Ερευνα: Η καινοτομια των ελληνικων επιχειρησεων

Σε εξέλιξη βρίσκεται η έρευνα που πραγματοποιεί το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) σε συνεργασία με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) για τη συλλογή των επίσημων στατιστικών στοιχείων για την καινοτομία στις ελληνικές επιχειρήσεις, με περίοδο αναφοράς την τριετία 2014-2016.

Το ποσοστό καινοτόμων επιχειρήσεων της χώρας την περίοδο 2012-2014, με βάση την προηγούμενη έρευνα, ανήλθε σε 51%, ξεπερνώντας τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο (49,1%).

 

Η συγκεκριμένη έρευνα, η οποία πραγματοποιείται σε δείγμα 6.000 επιχειρήσεων, αποτελεί το ελληνικό σκέλος της επίσημης στατιστικής έρευνας Community Innovation Survey της ΕΕ, η οποία διεξάγεται σε όλα τα κράτη μέλη. Η σημασία της έρευνας είναι μεγάλη καθώς καταγράφει τη δυναμική των επιχειρήσεων της χώρας, τις συναφείς με την καινοτομία παραμέτρους, τις ανάγκες και τα εμπόδια που αυτές αντιμετωπίζουν σε ένα κρίσιμο για την ανταγωνιστικότητά τους τομέα.

 

Όσες επιχειρήσεις συμμετέχουν στο δείγμα της έρευνας και έχουν λάβει πρόσκληση συμμετοχής από το ΕΚΤ, καλούνται να συμπληρώσουν έγκαιρα το ερωτηματολόγιο της έρευνας, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην αξιόπιστη καταγραφή και παραγωγή επίσημων στατιστικών δεικτών σε έναν τομέα κρίσιμο για την ανάπτυξη της χώρας μας.

 

Η προηγούμενη μελέτη

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της προηγούμενης έρευνας που αφορούσε την περίοδο 2012-2014, η Ελλάδα βρισκόταν στη 12η θέση μεταξύ των 28 κρατών μελών της ΕΕ με ποσοστό καινοτόμων επιχειρήσεων 51%.

Στο επίπεδο των ελληνικών περιφερειών, το μεγαλύτερο ποσοστό καινοτόμων επιχειρήσεων καταγράφεται στην περιφέρεια Κρήτης (58,4%). Ακολουθούν οι περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας, με ποσοστό καινοτόμων επιχειρήσεων 53,7%, η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με ποσοστό 52,2% και η περιφέρεια Πελοποννήσου, με ποσοστό 51,9%.

 

Συγκεκριμένα στοιχεία προκύπτουν και για τους τέσσερεις τύπους καινοτομίας (καινοτομία προϊόντος, καινοτομία διαδικασίας, οργανωσιακή καινοτομία και καινοτομία μάρκετινγκ). Την περίοδο 2012-2014 σημειώνεται αύξηση στην καινοτομία προϊόντος ή/και διαδικασίας, σε σχέση με την τριετία 2010-2012, και μάλιστα οι επιδόσεις των ελληνικών επιχειρήσεων υπερβαίνουν για πρώτη φορά τον αντίστοιχο κοινοτικό μέσο όρο στον συγκεκριμένο τύπο καινοτομίας (38,7% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα έναντι 36,8% στην ΕΕ).

 

Τα υψηλότερα ποσοστά καινοτόμων επιχειρήσεων εξακολουθούν να καταγράφονται στη χώρα μας στην οργανωσιακή καινοτομία ή/και καινοτομία μάρκετινγκ, αφού το 40,7% των επιχειρήσεων είχαν προχωρήσει σε τέτοιου είδους καινοτομία. Η συγκεκριμένη επίδοση φέρνει την Ελλάδα στην 8η θέση για την περίοδο 2012-2014, υπερβαίνοντας τον μέσο όρο της ΕΕ28 (35,9%).

Related Posts