Μακρυς ο δρομος προς τον ψηφιακο μετασχηματισμο

49043518_s

Μολονότι μικρές και πιο «παραδοσιακές» επιχειρήσεις έχουν σήμερα την ευκαιρία να μετασχηματιστούν σε επιτυχημένες ψηφιακές πλατφόρμες, έρευνα της Accenture αποκαλύπτει ότι μόλις το 10% των νεοφυών επιχειρήσεων που εστιάζουν σε επιχειρηματικά μοντέλα ψηφιακής πλατφόρμας θα είναι ανεξάρτητοι επικερδείς οργανισμοί, μέσα στα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με την ανάλυση της Accenture, η Κίνα, η Ινδία και οι ΗΠΑ θα είναι οι ηγέτιδες δυνάμεις του λεγόμενου «platform economy» μέχρι το 2020, ενώ το χάσμα ανάμεσα στα κράτη διαρκώς θα αυξάνει.

 

Η έρευνα της Accenture «Five Ways to Win with Digital Platforms» διεξήχθη σε συνεργασία με τη G20 Young Entrepreneurs’ Alliance, και αξιολογεί την ικανότητα δεκαέξι G20 κρατών να υποστηρίξουν τη δυναμική των digital platforms. Η Μ. Βρετανία και η Γερμανία φιγουράρουν (μαζί με τις προαναφερθείσες ηγέτιδες δυνάμεις) στην κορυφή του Accenture Platform Readiness Index, ωστόσο, πολλές αναπτυσσόμενες αγορές και ευρωπαϊκά κράτη βρίσκονται πίσω, καθώς δεν έχουν δημιουργήσει ακόμα τις κατάλληλες επιχειρηματικές και κοινωνικοοικονομικές συνθήκες.

 

Κίνα, Ινδία και ΗΠΑ αξιοποιούν τις ψηφιακές πλατφόρμες για να δημιουργήσουν ταχύτατα μεγάλης κλίμακας αγορές. Ωστόσο, πολλές ευρωπαϊκές οικονομίες κινδυνεύουν να μείνουν εκτός του platform economy.

Κίνα, Ινδία και ΗΠΑ αξιοποιούν τις ψηφιακές πλατφόρμες για να δημιουργήσουν ταχύτατα μεγάλης κλίμακας αγορές. Ωστόσο, πολλές ευρωπαϊκές οικονομίες κινδυνεύουν να μείνουν εκτός του platform economy.

 

Αναφερόμενος στα ευρήματα της έρευνας και επεκτείνοντάς τα στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, ο Κυριάκος Σαμπατακάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Accenture στην Ελλάδα, ανέφερε ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως ηλικίας, κλάδου και μεγέθους, οφείλουν να αξιοποιήσουν τη δεδομένη χρονική συγκυρία προς όφελός τους και να προχωρήσουν άμεσα στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους. Μέσω αυτού, είναι εφικτή η βελτιστοποίηση της λειτουργικής αποδοτικότητάς τους καθώς και η σημαντική διεύρυνση της πελατειακής τους βάσης. Η διεθνής εμπειρία της Accenture καταδεικνύει άλλωστε ότι η «αμιγώς» ψηφιακή επιχείρηση ενσωματώνει και τα δύο αυτά πλεονεκτήματα.

 

Σύμφωνα με την ανάλυση της Accenture, 20 δις δολάρια επενδύθηκαν στις ψηφιακές πλατφόρμες, κατά το διάστημα 2010-2015. Η έρευνα επίσης καταδεικνύει ότι η θέση μιας οικονομίας στον Platform Readiness Index συσχετίζεται έντονα με τα επίπεδα δραστηριότητας σε ψηφιακές πλατφόρμες και την επένδυση σε αυτές, σε κάθε μία από τις G20 χώρες.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Accenture, 20 δις δολάρια επενδύθηκαν στις ψηφιακές πλατφόρμες, κατά το διάστημα 2010-2015. Η έρευνα επίσης καταδεικνύει ότι η θέση μιας οικονομίας στον Platform Readiness Index συσχετίζεται έντονα με τα επίπεδα δραστηριότητας σε ψηφιακές πλατφόρμες και την επένδυση σε αυτές, σε κάθε μία από τις G20 χώρες.

 

Η Accenture επισημαίνει ότι, μέχρι σήμερα, μόλις το 15% των Fortune 100 εταιρειών έχουν αναπτύξει επιχειρηματικά μοντέλα ψηφιακής πλατφόρμας. Οι επιτυχημένες ψηφιακές πλατφόρμες θα αυξηθούν εκθετικά, καθώς οι μικρές επιχειρήσεις και οι πιο «παραδοσιακοί» κλάδοι θα ακολουθούν το παράδειγμα των οργανισμών που αναπτύχθηκαν από τη «γέννησή» τους ως ψηφιακές πλατφόρμες.

Άλλωστε, όπως επισημαίνει και ο Ο Francis Hintermann, managing director της Accenture Research επισημαίνει άλλωστε ότι οι ψηφιακές πλατφόρμες δεν αφορούν μόνο τις «ψηφιακά γεννημένες» επιχειρήσεις, όπως είναι οι Airbnb και Alibaba, αλλά εξελίσσονται σε ένα δεδομένο επιχειρησιακό μοντέλο για πληθώρα B2B και B2C κλάδων. Για την ενίσχυση της απόδοσης και την επίτευξη υψηλών ρυθμών ανάπτυξης, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να μετασχηματίσουν κάθε κομμάτι τους.

Η συνέχιση των δραστηριοτήτων των οργανισμών προϋποθέτει πλέον τη συνεργασία τους με ψηφιακούς συνεργάτες, οι οποίοι θα παρέχουν ένα πλήρες φάσμα λειτουργικών υπηρεσιών, για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας πελάτη.

Related Posts