτουν, όπως για παράδειγμα η ανάλυση, η δαπάνη αυτή θα φέρει στον χώρο του γραφείου άμεσα ορατά αποτελέσματα. Όπως προαναφέραμε, οι projectors θα φέρουν μεσοπρόθεσμα εξοικονόμηση σε χαρτί και μελάνια, από όλα εκείνα τα έντυπα που δεν θα χρειαστεί να μοιραστούν κατά τη διάρκεια του συνεδρίου ή του conference. Όλα αυτά τα πλεονεκτήματα θα κάνουν την αγορά ενός business projector σημαντική προσθήκη και σοφή επιλογή για τις επιχειρήσεις.

 

Ο σημαντικότερος κλάδος που οδηγεί τις εξελίξεις στην αναδυόμενη αγορά των projectors είναι ο επιχειρηματικός.

 

 

Οι επιλογές της αγοράς

Δεδομένου πως οι projectors έχουν αρχίσει να εδραιώνουν την παρουσία τους στους χώρους των επιχειρήσεων, καθώς και σε high-end συστήματα home theater, καλό θα ήταν να ρίξουμε τώρα μια ματιά στους διαφορετικούς τύπους projectors που κυριαρχούν αυτήν τη στιγμή στην αγορά.

Ξεκινώντας, να αναφέρουμε πως υπάρχουν δύο βασικοί τύποι projectors: οι DLP (Digital Light Processing) και οι LCD (Liquid Crystal Display). Επιπρόσθετα, κάποιες ποικιλίες τεχνολογίας LCD είναι οι LCOS (Liquid Crystal on Silicon), οι D-ILA (Digital Imaging Light Amplification – χρησιμοποιούνται από την JVC) και οι SXRD (Silicon Crystal Reflective Display – χρησιμοποιούνται από την Sony).

 

Εκτός όμως από την τεχνολογία LCD ή DLP που χρησιμοποιείται στις συσκευές αυτές, ένα ακόμα σημαντικό υποσύστημα που έχει σημασία στην επιλογή είναι το κατά πόσον η πηγή φωτός που χρησιμοποιείται στον projector είναι λάμπα, LED ή laser. Η καθεμιά από τις επιλογές έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της. Θυμηθείτε πως οι projectors που χρησιμοποιούν λάμπα θα πρέπει να αλλάξουν την πηγή φωτός μετά από 3.000 ή 4.000 ώρες προβολής, ενώ κάποιες συσκευές έχουν διάρκεια ζωής ως και 5.000 ώρες ή και περισσότερο.

Επιπλέον, ιδίως στην περίπτωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, καλό θα είναι να δοκιμάζουν διαφορετικά μεγέθη οθονών, αποστάσεις και χώρους, ώστε να δουν τι δουλεύει καλύτερα.

 

Χωρίς επαρκή έξοδο φωτισμού (light output), ο projector δεν θα μπορεί να εμφανίσει φωτεινή εικόνα. Εφόσον η έξοδος είναι πολύ χαμηλή, η προβαλλόμενη εικόνα θα είναι θολή, ακόμα και σε σκοτεινό δωμάτιο. Ο καλύτερος τρόπος αναγνώρισης του κατά πόσον η έξοδος του projector παράγει αρκετό φως για φωτεινές εικόνες, είναι η βαθμολογία ANSI Lumens, η οποία θα σας πει πόσο φως «βγάζει» ένας projector. Σε γενικές γραμμές, projectors με 1.000 ANSI Lumens ή περισσότερο, διαθέτουν ικανοποιητικό φωτισμό. Προφανώς, το μέγεθος του δωματίου, η διάσταση/ απόσταση της οθόνης και ο περιβάλλον φωτισμός του δωματίου επηρεάζουν την ανάγκη για περισσότερα ή λιγότερα Lumens.

