Κουτσουρεμενη ανοδος για την αγορα τεχνολογικων προϊοντων

Θετικό ήταν τελικά το πρόσημο της εγχώριας αγοράς τεχνολογικών προϊόντων για το 2015  με την αξία της αγοράς να ενισχύεται κατά 6,2% έναντι του 2014 και να υπερβαίνει το €1,99 δις. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία του δ’ τριμήνου τα οποία δημοσίευσε η GfK TEMAX, αν και μια σε βάθος ματιά όλου του έτους αποκαλύπτει ότι η αγορά ξεκίνησε με μεγάλη δυναμική, πέρασε από σαράντα κύματα και κατέληξε τελικά σε μια κουτσουρεμένη άνοδο σε σχέση με τις προβλέψεις και τις προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί στην αρχή του 2015.

 

Συγκεκριμένα, το α’ τρίμηνο του έτους ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς αφού η αγορά κινούμενη με κεκτημένη ταχύτητα από τα τέλη του 2014 είχε κλείσει με το πολύ σημαντικό +22,6% και τζίρο €497 εκατομμυρίων. Αντίστοιχα, και το β’ τρίμηνο η αγορά κινήθηκε στα €456 εκατομμύρια, αυξημένη κατά 12,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014. H εφαρμογή των capital controls βύθισε την αγορά στο -7,3% στο γ’ τρίμηνο και στα €450 εκατομμύρια τζίρο. Έτσι, το δ’ τρίμηνο που παραδοσιακά οι πωλήσεις κινούνται με έντονα ανοδικό ρυθμό, το 2015 περιορίστηκαν στο ασθενικό +1,6%. Είναι ενδεικτικό του μουδιάσματος που επικράτησε στην αγορά, το γεγονός ότι το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014 η αγορά κινήθηκε με ρυθμό +10,1%.

 

Όσον αφορά το δ’ τρίμηνο του 2015, μόλις τρεις από τους επτά τομείς είχαν θετική παρουσία, δύο από τους οποίους- μικροσυσκευές και  μεγάλες λευκές συσκευές- είχαν διψήφια ανάπτυξη. Αντιθέτως, οι υπόλοιπες κατηγορίες εμφάνισαν πτώση, με την κατηγορία των φωτογραφικών ειδών να εμφανίζει διψήφια πτώση.

gfk1

 

Προϊόντα Πληροφορικής

 

Παρέμεινε για δεύτερο τρίμηνο το αρνητικό πρόσημο για τα προϊόντα πληροφορικής, σε μονοψήφια όμως επίπεδα. Mε εξαίρεση τα tablets όπου η μέση τιμή διατηρήθηκε στα αντίστοιχα επίπεδα του δ’ τριμήνου του 2014, oι βασικότερες κατηγορίες κατέγραψαν άνοδο της μέσης τιμής με τον καταναλωτή να προσανατολίζεται σε προϊόντα με καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά.

 

Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλώσιμα

 

Μετά από δύο τρίμηνα έντονης πτώσης η χρονιά ολοκληρώθηκε με ελαφρώς αρνητικό πρόσημο για τα είδη εξοπλισμού γραφείου. Αυτό οφείλεται στην ανοδική πορεία που κατέγραψαν τα πολυμηχανήματα, η οποία όμως εξισορροπήθηκε από το αρνητικό πρόσημο των εκτυπωτών. Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί ότι για ακόμα ένα τρίμηνο συνεχίστηκαν οι προσφορές από πλευράς λιανεμπορίου με την μέση τιμή να σημειώνει μονοψήφιους ρυθμούς μείωσης.

 

Φωτογραφικά Είδη

 

Η αγορά των φωτογραφικών ειδών συνέχισε να κινείται πτωτικά, όμως, το τελευταίο τρίμηνο η πτώση ήταν μικρότερη σε σχέση με προηγούμενες περιόδους. Οι μηχανές με σταθερούς φακούς συνεχίζουν να καταγράφουν τα μεγαλύτερα ποσοστά πτώσης αλλά την ίδια στιγμή η μέση τιμή πώλησης καταγράφει σημαντική άνοδο σαν αποτέλεσμα της προτίμησης των καταναλωτών στα ανώτερα τεχνικά χαρακτηριστικά. Στον αντίποδα αυξητική τάση κατέγραψαν και πάλι οι φωτογραφικές μηχανές με αποσπώμενους φακούς, ένα τμήμα της αγοράς στο οποίο υπήρξαν αρκετά έντονες προσφορές από πλευράς λιανεμπόρων.

 

Τηλεπικοινωνίες

 

Και φτάνουμε στον πιο σταθερό πυλώνα της αγοράς αφού ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών παρέμεινε ο πιο σημαντικός σε επίπεδο αξιών και για το 2015. Οι τηλεπικοινωνίες κατέγραψαν για έκτο συνεχόμενο τρίμηνο άνοδο σε αξίες παραμένοντας βέβαια σε μονοψήφια επίπεδα αύξησης για δεύτερο τρίμηνο. Τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα συνεχίζουν να κερδίζουν στην προτίμηση των καταναλωτών σε βάρος των απλών κινητών τηλεφώνων. Η πορεία των smartphones βοήθησε και τα ακουστικά να καταγράψουν διψήφιους ρυθμούς ανόδου για το κλείσιμο της χρονιάς. Τέλος και για τις κατηγορίες των τηλεπικοινωνιών η μέση τιμή κατέγραψε σημαντική άνοδο για το τελευταίο τρίμηνο, σαν αποτέλεσμα της μεγαλύτερης συγκέντρωσης σε έξυπνα κινητά τηλέφωνα των οποίων η μέση τιμή διατηρήθηκε στα αντίστοιχα περσινά επίπεδα.

 

Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα

 

Η αλλαγή του αναλογικού σήματος στην επαρχία που ολοκληρώθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2014 οδήγησε την τηλεόραση και κατά συνέπεια όλη την κατηγορία των ηλεκτρικών καταναλωτικών προϊόντων σε μειωμένες αξίες. Εξαιρουμένης της τηλεόρασης, αρκετές κατηγορίες όπως οι βιντεοκάμερες, τα ηχεία Hi-Fi και οι ηχομπάρες, οι κάρτες μνήμης, τα USB και οι κονσόλες παιχνιδιών κινήθηκαν θετικά το τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς. Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά τα ηλεκτρικά καταναλωτικά προϊόντα κατέγραψαν άνοδο μέση τιμής με τις περισσότερες κατηγορίες να συμβάλουν σε αυτό.

Related Posts