Κατ’ αρχην… καλο μηνα!

Να ’μαστε πάλι εδώ, λίγες ημέρες πριν από την τελική ευθεία της τρέχουσας χρονιάς και την έναρξη μιας καινούριας, που θα την συνοδεύουν ελπίδες, σχέδια, “θέλω”, “πρέπει” και “μπορώ”! Κι αυτό, ανεξαρτήτως συνθηκών, οι οποίες -για να μην κοροϊδευόμαστε- προμηνύονται για ακόμη μια χρονιά ιδιαίτερα δύσκολες. Όπως λένε και οι στίχοι του τραγουδιού: “Πολλά ήταν τα ψέματα που είπαμε ως εδώ, ας πούμε και μια αλήθεια κι ας πέσει στο γιαλό”…

Τα εγχώρια “μαγαζιά” καταβάλλουν φιλότιμες προσπάθειες προκειμένου αφενός μεν να διαμορφώσουν μια νέα “ατζέντα” που θα στηρίζεται στις καινούριες ευκαιρίες ανάπτυξης, στην… λήθη της εσωστρέφειας και του αρνητισμού, αλλά και στις προοπτικές που ούτως ή άλλως γεννά η τεχνολογία, και αφετέρου δε, να πείσουν τους συνεργάτες του καναλιού της ΙΤ διανομής να αλλάξουν mindset, αγγλιστί.

Ήδη, με σταθερά βήματα ξεδιπλώνονται μια σειρά από κινήσεις που αποσκοπούν στην ενδυνάμωση των δεσμών των μελών του καναλιού της μεταπώλησης, στην παροχή ακόμη πιο ανταγωνιστικών όσο και δελεαστικών κινήτρων, στην ξεκάθαρη στοχοποίηση ανά πελάτη και λογαριασμό, καθώς επίσης και στην ανάπτυξη χρηστικών εργαλείων που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα με τις επιχειρήσεις-συνεργάτες. Την ίδια στιγμή δεν λείπουν και οι “φωνές” παρακίνησης για ακόμη μεγαλύτερη διάδραση με την αγορά. Παραφράζοντας ελαφρώς την περίφημη φράση του John Fitzgerald Kennedy “Μην ρωτάς τι μπορεί να κάνει η αγορά σου για εσένα, αλλά τι μπορείς να κάνεις εσύ για εκείνη…”.

Σάς είναι γνωστό και από πλείστες άλλες αναφορές του παρελθόντος, πως ο “Φτερωτός Γκρισίνο” αποτελεί ένα άκρως ανήσυχο όσο και δημιουργικό επιχειρηματικό πνεύμα. Κι αυτό, παρά το γεγονός ότι αυτοδημιούργητος όσο και φτασμένος είναι, οικονομικά ανεξάρτητος δεν γεννάται ζήτημα πως είναι, διευθύνει μια επιχείρηση που κινείται σε ικανοποιητικούς ρυθμούς παρά την κρίση, οπότε αυτομάτως οι προκλήσεις που μπορεί να ορθώνονται μπροστά του, μάλλον δεν μπορούν να τον συγκινήσουν. Πολλώ δε μάλλον, που έχει και τα σχετικά χρονάκια του…

Αμ δε! Βλέπετε, ο πλέον πρόσφατος προβληματισμός που ταλαιπωρεί (κυριολεκτικά…) το μυαλό του εδώ και περίπου μια διετία, είναι να βρει τον τρόπο με τον οποίο θα καταφέρει να διεισδύσει ακόμη περισσότερο στο μέσο ελληνικό νοικοκυριό, φροντίζοντας περαιτέρω να ικανοποιεί τις καθημερινές του ανάγκες.

“Εύρηκα”, αναφώνησε πρόσφατα ως άλλος Αρχιμήδης. “Θα διευρύνω σημαντικά το product mix που ήδη διαθέτω”. Εάν σκεφτήκατε πως δεν υφίσταται ΙΤ προϊοντικός τομέας τον οποίο να μην εμπορεύεται μέσω των σημείων πώλησής του, σας ενημερώνουμε πως κινείστε προς λάθος κατεύθυνση! Ποιος σας μίλησε για τεχνολογικά προϊόντα; Εξάλλου, μια από τις πλέον βασικές αρχές στο λιανεμπόριο, συνοψίζεται στις εξής τρεις αρχές: “Location, location, location!”.

Οπότε, σκέφτηκε πως θα είναι σε θέση να “λανσάρει” και καταναλωτικά προϊόντα αξιοποιώντας την (υψηλή) επισκεψιμότητα και την κομβικής σημασίας τοποθέτηση των καταστημάτων του. Τι; Αναρωτιέστε ποια θα είναι η διαφορά του, λ.χ. από αλυσίδες σούπερ-μάρκετ ή τα Jumbo; Ίσως οι διαφημίσεις…

Μιας και αναφέραμε “διαφημίσεις”, τουλάχιστον ως ενδιαφέρουσες μπορούν να κριθούν οι πληροφορίες που έφτασαν εσχάτως στα αυτιά μας και κάνουν λόγο για την δεδομένη πρόθεση του “Εγχώριου Επώνυμου” να… αποχαιρετήσει ένα από τα “παιδιά” του.