Ο λόγος αντίθεσης συμπληρώνει τη φωτεινότητα. Η αντίθεση είναι η αναλογία μεταξύ των μαύρων και λευκών τμημάτων της εικόνας. Ο υψηλός λόγος αντίθεσης έχει ως αποτέλεσμα ακόμα πιο καθαρά λευκά και μαύρα. Ένας projector μπορεί να έχει υψηλή βαθμολογία Lumens, αλλά στην περίπτωση που ο λόγος αντίθεσης είναι χαμηλός, η εικόνα θα δείχνει «ξεπλυμένη».

 

Η πυκνότητα των pixel είναι επίσης σημαντική. Οι LCD και DLP projectors έχουν έναν συγκεκριμένο αριθμό από pixels. Εφόσον το περιεχόμενο που προβάλλει η επιχείρηση είναι επιπέδου HDTV, τότε το προτιμώμενο pixel count θα πρέπει να είναι της τάξης του 1920×1080.

Επιπρόσθετα, κάποιες επιχειρήσεις ίσως θελήσουν να μεταβούν στην τεχνολογία του 4Κ, αν και θα πρέπει να γνωρίζουν πως οι συσκευές αυτές δεν προβάλλουν αληθινή ανάλυση 4Κ. Αυτό σημαίνει πως ο συνεργάτης θα πρέπει να προτείνει στον πελάτη τη σωστή συσκευή, ανάλογα με τις ανάγκες του.

Μια ακόμα παράμετρος είναι οι έξοδοι και θα πρέπει να διασφαλιστεί πως ο projector θα πρέπει να διαθέτει όσες απαιτούνται. Όλοι οι projectors στις ημέρες μας διαθέτουν HDMI, ενώ οι περισσότερες συσκευές ενσωματώνουν VGA και DVI για υπολογιστές. Από την άλλη, εφόσον η επιχείρηση έχει ακόμα στην κατοχή της κάποιες παλιότερες συσκευές που χρησιμοποιούν συνδέσεις όπως composite και S-video για αναλογικές πηγές, τότε θα πρέπει να διερευνηθεί κατά πόσον οι επιλεγμένες συσκευές προσφέρουν κι αυτές τις δυνατότητες.

 

Short Throw vs. Long Throw Projectors

Η απόσταση προβολής είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που θα πρέπει μια επιχείρηση να λάβει υπόψη της κατά την επιλογή ενός νέου projector. Η διαφορά στην απόσταση προβολής ενός projector έχει σχέση με τον τύπο του φακού που χρησιμοποιεί, με τους long throw να είναι σαφώς πιο οικονομικοί από τους short throw, εξαιτίας της ποιότητας του γυαλιού που είναι απαραίτητη για να δουλέψουν.

Από την άλλη, οι short throw διαθέτουν φακούς που μπορούν να δημιουργήσουν μια σαφώς μεγαλύτερη εικόνα από κοντινότερες αποστάσεις – ακόμα και 100 ίντσες από 1,5 μέτρα ή λιγότερο σε συγκεκριμένα μοντέλα. Το βασικό πλεονέκτημα αγοράς ενός short throw επίσης είναι και το πλέον προφανές: λιγότερος χώρος μεταξύ του projector και της οθόνης, συνεπάγεται περισσότερος για τους συμμετέχοντες.

Οι short throws είναι ιδανικοί για μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν μεγάλους χώρους για meeting rooms. Από την άλλη πλευρά, η ευκολία αυτή έρχεται με υψηλότερο κόστος, οπότε η επιχείρηση θα πρέπει να συγκρίνει τα οφέλη και αντίστοιχα να πάρει την απόφαση εκείνη που ταιριάζει στις ανάγκες της.

 

Interactive projectors, για το μέλλον

Μια ακόμα ενδιαφέρουσα τεχνολογία στην αγορά αυτή είναι και οι interactive projectors. Οι συσκευές αυτές είναι παρόμοιες με τα interactive whiteboards, αλλά στην περίπτωση των projectors το interactive στοιχείο τους φαίνεται στο ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλες τις επιφάνειες (προτιμώνται σταθερές επιφάνειες, ή τοίχος αντί για απλό πανί). Έτσι, σε μια αίθουσα που έχει τοποθετηθεί ένας interactive projector, δεν υπάρχει ανάγκη για whiteboard, αφού ο χρήστης μπορεί να αλληλεπιδρά μέσω γραφίδας ή των δακτύλων του.

