Η Acer στην Ελληνικη αγορα… και παλι

Αν και υπάρχει η εντύπωση ότι η Acer επανέρχεται στην Ελληνική αγορά, η πραγματικότητα είναι ότι ουδέποτε έφυγε από αυτήν. Για τις ανακατατάξεις της εταιρείας τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και για την επανατοποθέτησή της στην Ελλάδα, μιλήσαμε με τον country manager κ. Marco Cappela.

 


 

Πριν μερικά χρόνια η Acer Group προχώρησε σε αναδιάρθρωση ως συνέπεια της δραματικής αλλαγής της στρατηγικής του ομίλου σε παγκόσμιο επίπεδο. Όπως μας ανέφερε ο κ. Cappela η εταιρεία στράφηκε από τον όγκο στην ποιότητα.

Σε σχετική ερώτησή μας για τους στόχους της Acer για το 2018 ο κ. Cappela μας απάντησε ότι η εταιρεία πάντα θεωρούσε σημαντική την Ελληνική αγορά και το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η διάθεση επιλεγμένων προϊόντων μέσω ενός περιορισμένου αριθμού συνεργατών με βασικό τον Κωτσόβολο.

 

Ο κ. Cappela τόνισε ότι η εταιρεία δεν επιθυμεί να κάνει αισθητή την παρουσία της σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια διανομής. Αποτελεί στρατηγική της επιλογή η συνεργασία με συγκεκριμένες εταιρείες, οι οποίες αφενός θα προωθήσουν κατάλληλα τα νέα προϊόντα της Acer (με έμφαση στα thin & light μοντέλα) και αφετέρου δεν θα επιδίδονται σε «τρελές» προσφορές. «Η προστασία της προτεινόμενης τιμής λιανικής αποτελεί επίσης σημαντική προτεραιότητα της Acer, υπερασπίζοντας έτσι και το περιθώριο της κερδοφορίας του καναλιού», ανέφερε χαρακτηριστικά.

 

Τα νέα προϊόντα της Acer είναι… σέξι

Πώς τοποθετείται η Acer στην «κρίση» της αγοράς των PCs; Η αγορά των υπολογιστών υφίσταται ισχυρό ανταγωνισμό από τα smartphones και τα tablets. Έτσι, εμφανίζεται ιδιαίτερα αυξημένη η ζήτηση για laptops που ανήκουν στην κατηγορία thin & light. Ο κ. Cappela ήταν κατηγορηματικός: «Οι πλατφόρμες Swift και Spin είναι πιο ‘σέξι’ από όλα τα προηγούμενα προϊόντα της Acer και θα μπορούσαν άνετα να κάνουν πολλούς καταναλωτές να αλλάξουν τα παλιά τους notebooks».

 

Η Acer δεν επικεντρώνεται μόνο στο χώρο των PCs, έχοντας μπει και στην mobile αγορά από πολύ νωρίς. Ωστόσο, όπως συμβαίνει και με άλλους κατασκευαστές του χώρου, τον τελευταίο καιρό παρατηρείται σημαντική καθυστέρηση στην κυκλοφορία νέων προϊόντων. Ο κ. Cappela τόνισε ότι η Acer έχει επιλέξει να κυκλοφορεί τα smartphones της σε συγκεκριμένες μόνο χώρες, ενώ αντίθετα, τα tablets αποτελούν σημαντικό πυλώνα της στρατηγικής της. Μάλιστα, τους επόμενους μήνες, η εταιρεία σκοπεύει να κυκλοφορήσει και στην Ελλάδα επιλεγμένα μοντέλα από τη γκάμα των Android tablets της.

 

Καταναλωτής ή επαγγελματίας;

Η Acer έχει εδραιωθεί ως μια εταιρεία που απευθύνεται στον απλό καταναλωτή. Ο κ. Capella μας εξήγησε ότι επειδή ακριβώς τα όρια μεταξύ των business και των καταναλωτικών προϊόντων γίνονται όλο και πιο δυσδιάκριτα. Όπως ανέφερε, υπάρχει ένα εμφανώς αυξανόμενο τμήμα των business χρηστών που προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα με εξελιγμένο σχεδιασμό και εμφάνιση. Για παράδειγμα, οι top managers συχνά ζητούν προϊόντα που βασίζονται κυρίως σε καταναλωτικές πλατφόρμες καταναλωτών.

Έτσι, και στην Ελληνική αγορά, η εταιρεία σκοπεύει να δώσει όλο της το βάρος στο χώρο του prosumer καταναλωτή.

 

Προσοχή στις προφορές τύπου «Black Friday»

Κλείνοντας, ο κ. Cappela απευθύνθηκε στους συνεργάτες της Acer στην Ελλάδα, προτρέποντάς τους να εστιάσουν στην πλατφόρμα thin & light που έχει και την μεγαλύτερη δυναμική στο χώρο των PCs. Άλλωστε, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, το συγκεκριμένο form factor, θα αποτελεί την συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας αγοράς του mobility.

 

Το μήνυμα που θέλησε να απευθύνει ο κ. Capella προς τους συνεργάτες της Acer ήταν σαφές:

«Αξιοποιήστε με πολύ προσοχή και σύνεση τις προσφορές τύπου Black Friday. Οι μεσοπρόθεσμες πωλήσεις δεν αυξάνονται, οι καταναλωτές συνηθίζουν γρήγορα, με αποτέλεσμα η πώληση των προϊόντων σε κανονική τιμή να γίνεται όλο και πολύ δύσκολη. Σε μια αγορά με πολύ χαμηλό περιθώριο κέρδους όπως αυτή του ΙΤ, τέτοιες πρακτικές μπορεί να αποβούν εξαιρετικά επικίνδυνες. Προσπαθήστε να έχετε παρουσία σε όλα τα τμήματα της αγοράς, ακόμα και σε εκείνα με αρνητικές επιδόσεις. Πολύ συχνά, οι αγορές αυτές αποτελούν ευκαιρίες για κερδοφορία».

 

Related Posts