Μια Microsoft με τη σφραγιδα του Steve Ballmer

Ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft, Steve Ballmer, αποκάλυψε τι εννοούσε με την αναδιοργάνωση της εταιρείας, παρουσιάζοντας το νέο σχήμα της εταιρείας, που έχει στόχο την ταχύτερη καινοτομία και τη λειτουργία με έναν πιο ολιστικό και αποτελεσματικό τρόπο, ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στον ανταγωνισμό από μικρούς ή μεγάλους παίκτες.

Ο Steve Ballmer ανέφερε σε ένα memoπου έστειλε: “Προωθώντας τη στρατηγική μας εστιάζουμε στη δημιουργία μιας οικογένειας συσκευών και υπηρεσιών για μεμονωμένους χρήστες αλλά και επιχειρήσεις, που παρέχουν στους χρήστες τη δυνατότητα να πραγματοποιούν τις ενέργειες που τους ενδιαφέρουν ανά πάσα στιγμή όπου και αν βρίσκονται στον κόσμο.”

Η αναδιοργάνωση έχει τρεις βασικούς άξονες. Ο πρώτος αφορά στην εστίαση του συνόλου της εταιρείας σε μια ενιαία στρατηγική, ο δεύτερος αφορά στη βελτίωση της ικανότητάς της σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησης και τεχνολογίας και ο τρίτος είναι η καλύτερη δυνατή συνεργασία γύρω από ένα κοινό σύνολο στόχων.

Συνεχίζοντας ο Steve Ballmer ανέφερε: “Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη προσπάθεια. Ακουμπά σχεδόν όλες τις ενέργειές μας αλλά και τον τρόπο εργασίας μας. Αλλάζει τη δομή του οργανισμού μας, τον τρόπο με τον οποίο συνεργαζόμαστε, τον τρόπο με τον οποίο κατανέμουμε τους πόρους μας, τον τρόπο που βοηθούμε τους μηχανικούς μας αλλά και τον τρόπο με τον οποίο κάνουμε marketing”.

Ως μέρος του σχεδίου, ο μέχρι πρότινος υπεύθυνος για την ανάπτυξη του Office, Kurt Del Bene αποχωρεί από την εταιρεία. Εσωτερικά δημιουργούνται τέσσερα γκρουπ. Στο νέο Operating Systems Engineering Group θα ηγείται οTerry Myerson, στο Devices and Studios Engineering Group τοποθετείται η Julie Larson Green, στο Applications and Services Engineering Group ο Qi Lu και στο Cloud and Enterprise Engineering Group, ο Satya Nadella.

Το τμήμα των προϊόντων Dynamics θα παραμείνει κάτω από το ίδιο καθεστώς, υπό τον Kirill Tatarinov, ο οποίος θα αναφέρεται στους Lu, Reller και τον COO KevinTurner. Ο Eric Rudder θα ηγείται του τμήματος Advanced Strategy and Research, αντικαθιστώντας τον Rick Rashid, ενώ η Tami Reller θα είναι η κεφαλή του τμήματος Marketing. Ο Turner παραμένει COO, ενώ ο Tony Bates, πρόεδρος του Skype, θα αναλάβει το τμήμα Business Development and Evangelism. Η Amy Hood, που πέρασε από τη θέση του CFO για λίγους μήνες, θα παραμείνει επικεφαλής του Οικονομικού τμήματος και ο Brad Smith θα παραμείνει σύμβουλος του νομικού τμήματος. Τέλος στο τμήμα HR παραμένει η Lisa Brummel και ο Craig Mundie θα δουλέψει πάνω σε ένα νέο project μέχρι το τέλος του έτους και στη συνέχεια θα αναλάβει ρόλο συμβούλου.

Οι φήμες για το ότι ο Ballmer δούλευε σε μια δραστική και εκτεταμένη αναδιοργάνωση της εταιρείας ξεκίνησαν πριν από λίγες εβδομάδες. Μάλιστα, η όλη διαδικασία πραγματοποιούταν κάτω από άκρα μυστικότητα, με αποτέλεσμα να υπάρχει αρκετό άγχος ανάμεσα στα υψηλόβαθμα στελέχη της Microsoft.