Οι διαδραστικές συσκευές (interactive projectors, interactive whiteboards και interactive flat panel οθόνες) έχουν πλέον γίνει το πιο σημαντικό εργαλείο μιας τάξης στον εκπαιδευτικό τομέα.

 

 

4 trends της αγοράς των business projectors

 

Μεγαλύτερη φωτεινότητα, μικρότερη τιμή

Δεδομένου πως οι projectors τείνουν να γίνουν commodity στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς συνεχίζουν να αναπτύσσουν τα προϊόντα τους, έχοντας κατά νου τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων αυτών. Μπορεί παλιότερα, να έπρεπε ο projector να έπρεπε να στηθεί σε ένα σκοτεινό δωμάτιο, αλλά πλέον δεν υπάρχει αυτή η πολυτέλεια, στα σύγχρονα εργασιακά περιβάλλοντα που απαιτούν ευελιξία. Εξού και η ταχύτατη ανάπτυξη των συσκευών υψηλής φωτεινότητας για low budget, οι οποίες γίνονται ανάρπαστες στα meeting rooms παντού. Όσο λοιπόν οι επιχειρήσεις απαιτούν ολοένα και περισσότερα lumens, οι κατασκευαστές σπεύδουν να κυκλοφορήσουν συσκευές σε ανταγωνιστικές τιμές. Αυτή η στροφή στην ποιότητα είναι παρούσα παντού στην αγορά.

 

Κορυφαία ανάλυση

Μια παρόμοια τάση λαμβάνει χώρα στο θέμα της ανάλυσης. Γίνεται ολοένα και πιο σύνηθες για τους κατασκευαστές να προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη ανάλυση σε πιο προσβάσιμη τιμή. Μπορεί, ιδίως στην περίπτωση της σχετικά πρόσφατης 4Κ αγοράς, να μην ισχύει ακόμα, αλλά οι Full HD projectors αποτελούν ρεαλιστική επιλογή για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Χάρη στις τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της ανάλυσης, ο συνεργάτης μπορεί να προτείνει κάποιο μοντέλο αποκλειστικά βάσει χαρακτηριστικών και όχι brand, και μάλιστα σε τιμή που να είναι ανταγωνιστική.

 

Από τις λάμπες, στο laser

Η αγορά των laser projectors αναπτύσσεται ραγδαία. Αν και μέχρι πρόσφατα απευθυνόταν σε μεγάλες επιχειρήσεις, πλέον αυτό δεν ισχύει. Ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους πολλές μικρομεσαίες επιλέγουν laser projectors είναι πως απαιτούν σημαντικά λιγότερο χρόνο και ανάγκη για συντήρηση και συχνή αλλαγή λαμπών. Οι laser light source projectors προσφέρουν εξαιρετική αξία για τα χρήματα που θα απαιτήσει η αρχική επένδυση, με πολλά από αυτά τα προϊόντα να προσφέρουν αυξημένη διάρκεια ζωής και ταχύτητα λειτουργίας, σε σύγκριση με τους βασισμένους σε λάμπες projectors. Επιπλέον, οι laser projectors εκπέμπουν συνεχώς την ίδια ποσότητα φωτός σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους, κάτι που δεν ισχύει στις λάμπες.

 

Δυνατότητες συνεργασίας

Το επαναλαμβάνουμε συνεχώς, αλλά η συνεργασία αποτελεί βασική παράμετρο στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον. Πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τεχνολογία που ενθαρρύνει τη συνεργασία των ομάδων και οι projectors αποτελούν ένα φανταστικό εργαλείο στο “οπλοστάσιό” τους.