Κίνηση, που αναμένεται να φέρει σημαντικές αναταράξεις τόσο εσωτερικά στον όμιλο όσο και στην αγορά, καθώς από τη μια πλευρά το… παιδί έχει πολλάκις “κανακευτεί” απορροφώντας σημαντικά κεφάλαια δίχως την ανάλογη αποδοτικότητα, από την άλλη πλευρά κατέχει κομβικό ρόλο σε μια “χρυσοφόρο” συμφωνία με αρκετό… Άνεμο.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι με ποιο τρόπο θα κεφαλαιοποιήσει την “προίκα” που αφήνει στο… παιδί ως παρακαταθήκη, αλλά και το ποιος είναι αποφασισμένος να διαθέσει ένα σημαντικό ποσό προκειμένου να αποκτήσει ένα “αδηφάγο κουφάρι” ώστε να καρπωθεί μια πιθανή υπεραξία.

Επιπροσθέτως, όταν λέμε “πουλάω”, τι εννοούμε και για πόσο χρονικό διάστημα ακριβώς; Γιατί, το επιχειρηματικό παρελθόν του “Εγχώριου Επώνυμου” έχει αποδείξει στην πράξη πως οποιαδήποτε επιχείρηση έχει πουλήσει, με κάποιο “μαγικό” τρόπο δεν μπορεί να απαγκιστρωθεί από τις βουλές του. Σε ορισμένες περιπτώσεις και από το… πορτοφόλι του.

Έχουμε την απλή μέθοδο των τριών, είχαμε τρικομματική κυβέρνηση, την εξίσωση των τριών, έφτασε -λοιπόν- η στιγμή να αποκτήσουμε και τριχοτομημένη επιχείρηση;

Το σενάριο στα… χωράφια του “Κόκκινου Τιμονιέρη” μόνο ως “φρέσκο” δεν μπορεί να θεωρηθεί, ωστόσο τελευταία εντείνονται οι ψίθυροι πως προς τα εκεί οδεύουμε. Προσθέστε και το γεγονός της πρόσφατης τοποθέτησης του νεαρού τέκνου του “Κόκκινου Τιμονιέρη” στα διοικητικά του μαγαζιού, γεγονός που μπορεί να παίξει το ρόλο του στις όποιες αποφάσεις, καθώς “φανερώνει” μια διάθεση ανανέωσης και κίνηση των επί -μεγάλο χρονικό διάστημα- λιμναζόντων υδάτων. Κι αυτό, παρότι στην πράξη έχει αποδειχτεί αυτό που ισχυρίζονται και στις πέραν του Ατλαντικού ακτές (και όχι μόνο) πως: “You can’t teach an old dog new tricks”!

Τέλος, πάντων. Αρκετοί insiders, που θεωρούν ως “κλειδωμένη” την όλη διαδικασία, εκτιμούν πως το “Ξανθό γένος” θα συνεχίσει να κατέχει τα ασύρματα, το τηλε-λογισμικό θα… ανοίξει τα φτερά του στο εξωτερικό, ενώ το “κερασάκι στην τούρτα” αναμένεται να τοποθετήσουν οι IT υπηρεσίες και λύσεις. Βλέπετε, το ενδιαφέρον από Σκανδιναβία μεριά είναι όχι απλά υπαρκτό, αλλά και έντονο!

Κινητικότητα παρατηρείται εδώ και μερικούς μήνες και στο μαγαζί του “Γκαστόνε”. Όχι, δεν αναφερόμαστε σε “δημιουργική λογιστική” ή άλλα τινά. Μιλάμε για τις cloud υπηρεσίες. Ναι, ναι, η τεχνογνωσία του “Γκαστόνε” έφτασε και στο cloud. Μάλιστα, μην εκπλαγείτε εάν σύντομα ξεκινήσει να πουλά απευθείας και αντίστοιχες υπηρεσίες. Πολύ σύντομα… Πόσο, μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία απέκτησε μέσω εξαγοράς τη σχετική τεχνογνωσία.

Πλάκα έχουν στο “Μέγαρο”. Κανονίζουν με συνοπτικές διαδικασίες τα γύρω-τριγύρω, ωστόσο φροντίζουν να δυσαρεστούν όσους έχουν στηρίξει εμπράκτως το “μαγαζί” σε χαλεπούς καιρούς και ταραγμένες εποχές.

Έχετε παρατηρήσει τελευταία πως επανέρχονται στην εγχώρια αγορά… ξεχασμένα brands, τα οποία δεν κατάφεραν κατά το παρελθόν να “συγκινήσουν” το καταναλωτικό κοινό;

Μάλιστα, την… ανάστασή τους έχει αναλάβει συγκεκριμένο “μαγαζί” που με τη σειρά του διαθέτει σημαντικά ερείσματα στο ευρύτερο εγχώριο ΙΤ Κανάλι. Καλή επιτυχία!

Στην τηλεόραση και δη σε παρακολούθηση γνωστού σήριαλ τού (κοντινού είναι η αλήθεια) παρελθόντος έχει επιδοθεί τελευταία μετά μανίας ο “Ωραίος Μπρουμελ(άκης)”. Βλέπετε, του… σφύριξαν πως κατ’ αυτό τον τρόπο θα είναι σε θέση να γνωρίσει από πρώτο χέρι το δεξί χέρι του ουσιαστικού αφεντικού του. Πόσες πιθανότητες έχει να “πιάσει” το υπονοούμενο; “50-50” για την ακρίβεια…

Όχι τίποτε άλλο, αλλά τουλάχιστον να μπορέσει να τον πείσει να διευκολύνει τη συμμετοχή των “κελεμπιών” στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου του μαγαζιού. Γιατί, τα πράγματα δείχνουν ζορισμένα, αφού τα ανοίγματα προς τις τράπεζες είναι σημαντικά και οι μη εξυπηρετούμενες δόσεις τουλάχιστον δύο!