Τόσο επενδυτές όσο και αναλυτές της αγοράς ανέφεραν για πάρα πολύ καιρό ότι η προϊόντική γκάμα της Microsoft ήταν ιδιαίτερα ετερογενής με αποτέλεσμα οι συνέργειες να είναι εξαιρετικά δύσκολες. Κάτω από την ίδια σκεπή υπήρχαν προϊόντα gaming και διασκέδασης, CRM εφαρμογές, λειτουργικά συστήματα για desktops και servers, εφαρμογές συνεργασίας και επικοινωνιών, εργαλεία ανάπτυξης, online υπηρεσίες για καταναλωτές και tablets. Δεν ήταν λίγοι μάλιστα εκείνοι που είχαν προτείνει την πραγματοποίηση κάποιων spin-off για συγκεκριμένα τμήματα της εταιρείας.

Επιπρόσθετα, στο εσωτερικό της εταιρείας είχαν αναπτυχθεί ομάδες, οι οποίες δεν είχαν και τις καλύτερες των σχέσεων κάνοντας ακόμη πιο δύσκολη τη συνεργασία. Η κατάσταση αυτή είχε γίνει τόσο έντονη ώστε εμφανίστηκε ένα άρθρο στο Vanity Fair με τίτλο “Η πτώση της Microsoft: Μέσα στα e-mails των στελεχών και την κανιβαλλιστική κουλτούρα που έφερε έναν γίγαντα της τεχνολογίας στα πόδια του”. Το άρθρο αναφερόταν στο εσωτερικό σύστημα αξιολόγησης που οδηγούσε τους team leaders να δίνουν χαμηλές βαθμολογίες σε προκαθορισμένο ποσοστό προσωπικού ακόμα κι αν τα περισσότερα μέλη ήταν κάτι παραπάνω από καλά στην εργασία τους.

Το συμπέρασμα ήταν ότι η Microsoft έπρεπε να αναδιοργανωθεί και να απλοποιηθούν οι δομές της ώστε να γίνει πιο ευέλικτη και γρήγορη τόσο στην ανάπτυξη προϊόντων όσο και στη στρατηγική του κάθε business unit.

Υπήρξαν μια σειρά από ευκαιρίες, τις οποίες η Microsoft δεν εκμεταλλεύτηκε στα πρόσφατα χρόνια, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την έκρηξη σε δημοφιλία των smartphones και των tablets τόσο σε προσωπικό όσο και σε εργασιακό επίπεδο. Τα Windows διαθέτουν ένα μικρό μερίδιο της αγοράς των tablets και των smartphones. Η προσπάθεια της εταιρείας να βελτιώσει τη θέση της με τα Windows 8 και τα Windows Phone 8 είναι αξιέπαινη, αλλά χρειάζεται ακόμη αρκετός χρόνος.

Πριν ένα χρόνο περίπου η Microsoft εξαγόρασε τη Yammer για να μπει δυναμικά στο χώρο των enterprise social media, ένα ιδιαίτερα δυνατό trend των τελευταίων ετών. Η εν λόγω κίνηση αποδεικνύεται εξαιρετική καθώς το Yammer συμπληρώνει ιδανικά το SharePoint και τις άλλες business λύσεις της εταιρείας.

Όπως συμβαίνει πάντα σε κάθε μεγάλη αναδιοργάνωση, μένει να δούμε αν θα έρθουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία. Αυτό που σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αποφευχθεί είναι μια φάση εσωστρέφειας για την εταιρεία, καθώς ο χαμένος χρόνος μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικός. Η διαδικασία μετασχηματισμού θα πρέπει να πραγματοποιηθεί χωρίς να αλλάξει κάτι στη ροή του business, καθώς για αρκετά προϊόντα ο δρόμος δεν είναι σπαρμένος με ροδοπέταλα.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.