Οι λύσεις από πλευράς συνδεσιμότητας συνεπάγονται πως οι επιχειρήσεις μπορούν να επιλέξουν μέσα από πολλαπλές συσκευές που θα ταιριάξουν στην ομάδα τους, επιδεικνύοντας τα προϊόντα τους σε υψηλής ποιότητας εικόνα και σε μεγάλες οθόνες, ώστε να μπορούν όλοι να τις παρακολουθήσουν. Επιπλέον, οι χρήστες θα εκμεταλλευτούν τα ενσωματωμένα ηχεία και τις πολλαπλές HDMI εισόδους, κάτι που καθιστά τις συσκευές αυτές ιδανικές για συνεργασία και ευέλικτο διαμοιρασμό.

 

 

Η αγορά των projectors

Σύμφωνα με την έρευνα «Global Projector Market 2017-2021» της Research and Markets, η παγκόσμια αγορά των projectors αναμένεται να παρουσιάσει ετήσιο μέσο όρο ανάπτυξης της τάξης του 9,61% κατά την περίοδο 2017-2021. Προκειμένου να υπολογίσει το μέγεθος της αγοράς, η έρευνα αυτή βασίζεται στα έσοδα που προέρχονται από τις πωλήσεις των projectors σε όλο τον κόσμο. Η έρευνα καλύπτει το συνολικό τοπίο της αγοράς και τις προοπτικές ανάπτυξης μέσα στα επόμενα χρόνια.

Η εξέλιξη των laser projectors διασφαλίζει πως ακόμα και οι μικροί φορητοί projectors θα μπορούν να προβάλλουν εικόνα και βίντεο με υψηλή φωτεινότητα. Οι embedded pico projectors (δηλαδή οι projectors ενσωματωμένοι σε άλλες συσκευές) αναμένεται να κυριαρχήσουν στο segment των pico projectors, δεδομένου πως υπάρχει αυξημένη ζήτηση για ευέλικτες συσκευές που δεν απαιτούν πολύ χώρο και είναι ταυτόχρονα και οικονομικοί. Επιπλέον, οι embedded pico projectors έχουν αναδειχθεί σε μια σημαντική πλατφόρμα για την augmented reality τεχνολογία.

 

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της έρευνας, ο σημαντικότερος κλάδος που οδηγεί τις εξελίξεις στην αναδυόμενη αγορά των projectors είναι ο επιχειρηματικός. Συγκεκριμένα, έχει υπολογιστεί πως υπάρχουν περί τα 12 εκατομμύρια conference rooms παγκοσμίως, κάτι που αυξάνει τη ζήτηση για projectors στον επιχειρηματικό κόσμο. Πλέον, οι projectors ενσωματώνουν φιλικό προς τον χρήστη διαδραστικό software που απαιτεί ελάχιστο χρόνο να τεθεί σε λειτουργία. Μάλιστα, αυτός που κάνει τις διαδραστικές παρουσιάσεις μπορεί να σχεδιάσει σε έντονα χρώματα με τη χρήση γραφίδας.

Εκτός αυτών, η έρευνα δείχνει πως μια βασική πρόκληση για την εν λόγω αγορά είναι η δημοτικότητα των λεγόμενων large area displays. Η ανάπτυξη αυτής της παγκόσμιας αγοράς των οθονών εξαρτάται άμεσα από τις πωλήσεις τόσο των large area LCD όσο και των large area OLED / AMOLED οθονών. Παρ’ όλο που η πώληση σε τεμάχια των large area LCDs παρουσίασε πτώση εντός του 2016, αυξήθηκε ο χώρος αποστολής (υπολογιζόμενος σε εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα) κατά 2,39%, σε σύγκριση με το ίδιο έτος. Αυτό οφείλεται κυρίως στην ανερχόμενη τάση για χρήση μεγάλων οθονών σε προϊόντα όπως τα notebooks, τα tablets και κυρίως οι UHD TVs.

 

 

Η αγορά των interactive projectors

Η παγκόσμια αγορά των interactive projectors αναμένεται να αγγίξει τα 4,56 δις δολάρια ως το 2025, σύμφωνα με έρευνα της Grand View Research. Με τον όρο interactive projectors αναφερόμαστε σε μια συσκευή που καθιστά διαδραστική οποιαδήποτε επιφάνεια. Προσφέρει αποτελεσματική αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών, εκμάθηση ή training σε πραγματικό χρόνο, εξαιρετικές δυνατότητες multi touch συνεργασίας, χωρίς την παρουσία υπολογιστή, επιτρέποντας την εύκολη ενσωμάτωση υλικών.

Η αυξανόμενη υιοθέτηση του e-learning, τόσο στην εκπαίδευση όσο και στον επιχειρηματικό τομέα, αναμένεται να δώσει ώθηση στην αγορά των interactive projectors. Συνυπολογίζοντας και την ανάπτυξη των ταχύτερων τηλεπικοινωνιακών τεχνολογιών και του networking, η αγορά του e-learning αναμένεται να γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη τη χρονική περίοδο που μας απασχολεί.

Συν τοις άλλοις, η αγορά του BYOD ωθείται από παράγοντες όπως το μειωμένο κόστος hardware και η αυξημένη χρήση των smartphones. Οι εργαζόμενοι προτιμούν μια μόνο συσκευή για προσωπική και επαγγελματική χρήση, και το αποτέλεσμα είναι να επηρεάζεται και η ζήτηση για interactive projectors. Η μετατόπιση του κέντρου βάρους σε προϊοντικές καινοτομίες, όπως η ενσωμάτωση του projector σε φορητές ψηφιακές κάμερες και κινητά, αναμένεται να βελτιώσει τη λειτουργικότητα των interactive projectors στην εκπαίδευση και στις επιχειρήσεις.

Η αυξανόμενη ζήτηση για υψηλού επιπέδου ΙΤ υποδομή αναμένεται να αποτελέσει μια ακόμα σημαντική πρόκληση για τη ζήτηση στο segment αυτό. Επιπρόσθετα, η έλευση των υπηρεσιών αυτών στα smartphone και στα tablets, αναμένεται να ενισχύσει τη ζήτηση στην αγορά αυτή μέσα στα επόμενα χρόνια.

 

Κάποια ακόμα ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας είναι τα εξής:

Η αυξανόμενη διείσδυση ανοιχτής ΙοΤ πλατφόρμας που υποστηρίζει ποικίλες εφαρμογές, δίκτυα και συσκευές που είναι πιθανό να ενισχύσουν τη ζήτηση της αγοράς

Η τεχνολογία Liquid-Crystal-on-Silicon (LCoS) αναμένεται να παρουσιάσει υψηλή αύξηση, με μέσο όρο ετήσιας ανάπτυξης της τάξης του 24,4% κατά την περίοδο αυτή

Η τεχνολογία 3LCD κυριάρχησε στην αγορά τα δύο τελευταία χρόνια, μιας και προσφέρει υψηλότερη ποιότητα χρώματος

Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για προϊοντικές καινοτομίες, όπως είναι η ενσωμάτωση με τις handheld ψηφιακές κάμερες και κινητά τηλέφωνα, αναμένεται να βελτιώσουν τη λειτουργικότητα των projectors στον εκπαιδευτικό τομέα

Το ultra short throw segment αναμένεται να παρουσιάσει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης κατά τη διάρκεια της περιόδου που εξετάζεται

 

Η Grand View Research διαχώρισε την αγορά interactive projector ανάλογα με την τεχνολογία, τη απόσταση προβολής και τον τομέα εφαρμογής:

Interactive Projector Technology (έσοδα, εκ. δολάρια, 2014-2025):

Digital Light Processing (DLP)

3LCD

Liquid-Crystal-on-Silicon (LCoS)

 

Interactive Projector απόσταση προβολής (έσοδα, εκ. δολάρια, 2014-2025):

• Standard throw

Short throw

Ultra-short throw

 

Interactive Projector τομέας εφαρμογής (έσοδα, εκ. δολάρια, 2014-2025):

Εκπαίδευση

Επιχειρήσεις

Υγεία

Άλλα

 

Related Posts